Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-03-04, 11:03
  #37
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Preaching to the choir..... Vi vet... Vi köper inte de märkena

Ja men vill man släpa hem 4 kg spanska navelapelsiner för att pressa en liter juice? Det tar mycket tid och kraft i anspråk.
Om kilopriset var billigare, visst, men som det är nu är en av tre apelsiner skadade och dåliga på minst halva frukten.
Om du köper sådana skitapelsiner och går inte tillbaka till butiken för att slå ner näven i bordet så får du faktiskt skylla dig själv.
Citera
2024-03-04, 11:13
  #38
Medlem
Autobahn76s avatar
Detta har ju pågått i åratal. Jag minns när chesseburgaren på MCD var större än en femkrona. Det var tider det.
Citera
2024-03-04, 12:06
  #39
Medlem
Hur är det med Orginal burgaren/menyn hos Max?

Inte ofta jag käkar där, men sist jag var där häromveckan, kändes Orginal burgaren mycket mindre än som jag minns den för ca 10 år sedan!

Minns den som en maffig burgare som mättade väl. Medan den nu kändes i storleksmässigt motsvarighet till McDonalds cheeseburgare.
Citera
2024-03-04, 12:30
  #40
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Fast 500 g kostar ju mindre än 600 g-paketen så kilopriset är ungefär det samma, åtminstone i de butiker som ligger nära där jag bor. Ordinarie pris för 600 g har varit 57 kr nu och ordinarie pris för 500 g ser ut att vara 47 kr vilket ger ett kilopris på 95 kr/kg resp. 94 kr/kg. Finns ju även en ny 750 g som ser ut att kosta 69 kr vilket ger ett kilopris på 92 kr/kg. Återstår förstås att se om det bara är något man gör inledningsvis för de vet att det kommer uppmärksammas i media nu och så smyghöjer man priset för 500 g upp mot vad 600 g kostar om ett tag...

För övrigt är det ju kampanjpris på Bregott var och varannan vecka hos någon av matvaruskedjorna så jag tror inte jag köpt Bregott till ordinarie pris på flera år.

Bregott var inget försök till krympflation. Man har gått ut och gjort reklam för de nya storlekarna. Finns en större (750 g) också som är lägre kilopris på.
Citera
2024-03-04, 13:27
  #41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Detta har ju pågått i åratal. Jag minns när chesseburgaren på MCD var större än en femkrona. Det var tider det.
.. OCH bara kostade en tia!
Citera
2024-03-04, 18:52
  #42
Medlem
boll-svantes avatar
Big Mac måste väl fan ha krympt också? Tre tuggor så är det i stort sett slut. Rena hånet att den kallas "big".
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback