2024-03-04, 01:59
Medlem
Crapmagics avatar
Caper Staads fr rets spurtpris! i att ha hittat p obegripligaste norska strdorden som hotade illusionen av att vi frstr varandra, intervjua honom aldrig igen!
Citera
2024-03-04, 14:09
Medlem
Stort grattis Kasper Stadaas till en enorm prestation!
Citera
2024-03-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Imponerad av alla som ker vilka jvla kmpar och sen mste man nog vara lite dum i huvudet fr att utstta sig fr Vasaloppet eller vad sger ni?

kte igr, var kmpigt. De som r lite lngre bak hade det riktigt riktigt tufft.
Citera
2024-03-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
Har aldrig sjlv kt vasaloppet, men en hel del marathon lopp..
Enligt vad jag har hrt s, r de ungefr lika jobbiga...

Klart har du aldrig sttt p skidor, s r det ju lite av utmaning att lra sig att skida (med ngon typ av teknik), fr tnker man gra som eliten och bara staka i 9 mil, s d r du krd.

Men med trning och teknik trning i skidning, s lr de vara ungefr jmbrdiga..
OBS! Vasaloppet och skidning r mycket mera vderberoende n vad ett marathon lopp r.

Hller med. Har kt ngra Vasor och sprungit en mara. Fr min del r nog Vasan nd ngot jobbigare eftersom man kan ta slut p sig lite mer i hela kroppen medan man hller p. Dvs man blir lite mer allmnt trtt medan en mara r mer koncentrerat till benen. Mycket mer trningsvrk av en mara.
Citera
2024-03-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Imponerad av alla som ker vilka jvla kmpar och sen mste man nog vara lite dum i huvudet fr att utstta sig fr Vasaloppet eller vad sger ni?

Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
kte igr, var kmpigt. De som r lite lngre bak hade det riktigt riktigt tufft.

Klara och Mns var allts i ml strax innan kl. 20 p kvllen, efter nstan 12 timmars skidkning! 👏

Tten gick i ml vid lunch, strax under 4 timmar..
Citera
2024-03-06, 00:26
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Hller med. Har kt ngra Vasor och sprungit en mara. Fr min del r nog Vasan nd ngot jobbigare eftersom man kan ta slut p sig lite mer i hela kroppen medan man hller p. Dvs man blir lite mer allmnt trtt medan en mara r mer koncentrerat till benen. Mycket mer trningsvrk av en mara.
Men ven en lng mara r mindre n hlften s lng i tid som en lng Vasa.
Vasan r mer likt Vttern ...
(som jag inte krt, men hrt om).
Citera
2024-03-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Klara och Mns var allts i ml strax innan kl. 20 p kvllen, efter nstan 12 timmars skidkning! 👏

Tten gick i ml vid lunch, strax under 4 timmar..

Ja det r lite skillnad. Som fret var i r blev det snabbt vldigt mycket smre, ven duktiga motionrer p typ 500-1000 hade dligt stavfste. 2019 t.ex gick det mer trgt ven fr eliten. Jag vet en som kt 10 gnger och gjorde sitt lngsammaste lopp.
Citera
2024-03-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ja det r lite skillnad. Som fret var i r blev det snabbt vldigt mycket smre, ven duktiga motionrer p typ 500-1000 hade dligt stavfste. 2019 t.ex gick det mer trgt ven fr eliten. Jag vet en som kt 10 gnger och gjorde sitt lngsammaste lopp.

Intressant, hrde ven att Northug hade problem med stavfstet och han slutade ju p 18:e plats..
Citera
2024-10-22, 16:33
Medlem
diseuses avatar
SVT (Aktivister dms sprang in p spret i Vasaloppet):
Citat:
Tv aktivister dms nu fr brott mot ordningslagen efter att ha sprungit in p spret under Vasaloppet tidigare i r. Straffet blir 40 dagsbter p totalt 2000 kronor var.

Det rr sig om tv mn i 50-rsldern som sprang in p spret ungefr en kilometer innan ml precis nr rets vinnare kom kande.
Citera
2024-10-22, 16:46
Medlem
Vilket skmt. Har ingen som helst avskrckande effekt, snarare motsatsen.
Citera
2024-10-22, 17:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Vilket skmt. Har ingen som helst avskrckande effekt, snarare motsatsen.
Det samlar frsts deras lika hjrndda terroristkompisar in till dom ocks. Kan man f ut namnen p byfnarna nu kanske?
Citera
2024-10-22, 19:13
Medlem
Lyyn-Xs avatar
De fr allts lgsta dagsboten... Lt mig gissa att de saknar inkomst och lever p bidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in