Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-11, 02:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Jag har alltid min powerbank i handbagaget och det har aldrig varit några som helst problem.

Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Du får visst flyga med en Powerbank, men du skall ha den i handbagaget. Jag har flugit massor av gånger med min Powerbank som varit min livräddare i många situationer på grund av Samsung Galaxy S22´s pissiga batteri.

Är ni helt säkra på att ni inte bara haft tur. Tror mig läst någonstans att man inte får ha den i handbagaget. Skulle vara surt om de vill att man tar ut den och lägger den på bandet precis som laptopen och sedan säger "Den tar vi. Den får du inte ta med."
Citera
2024-03-11, 02:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Är ni helt säkra på att ni inte bara haft tur. Tror mig läst någonstans att man inte får ha den i handbagaget. Skulle vara surt om de vill att man tar ut den och lägger den på bandet precis som laptopen och sedan säger "Den tar vi. Den får du inte ta med."

Du fick länk till ansvarig myndighet i inlägg #3, som säger att powerbank i handbagage är okej.
Citera
2024-03-11, 07:51
  #15
Medlem
Jag har "alltid" en powerbank med mig.
Men lägg den inte i det incheckade bagaget.
Jag glömde lägga över den till handbagaget en gång & när jag kom hem hittade jag en lapp i väskan om att de konfiskerat min powerbank.
Citera
2024-03-11, 08:56
  #16
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Är ni helt säkra på att ni inte bara haft tur. Tror mig läst någonstans att man inte får ha den i handbagaget. Skulle vara surt om de vill att man tar ut den och lägger den på bandet precis som laptopen och sedan säger "Den tar vi. Den får du inte ta med."

Jag är 100% säker! Flög från Polen en gång med Wizzair och de frågade mig om jag hade en powerbank incheckad. Jag sa som det var.
Fick vackert öppna väskan, ta ut powerbanken och lägga den i handbagaget.
Citera
2024-03-11, 17:08
  #17
Medlem
Helgedenfetes avatar
Gå in på flygbolagets websida och läs deras bestämmelser över vad du får och inte får ta med dig.

Jag har flugit många gånger med en powerbank i handbagaget utan problem. (Olika flygbolag)
Citera
2024-03-11, 19:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Jag har "alltid" en powerbank med mig.
Men lägg den inte i det incheckade bagaget.
Jag glömde lägga över den till handbagaget en gång & när jag kom hem hittade jag en lapp i väskan om att de konfiskerat min powerbank.

Vad är det de tänker skall hända. Det är en bomb och det är värre att spränga planet från bagageutrymmet än från passagerardelen? Hur tänker de?
Citera
2024-03-13, 17:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Vad är det de tänker skall hända. Det är en bomb och det är värre att spränga planet från bagageutrymmet än från passagerardelen? Hur tänker de?

Batterier av olika slag har tidigare orsakat bränder i lastutrymmet där elden spridigt sig med katastrofala följder. Lättare att upptäcka en rykande väska inne i kabinen.
Citera
2024-03-13, 17:03
  #20
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Är ni helt säkra på att ni inte bara haft tur. Tror mig läst någonstans att man inte får ha den i handbagaget. Skulle vara surt om de vill att man tar ut den och lägger den på bandet precis som laptopen och sedan säger "Den tar vi. Den får du inte ta med."

Du måste kolla med flygbolaget du ska flyga med, det är möjligt att de inte accepterar batterier över en viss effekt och de kan bara ha ett visst antal eller något sånt per dag för de måste ha speciella påsar för dem om de börjar brinna.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3592671

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback