2024-03-07, 20:33
Medlem
grischs avatar
Stort fenomen p sociala medier, men vad innebr det egentligen att vara grisch? Vem r grisch? Vad r en grisch? Hur lever en grisch? Hur klr sig en grisch? Vad ter en grisch? Vilket samhllsskick kommer en grisch ifrn?
Citera
2024-03-07, 22:14
Medlem
Verkar vara ngon slags modern tolkning av fjortisstilen/StureP:aren vad jag kan se.

S hr sger en grisch-inriktad kldbutik p webben (som frvrigt bara sljer trkiga huvtrjor och typiska seglarshorts-skrp):
Citat:
S, vad r egentligen "grisch"?... Det r en modern tolkning av vad det innebr att vara stekare, schtekare eller helt enkelt att ha en storslagen stil. Grisch r utvecklingen av en subkultur som snabbt vxer bland unga mnniskor runt om i Sverige.

Ordet "grisch" har enligt mnga sina rtter i det svenska ordet "gris," och det r en hyllning till att leva livet fullt ut. Det kan handla om att ta ver nattklubben och gra den till din egen, att kl upp dig p ett stt som gr att du knner dig sjlvsker och beredd p ventyr. Grisch r att st ut i folkmassan, att vara modig och att omfamna din unika stil.

Jag ser framfr mig ngon (vre?) medelklass-typ som frsker efterleva det beteende man ser hos dessa mnniskor. Se typ vaskduellen av crazy pictures fr ett bra exempel p kldstilen.

Med reservation fr att jag officielt r fr gammal och kan ha fel om allt jag sger.
Senast redigerad av Clavicles-Vile 2024-03-07 kl. 22:19.
Citera
2024-03-07, 22:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Sociala medier --> Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
/Moderator
Citera
2024-11-19, 08:59
Medlem
Zkogztomtens avatar
Grisch r dagens brats typ. Fast de klr sig i ngot deras farsa skulle bra blandat med stockholmsstil.
Citera
2024-11-19, 14:46
Avstngd
Produkter ur den vre medelklassen som klr sig i plagg som Moncler, Burberry, Ralph Lauren, Vans, Valentino och Louboutins.

Just Moncler-jackan - som blir din fr runt 20k hos NK - r i ropet och trendig bland detta klientelet. https://www.nk.se/moncler/puffer-mal...vart-v00103848
Senast redigerad av anwe8 2024-11-19 kl. 14:51.
Citera
2024-11-20, 16:10
Avstngd
alexxanderhamiltons avatar
modern motsvarighet till stekare, gris, verklass person, fast det har feltolkats och istllet handlar det om folk som klr sig fult med mrkesklder p tiktok.
Citera
2024-12-02, 22:00
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
modern motsvarighet till stekare, gris, verklass person, fast det har feltolkats och istllet handlar det om folk som klr sig fult med mrkesklder p tiktok.

Exakt s! Verkar vara populrt bland unga och enligt vad jag har hrt uppkom stilen fr bara 2-3 r sedan och har blivit svinpopulr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in