Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-03-15, 20:07
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är du så här korkad på riktigt eller spelar du bara? Förstår du inte analogin mellan ditt hjärndöda argument om Metallicas cover på Thin Lizzy och Run DMCs på Aerosmith?

Det finns förresten inte en möjlighet att vara född 1966 som du påstår att du är och ha missat Run DMCs cover på Aerosmiths ”Walk this way” 1986. Låten var en monsterhit som spelades överallt. Den minns om man var med. Men 1986 var kanske året du föddes? Att du har en del rudimentära kunskaper om 1970-talsmusik beror nog enbart på att dina boomerföräldrar spelade sånt under din uppväxt.

Motorhead gör en cover av storbögen Bowies "Heroes"..

Går det an?

Metalica gör cover av den storkukade negern Lynotts "Whiskey in the Jar
__________________
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2024-03-15 kl. 20:10.
Citera
2024-03-15, 21:00
  #86
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Motorhead gör en cover av storbögen Bowies "Heroes"..

Går det an?

Metalica gör cover av den storkukade negern Lynotts "Whiskey in the Jar


Som mod skrev i tråden nyligen så får du hålla dig till ämnet och inte yra om dina liberala rocksbögfantasier. Användare i tråden har dragit paralleller mellan ABBA och fäbodjäntan. Vad sägs om det?
Citera
2024-03-15, 21:04
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Som mod skrev i tråden nyligen så får du hålla dig till ämnet och inte yra om dina liberala rocksbögfantasier. Användare i tråden har dragit paralleller mellan ABBA och fäbodjäntan. Vad sägs om det?

Du håller dig till ämnet??

Ämnet är att den tidens metal inte var konservativ.
Citera
2024-03-15, 21:24
  #88
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Sverige post-1968 var nog inte den bästa tiden, det var då det var sossigt och vänstervridet, svällande stat, osv. Enligt boken "1968 - När allting var i rörelse" genomgick Sverige rent av en samhällelig revolution i samband med tiden kring och efter 1968.

50/60-talet i Sverige präglades av istället framtidstro och var mer traditionellt. Kläder, bilar, inredning och annat var mycket snyggare också. Volvo Amazon var snyggare än de fyrkantiga Volvo-containrar som kom senare, för att ta ett exempel.

Precis. Rekommenderar Volvo-museet i Gbg.
Citera
2024-03-15, 21:25
  #89
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det. Jag lyssnar på dem varje dag. Bokstavligen talat varje dag. Jag tittar gärna på filmer från 50-talet till slutet av 80-talet kanske 90-talet. Demografin, språket, stadsmiljöerna - allt var så oändligt mycket trevligare och vackrare.





Struntprat. Vill inte hänga ut dem här men läs på om dem så lär du komma till en annan insikt.





Allt var inte bra förr i tiden, men av det som är viktigt så var allt bättre. Dessutom så var det bättre i Sverige än i princip alla andra länder. Nu däremot är svenska folket riktigt illa ute.





Och då nämnde han inte ens de kriminella gettoartisterna som SVT/SR haussar.

Var polisen också bättre förr? Du har ju sagt att vanliga poliser är dåliga, trots att polisen även idag i huvudsak består av etniskt svenska män.
Citera
2024-03-15, 21:31
  #90
Medlem
trillians avatar
Jag har väldigt svårt för vänsterns alltid hö-hö:ande om att världen alltid blir bättre.
"Ni är alarmister, allt blir ju bara bättre. Våldet har aldrig varit lägre. Invandringen kostar som en pizza och en fanta" osv.

Det ÄR en så horribelt gräsligt förenkling av samtiden. Allt blir inte alls bättre.
Säg det till judarna 1938 i Tyskland.
Säg det till ungdomarna på musikfestivalen i Israel.
Eller till palestinierna i Gaza 5 oktober 2023.

Vissa saker blir definitivt sämre för många människor hela tiden. Kvinnorna i Iran.
Hur har Stockholm utvecklats tycker ni? Det ser ut som en jävla förort till Bagdad. Lurendrejare som står på Hötorget och lurar gamla pensionärer att köpa överprisade kantareller.
Enorma betongblock på Drottninggatan som ska hålla tokiga muslimer borta. Tokiga muslimer som "vi" bjudit in själva.

Självklart kan man sakna det gamla Sverige.

Alldeles självklart är det så att man kan säga, och verkligen mena det, att Sverige var ett mycket bättre land 1995. Att då bli nostalgisk och längta tillbaka till den tiden, det är fullt naturligt.

Men den progressiva vänstern ser sig som utsända att utmana oss andra. De vill att landet skall falla i spillror så att alla får det lika jävligt. Tro inte något annat än att de inte njuter dag som natt när överklassen på Östermalm rånas på sina klockor.
Citera
2024-03-15, 22:46
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Precis. Rekommenderar Volvo-museet i Gbg.

Husqvarna krossar allt.

Allt är bevarat från Bosse Granaths rajser, över Carlas cross... symaskiner... gräsklippare.

Min barndoms spis.

Rubbet.
Citera
2024-03-15, 23:11
  #92
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du håller dig till ämnet??

Ämnet är att den tidens metal inte var konservativ.


Ett tips är att du kikar i tråden efter uppmaningar från mod. När du nyktrat till typ på söndag kväll kan du pröva med att ge dina synpunkter på kopplingen mellan ABBA och filmen Fäbodjäntan. För du har väl åtminstone hört talas om den senare va?
Citera
2024-03-15, 23:34
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ett tips är att du kikar i tråden efter uppmaningar från mod. När du nyktrat till typ på söndag kväll kan du pröva med att ge dina synpunkter på kopplingen mellan ABBA och filmen Fäbodjäntan. För du har väl åtminstone hört talas om den senare va?

Jag håller mig till ämnet.

Du hävdar att det fanns konservativ popmusik under ABBA. Jag hävder motsatsen.

Motorhead gör hyllningslåtar till David Bowie (Hereos).

Case closed.

Kolla in Jussi och andra stora artister på tuben. Du kan vidga dina vyer.
Citera
2024-03-16, 08:21
  #94
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag håller mig till ämnet.

Du hävdar att det fanns konservativ popmusik under ABBA. Jag hävder motsatsen.

Motorhead gör hyllningslåtar till David Bowie (Hereos).

Case closed.

Kolla in Jussi och andra stora artister på tuben. Du kan vidga dina vyer.


Som jag skrev. Du borde posta inlägg i nyktert tillståndet och uppmärksamma vad mod påpekar i tråden. Ämnet är alltså ABBA så ditt ignoranta dravel om metallmusik är OT. Så vad säger du om analogin ABBA och Fäbodjäntan? För du har väl åtminstone hört talas om den senare?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback