Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-06, 15:39
  #1
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Om man har Premium konto på Spotify slipper man reklam när man lyssnar på musik men när man lyssnar på poddar är det reklam.
Finns det något konto man kan ha för att helt slippa reklam?
Är det inte fel av Spotify att säga att Premiumkontot ska va utan reklam och så är det inte det?
Vad tycker ni andra?
Citera
2024-03-06, 15:45
  #2
Medlem
Rebiselles avatar
Ja, ska det vara utan reklam så borde det vara så oxå. Annars är det falsk marknadsföring 😕
Citera
2024-03-06, 15:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Om man har Premium konto på Spotify slipper man reklam när man lyssnar på musik men när man lyssnar på poddar är det reklam.
Finns det något konto man kan ha för att helt slippa reklam?
Är det inte fel av Spotify att säga att Premiumkontot ska va utan reklam och så är det inte det?
Vad tycker ni andra?
Antagligen är det som med Podme, att just deras premiumpoddar är utan reklam. Medan fria poddar som man hittar i deras flöden har reklam.
Citera
2024-03-06, 16:59
  #4
Medlem
Pillar43s avatar
De säger aldrig reklamfria poddar. De är snarare ganska tydliga med "reklamfri musik". Men jag ska inte sticka under stolen med att jag också blev förvånad när det började dyka upp reklam i poddar. Jag tror vi som har haft spotify länge - långt före poddar blev en sak - bara antagit att spotify premium är reklamfritt och sedan inte gått tillbaka och läst vad det egentligen betydde. Det positiva är iaf att man snabbt kan spola förbi det - vilket är extra uppskattat när samma reklam kommer två gånger i rad, vilket händer hela tiden.
Citera
2024-03-06, 19:40
  #5
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Om man har Premium konto på Spotify slipper man reklam när man lyssnar på musik men när man lyssnar på poddar är det reklam.
Finns det något konto man kan ha för att helt slippa reklam?
Är det inte fel av Spotify att säga att Premiumkontot ska va utan reklam och så är det inte det?
Vad tycker ni andra?

Skillanden är att gällande musiken så är det Spotify som klipper in reklamen. När det gäller poddar så klipper Spotify inte in reklam. Det är poddarna själva som har detta (inte Spotify som tjänar på det).
Citera
2024-03-07, 10:04
  #6
Medlem
Aldrig hört reklam på musik med mitt premium konto men poddarna har ju, det är ju deras egna reklam och sponsorer som dom promotar. Jag bruka använda funktionen att hoppa fram 15 sec, spamma den tills man kommit förbi reklamen. Lyssnar man på en pod man gillar kanske man kan ha överseende med att dom tjänar pengar på sin reklam för att kunna göra flera avsnitt. Men som sagt kan man ju hoppa förbi den om man vill, det kan man ju inte med spotifys reklam om man inte har premium, där är man tvungen att lyssna.
Citera
2024-03-07, 18:15
  #7
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
De säger aldrig reklamfria poddar. De är snarare ganska tydliga med "reklamfri musik". Men jag ska inte sticka under stolen med att jag också blev förvånad när det började dyka upp reklam i poddar. Jag tror vi som har haft spotify länge - långt före poddar blev en sak - bara antagit att spotify premium är reklamfritt och sedan inte gått tillbaka och läst vad det egentligen betydde. Det positiva är iaf att man snabbt kan spola förbi det - vilket är extra uppskattat när samma reklam kommer två gånger i rad, vilket händer hela tiden.
Lite som att SVT ska vara utan reklam, men när man tittar på sport så kommer "Det här programmet sponsrades av...)
De är ju som tur är väldigt kort reklam i poddarna (och på SVT) så man överlever ju.
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Skillanden är att gällande musiken så är det Spotify som klipper in reklamen. När det gäller poddar så klipper Spotify inte in reklam. Det är poddarna själva som har detta (inte Spotify som tjänar på det).
Ja där sa du nåt. De borde jag ju förstått, är ju självklart när du säger det
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Aldrig hört reklam på musik med mitt premium konto men poddarna har ju, det är ju deras egna reklam och sponsorer som dom promotar. Jag bruka använda funktionen att hoppa fram 15 sec, spamma den tills man kommit förbi reklamen. Lyssnar man på en pod man gillar kanske man kan ha överseende med att dom tjänar pengar på sin reklam för att kunna göra flera avsnitt. Men som sagt kan man ju hoppa förbi den om man vill, det kan man ju inte med spotifys reklam om man inte har premium, där är man tvungen att lyssna.
Jo visst kan man hoppa fram om man har tex telefonen framme. Men som tur är brukar det inte vara så lång reklam.
Självklart ska dom som håller på ha betalt, det säger jag inget om. Är bara trött på all reklam överallt och fick för mig att jag skulle slippa det helt på Spotify.
Citera
2024-03-07, 18:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Är bara trött på all reklam överallt och fick för mig att jag skulle slippa det helt på Spotify.
Testa Podme. Dock är det endast premiumpoddarna som är utan reklam.

Övriga poddar tas från det allmänna flödet.
Citera
2024-03-07, 18:21
  #9
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Testa Podme. Dock är det endast premiumpoddarna som är utan reklam.

Övriga poddar tas från det allmänna flödet.
Kör allt på Spotify, orkar inte köra på flera olika.
Så länge det är kort reklam överlever jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback