Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-04, 13:04
  #1
Medlem
World Friendship Games, WFG, ska arrangeras i Moskva och Yekaterinburg 15-29 september och framställs som ett alternativ till OS.

Wiki
Hemsida

Boxaren och olympiern Roy Jones Jr har blivit någon form av frontfigur och står som ansikte utåt.

33 sporter + 2 uppvisningssporter i programmet, men det finns risk att många stryks då anmälan ska göras senast nu i mars.


Det lockas med, i vissa sporter, höga prispengar till vinnarna och att få både resa och boende betalt, samt att i viss mån är upp till individer och klubbar att vara med, inte nödvändigtvis förbund.

Kommer Ryssland lyckas få ihop någon form av alternativ-OS? Vilka kommer våga delta?
Citera
2024-03-04, 13:55
  #2
Medlem
Blir det både bröd och skådespel ....eller bara det senare från lill-tsar Putin ?
Bara "statlig" doping tillåten och WADA är inte inbjudna ??

För de mer liberalt lagda men inte helt fritt (d v s med medicinska kontroller) finns det australiska alternativet 2025:
https://en.wikipedia.org/wiki/Enhanc...es?wprov=sfla1
Citera
2024-03-04, 14:40
  #3
Medlem
needAlifes avatar
Är väl inga problem alls att åka dit om man vill. Då de knappast lär få dit eliten i nästan någon sport tycker jag absolut att de som vill åka ska göra det. Ryssland är vackert och Jekaterinburg på gränsen till Asien är häftigt att se. Så länge man inte under stödjer ryska trupper så är idrottsutbyte egentligen bara positivt enligt mig. Finns väldigt lite som man förlorar.
Citera
2024-03-04, 14:44
  #4
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Kim Jong kan väl komma och spela lite golf?
Citera
2024-03-04, 16:49
  #5
Medlem
Jag tror det behövs alternativa tävlingar då man använder dessa tävlingar som politiskt påtryckningsmedel. Detta till trots att sport skall vara sport och frikopplat från politik.
Jävla trams att ryssarna inte får vara med i OS.

Hoppas deras alternativ till OS blir lyckosam och att det går väl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback