Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 19:53
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Note 10+
Jag har Facebook Messenger, det funkar som det ska, men när jag ska skicka sms eller mottaga dem så kommer de upp i appen Messages istället. Denna app kan jag bara komma åt när jag får ett SMS, den går inte att hitta bland apparna, (jag har sökt) så om jag tex får ett sms ang. att plocka upp ett paket, och råkar stänga appen, så kan jag inte hitta den eller öppna den, jag måste be någon skicka ett sms till mig så luren auto öppnar Messages igen.
Hur gör jag? Eller kan jag komma åt smsen via Facebook Messenger?
Citera
2024-03-05, 20:44
  #2
Medlem
2024-01-01s avatar
Face book hackades idag, relaterd??
Citera
2024-03-05, 21:14
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur gör jag? Eller kan jag komma åt smsen via Facebook Messenger?
Kan du se messages om du går in på inställningar och sedan appar? Där kan du också testa att avinstallera och sedan ladda ner igen så kanske den fixar sig.
Man kan också använda appen mightytext.net som du synkar mobilen med och kan sedan läsa från annan enhet t. Ex datorn, surfplatta.
Citera
2024-03-05, 21:14
  #4
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2024-03-05, 22:46
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan du se messages om du går in på inställningar och sedan appar? Där kan du också testa att avinstallera och sedan ladda ner igen så kanske den fixar sig.
Man kan också använda appen mightytext.net som du synkar mobilen med och kan sedan läsa från annan enhet t. Ex datorn, surfplatta.


Yes, den syns i appar under inställningar, men ej i applistan på telefonen. Jag skule vilja se ikonen på hemskärmen, hur gör man?
Citera
2024-03-05, 23:27
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Yes, den syns i appar under inställningar, men ej i applistan på telefonen. Jag skule vilja se ikonen på hemskärmen, hur gör man?
Hmm... såg att den inte gick att avinstallera eller flytta där i inställningar men den finns också att ladda ner här i olika versioner om det hjälper https://www.apkmirror.com/apk/google...er-google-inc/
Citera
2024-03-06, 04:17
  #7
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... såg att den inte gick att avinstallera eller flytta där i inställningar men den finns också att ladda ner här i olika versioner om det hjälper https://www.apkmirror.com/apk/google...er-google-inc/


Tack, det sljtade med att jag laddade ner google messages, och det verkae fungera. Ändå jäkla märkligt. Tror att det är nåt att när man installerar facebook meesenger så frågar den om man vill använda den som sms app, och svarqr man ja så gör den det valet men tar inte emot smsen,och gömmer på något sätt Messages appen.
Citera
2024-03-06, 11:58
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Tack, det sljtade med att jag laddade ner google messages, och det verkae fungera. Ändå jäkla märkligt. Tror att det är nåt att när man installerar facebook meesenger så frågar den om man vill använda den som sms app, och svarqr man ja så gör den det valet men tar inte emot smsen,och gömmer på något sätt Messages appen.

Ja så kan det vara, såg att det finns en inställning för standardappar som kanske blev automatiskt ändrat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback