Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-03-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Svar ja. Man kan vara seriöst intresserad. När det gäller svarstid är det något som varierar från person till person samt vilka möjligheter man vill ha. Jag kan inte se något som helst konstigt i hans beteende såsom du beskriver det. Tänk även på att personer går olika fort fram i en relation och att ett par har olika takt är inte ovanligt. Tänkt på att takten bestäms av den som går långsammast.

Däremot visar du tyvärr upp en red flag som redan nu ifrågasätter hans beteende. Om du vill fortsätta relationen bör du fundera över dig själv, dina tankar och ditt beteende. Du kommer jaga bort honom. Dejting ska vara kul men du ser redan problem. Om jag hade varit honom och läst detta hade jag börjat dra öronen åt mig.

Kolla in nedan med Sadia Khan. Ett av de absolut bästa klipp som finns på nätet. Begrunda och reflektera. Det kan rädda din relation eller framtida relationer.
https://www.instagram.com/reel/C2QMF...DWmS05nm3zJp50

What to ask yourself before you date someone.

How are my personal insecurities going to ruin this relationship. It’s the first and foremost conversation to have with yourself. Because we go into a relationship almost blind to our own wounds and they resurface in the relationship and we blame them for not providing the medication for our wound that existed before we met them. When you go in wounded and expect the person to provide you medication but you don´t even tell them what disease you have we are then going to punish them for everything they do. You go in expecting them to be the healer or the doctor to a wound that they didn´t create but you don’t tell them what the diagnosis is and as a result it is destined for failure.

Sadia Khan.

// CC
Tack för detta svar! Jag missade läsa det igår. Det här med tempo är så oerhört svårt. Är du själv lite likadan, att du ibland kan vänta 1-2 dagar med att svara på mess även om du är intresserad? Låter som att du talar lite av erfarenhet.
Citera
2024-03-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Ja vissa spelar spelet. Han kan lika gärna dejta fler.

Sen om han skriver långa meddelanden så kan det vara att han inte är en sån som skickar iväg ett kort jag gillar dej.

Så varningsklockor både ringer och inte ringer. Är man intresserad så går det snabbt skicka iväg ett snabbt meddelande.

Träffades ni genom tinder? Om finns ni fortfarande kvar där.
Vi träffades via Tinder. Har sett att han inte verkar vara aktiv där (avståndet ändras aldrig, verkar enligt källor vara ett säkert tecken) men inte haft "snacket" om att ta bort dejtingappar än, det är det nog lite tidigt för. Hoppas inte han träffar nån mer! Känns inte som att han borde hinna det med tanke på vad jag vet om hans schema men man kan ju aldrig vara säker i det här skedet.
Citera
2024-03-09, 07:19
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Tack för detta svar! Jag missade läsa det igår. Det här med tempo är så oerhört svårt. Är du själv lite likadan, att du ibland kan vänta 1-2 dagar med att svara på mess även om du är intresserad? Låter som att du talar lite av erfarenhet.

Hej Vindruvsjuice

Ja, jag har erfarenhet av att vara killen i inledningen av ett förhållande där tjejen går mycket fortare fram. Nu talar jag inte om det fysiska för där är vi killar oftast snabbare men i övrigt hur fort fram man ska gå. Höras av, träffas m.m. Tog ett tag innan jag förstod att våra inställningar till dejting, till tempot m.m. skiljde dig åt och då var hon redan frustrerad över mitt agerande och beredd att lämna relationen medan jag var helt oförstående till hela problematiken. Jag upplevde att jag varit tydlig med mina intentioner och hur jag upplevde henne och med vad jag ville.

Ni har träffats 4 ggr. Nästa gång ni träffas led in ämnet på detta med dejting, erfarenheter av det tidigare, hur man själv ser på det m.m. och försök få en bild av hur han ser på det. Det kan ge en förklaring till varför han agerar som han gör.

Jag vet att alla människor som är intresserade av någon vill vara deras prioritet och då helst så fort som möjligt, med en gång men man kan inte kräva det. Man har ingen rätt att kräva det heller. Han har troligen ett liv utanför er relation (jobb, vänner, hobbys etc). Jag vet inte hur det är med dig men en del kvinnor vill uppleva den där stora passionen där man som par går "all-in" i varandra och helt avskärmar sig från den övriga världen. En del människor (oftast vi killar) är dock inte sådana men det säger absolut ingenting om vårt intresse för er. Vårt relationstempo, vårt tempo i hur vi blir förälskade / kära i någon går helt enkelt långsammare MEN, och detta är viktigt, oftast har det även betydligt mer substans i sig. Det som går fort upp, går också fort ned medan det som byggs långsammare har mer stabil grund och raseras inte lika fort.

Att vänta en dag är inte konstigt. Det beror lite på innehållet i messet från hon jag dejtar. Är det bara allmän information och artigheter, absolut. Då prioriterar jag inte att svara. Jag ser t.o.m. ingen anledning till att svara direkt även om jag läst det. Är det praktiska saker där tid är en viktigt faktor, nej. Då svarar jag så fort jag kan men så tolkar jag inte att det är i detta fall.

Är du genuint intresserad av denna kille, ha tålamod. Fråga dig själv varför du har dessa tankar och hur viktigt det egentligen är att han svarar med en gång. Är det svarstiden som är det viktiga eller är det innehållet?

// CC
Citera
2024-03-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej Vindruvsjuice

Ja, jag har erfarenhet av att vara killen i inledningen av ett förhållande där tjejen går mycket fortare fram. Nu talar jag inte om det fysiska för där är vi killar oftast snabbare men i övrigt hur fort fram man ska gå. Höras av, träffas m.m. Tog ett tag innan jag förstod att våra inställningar till dejting, till tempot m.m. skiljde dig åt och då var hon redan frustrerad över mitt agerande och beredd att lämna relationen medan jag var helt oförstående till hela problematiken. Jag upplevde att jag varit tydlig med mina intentioner och hur jag upplevde henne och med vad jag ville.

Ni har träffats 4 ggr. Nästa gång ni träffas led in ämnet på detta med dejting, erfarenheter av det tidigare, hur man själv ser på det m.m. och försök få en bild av hur han ser på det. Det kan ge en förklaring till varför han agerar som han gör.

Jag vet att alla människor som är intresserade av någon vill vara deras prioritet och då helst så fort som möjligt, med en gång men man kan inte kräva det. Man har ingen rätt att kräva det heller. Han har troligen ett liv utanför er relation (jobb, vänner, hobbys etc). Jag vet inte hur det är med dig men en del kvinnor vill uppleva den där stora passionen där man som par går "all-in" i varandra och helt avskärmar sig från den övriga världen. En del människor (oftast vi killar) är dock inte sådana men det säger absolut ingenting om vårt intresse för er. Vårt relationstempo, vårt tempo i hur vi blir förälskade / kära i någon går helt enkelt långsammare MEN, och detta är viktigt, oftast har det även betydligt mer substans i sig. Det som går fort upp, går också fort ned medan det som byggs långsammare har mer stabil grund och raseras inte lika fort.

Att vänta en dag är inte konstigt. Det beror lite på innehållet i messet från hon jag dejtar. Är det bara allmän information och artigheter, absolut. Då prioriterar jag inte att svara. Jag ser t.o.m. ingen anledning till att svara direkt även om jag läst det. Är det praktiska saker där tid är en viktigt faktor, nej. Då svarar jag så fort jag kan men så tolkar jag inte att det är i detta fall.

Är du genuint intresserad av denna kille, ha tålamod. Fråga dig själv varför du har dessa tankar och hur viktigt det egentligen är att han svarar med en gång. Är det svarstiden som är det viktiga eller är det innehållet?

// CC

När vi ses känns det alltid så dumt att ta upp eftersom det under träffarna känns så självklart att han är intresserad. När vi säger hejdå gör han det alltid tydligt att han vill ses igen. Det handlar nog mycket om att jag ser messandet mer som en slags bekräftelse medan hans inställning är mer sund. Kan ibland bli irriterad om jag frågar hur hans dag är och får svar två dagar senare. Har själv börjat glesa ut mina svar för att matcha hans pace /inte störa.
Citera
2024-03-10, 15:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
När vi ses känns det alltid så dumt att ta upp eftersom det under träffarna känns så självklart att han är intresserad. När vi säger hejdå gör han det alltid tydligt att han vill ses igen. Det handlar nog mycket om att jag ser messandet mer som en slags bekräftelse medan hans inställning är mer sund. Kan ibland bli irriterad om jag frågar hur hans dag är och får svar två dagar senare. Har själv börjat glesa ut mina svar för att matcha hans pace /inte störa.

Bra. Jag förstår att det inte är lätt för dig men bra att du försöker. Jag hoppas att det blir bra för er.

// CC
Citera
2024-03-11, 00:59
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Vi träffades via Tinder. Har sett att han inte verkar vara aktiv där (avståndet ändras aldrig, verkar enligt källor vara ett säkert tecken) men inte haft "snacket" om att ta bort dejtingappar än, det är det nog lite tidigt för. Hoppas inte han träffar nån mer! Känns inte som att han borde hinna det med tanke på vad jag vet om hans schema men man kan ju aldrig vara säker i det här skedet.
Nu har jag en erfarenhet av en fattig djävul som inga pengar i världen skulle få mig att umgås en sekund med igen. Han har många val och du behöver tänka om du verkligen vill vara med någon för pengar. Dessa pengar är noll värda om personligheten bakom är manipulativ och på andra sätt negativa.

De har liv på ett annat sätt och lever både snabbt och långsamt och lite i cykler är min uppfattning. Syftet med tinder är alltså rent konkret det det är.

När man väl bestämmer sig så tänker jag att allt innan inte betyder något utan det är det som kommer framöver man kan göra sina bedömningar om hur ärliga personen är och bra de är och så vidare.

Du får gärna skriva till honom att du uppskattar ett svar på samma dag eller säga det nästa gång ni ses. Bättre kommunikation mellan fyra ögon direkt? Vilket inte går att misstolka. Ja, man kan jobba och ha fullt upp men att inte svara på en hel dag?

Intelligens är attraktiv det håller jag med om.
Citera
2024-11-08, 20:29
Medlem
Så... Hur gick det med din läkare? Eller var han läkare?
Citera
2024-11-19, 15:36
Medlem
Vad underligt, om man inte svarar på några minuter så är man helt plötsligt inte intresserad?
Citera
Igår, 10:34
Medlem
Citat:
Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han hör av sig först av sig regelbundet, och säger i slutet av varje dejt att han vill ses igen.

MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar. T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på samma kväll men fick inte svar förrän i går kväll. Han berättar då att han varit upotagen (han har ett jobb inom vården som kan innebära nätter/kvällar). När han väl svarar skriver han LÅNGA meddelanden.

Kräver inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. Inte dejtat så mycket så det kanske är normalt i det här skedet?

Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar?

4 dejter. Ni är på dejtingstadiet. Ta det lite lugnt. Han hör av sig och ni känner in personkemin och bygger upp en nyfkenhet och längtan. Det behöver inte vara dåligt att inte vara impulsiv - utan snarare dra ut på det.

Om man är en otålig känslomänniska så kanske man missar att lära känna personen tillräckligt bra innan man blir ett par. Men I det långa loppet är det faktiskt viktigt att ni delar värderingar, intressen och är bra på att kommunicera ihop. Är han värd att vänta på så låt det ta lite tid.

Han är läkare. Tänker mig att de är rätt aktiva, men kanske inte helt impulsiva. Men när det väl klickar och ni förstår varandra så går det bra. Han kommer berätta mer om sig själv tror jag. Du får helt enkelt låta tiden visa vad allt leder till.
Senast redigerad av Tissetiss Igår kl. 10:38.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in