Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-08, 02:23
Medlem
Skte men hittade noll om prorest plus. Drav en egen trd.

Lider av GAD, ngestattacker samt en del depp sedan 15 r. Frsttt att jag haft en del av detta ven innan dess.
Gtt igenom allt i receptbelagt. Ja, jag tror faktiskt allt.
Det enda som alltid fungerat r bensodiazepiner. Det r som alla vet en smre lngsiktig lsning nr man behver det dagligen.

Brjat se mig om utanfr sjukvrdens receptlistor.

Hittade detta som jag blev nyfiken p. r villig att testa i princip vad som helst fr att erhlla en duglig livskvalitet.
Prorest plus.
https://prorestplus.se/

Verkar i alla fall fr mig lite suspekt med endast en terfrsljare vht?. Ingen annan kontaktform n mail. Ingen fretagsadress i Sverige.

Citat:
*Hjlper till att upprtthlla ett positivt humr
*Frbttrar kroppens motstndskraft mot stress
*Stder knslomssig balans
*Minskar trtthet och utmattning

1
Hgsta nringsmnesdos
Varje ProRest Plus-kapsel innehller s mnga som 12 ingredienser, inklusive KSM-66 ochSaffr Activ.

2
Formel som stds av forskning
Alla ProRest Plus-ingredienser har testats noggrant och har en bevisad effekt p att frbttra humret.

3
Ren etikett (clean label)
Produkten innehller vsentliga och naturliga ingredienser som du behver varje dag.

4
Endast positiva effekter
ProRest Plus har ingen negativ inverkan p den dagliga funktionen ven vid lngvarig anvndning.

5
Perfekt fr alla - oavsett lder
Oavsett vem du r eller hur gammal du r, kommer ProRest Plus att hjlpa dig att minska stress och frbttra ditt humr.

INGREDIENSER

SE 2 kapsel
Witania rotextrakt [5% vitanolider] KSM-66 200,00 mg
Extrakt av humlekottar 150,00 mg
Damiana bladextrakt 100,00 mg
Citronmeliss rtextrakt 100,00 mg
L-theanin frn grnt tebladsextrakt 100,00 mg
Saffran pistill extrakt [0,4% crocin, 0,4% saffronal] Saffr'Activ 30,00 mg
Tiamin 2,20 mg (200%*)
Riboflavin 2,80 mg (200%*)
Niacin 16,00 mg (100%*)
B6-vitamin 2,80 mg (200%*)
B12-vitamin 5,00 g (200%*)
Magnesium 100,00 mg (27%*)* RDI Rekommenderat Dagligt Intag

INGREDIENSER: magnesiumhydroxid; ytbehandlingsmedel (kapselhlje) hydroxipropylmetylcellulosa; extrakt frn roten av den dsiga hlsningen (Withania somnifera) [5% vitanolider] KSM-66; akaciafiber; extrakt frn humlekottarna (Humulus lupulus); extrakt frn bladen av grnt te (Camellia sinensis) [98% L-teanin]; extrakt frn bladen av damian (Turnera diffusa); extrakt frn rten av citronbalsam (Melissa officinalis); extrakt frn kolumnerna av saffron (Crocus sativus) [0,4% krocinium, 0,4% saffron] Saffr'Activ; nikotinsyraamid (niacin); cyanokalamin (vitamin B12); pyridinhydroklorid (vitamin B); riboflavin (tiamin).
KSM-66 r ett registrerat varumrke som tillhr Ixoreal Biomed Inc.
Saffr'Activ r ett registrerat varumrke som tillhr Comercial Qumica Mass, S.A.

ANVNDNINGSSTT: Den rekommenderade dagliga dosen r 2 kapslar. Drick med ca 200 ml vatten.

VARNING: Den dagliga rekommenderade dosen br ej verskridas. Produkten r inte avsedd fr barn, gravida och ammande kvinnor. Produkten br inte konsumeras tillsammans med lugnande medel och smnmedel, antiepileptiska lkemedel. Produkten kan inte anvndas som ersttning fr en varierad kost eller en hlsosam livsstil. En balanserad kost och en hlsosam livsstil r viktigt fr hlsan.

HUR SKA PRODUKTENFRVARAS: Frvara torrt i rumstemperatur, i en frsluten frpackning. Skydda mot ljus och fukt. Frvaras utom rckhll fr sm barn.

BR ANVNDAS INNAN SLUTET / PRODUKTIONSNUMRET: Se lngst ned p flaskan.

URSPRUNGSLAND: Europeiska Unionen.

NETTOMASSA: 44,40 g

r ju versatt lite sisdr.

Vad tror ni? Vrt att ge det ett frsk?

Ngon hrinne som kanske rent utav testat just detta?

Tacksam fr hjlp och feedback.
Citera
2024-03-08, 02:53
Medlem
Kantarellgudens avatar
B6, B12, Niacin, Riboflavin och Tiamin r alla vitaminer, du behver inte dessa om det inte r konstaterat att du har brist i dem. Sjukvrden kan genom vanliga rutinblodprover se om du har brist eller inte, jag antar du med strsta sannolikhet redan ftt dessa kollade av lkare.

Magnesium dyker ocks upp i rutinprover. Har ingen lkare sagt ngot till dig, s behver du inte ta extra.

L-theanin r det enda intressanta p innehllslistan som jag tror skulle vara vrt att testa i ditt fall, men detta kan du kpa separat p etablerade terfrsljare till ett bttre pris.
Citera
2024-03-08, 03:40
Medlem
zombie-nations avatar
Viktigaste ingrediensen r ashwaghandha, fast de kallar den ngot annat. Kper du endast denna p t ex Apotea (ingen reklam bara ett exempel), s kostar den hlften s mycket om man tnker p styrkan.

Varfr inte testa denna?

Vitaminer r bst att kpa fr sig s man vet vad man proppar i sig.
Citera
2024-03-08, 06:13
Medlem
nnu ett "lkemedel" som inte har ngot annat n en normal kost som bakgrund.
Citera
2024-03-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Viktigaste ingrediensen r ashwaghandha, fast de kallar den ngot annat. Kper du endast denna p t ex Apotea (ingen reklam bara ett exempel), s kostar den hlften s mycket om man tnker p styrkan.

Varfr inte testa denna?

Vitaminer r bst att kpa fr sig s man vet vad man proppar i sig.

Frst, tack allihop som svarat.

r det vanligt att frst m smre nr man brjar med ashwagandha?

Hur lnge br man ta innan man kan ge upp det?
Citera
2024-03-26, 22:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Frst, tack allihop som svarat.

r det vanligt att frst m smre nr man brjar med ashwagandha?

Hur lnge br man ta innan man kan ge upp det?

Vet inte, men det finns knda biverkningar som illamende och trtthet. Nr jag testat mediciner har jag iallafall gett dem tv mnader, knns som en bra lngd.
Citera
2024-03-26, 23:10
Medlem
Citat:
Vet inte, men det finns knda biverkningar som illamende och trtthet. Nr jag testat mediciner har jag iallafall gett dem tv mnader, knns som en bra lngd.
Vid frsta testet s tog jag samtidigt bort pregabalinet. Fick ddsngest efter ca 6 dygn.
Nej jag vet, aldrig tv frndringar samtidigt.

Testar igen nu och rr inget annat. 1 dygn in p denna gng nu.
Ltt huvudvrk hittills.

2 mn? Lste 2-4 veckor fr en del innan det eventuellt ger resultat. Vissa knner positivt resultat p en gng.
Hoppas det inte kraschar denna gng ocks. Det var mindre kul.
Behvde duktig dos bens fr att inte vilja hnga mig p studs. Huah.
Citera
2024-03-26, 23:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Vid frsta testet s tog jag samtidigt bort pregabalinet. Fick ddsngest efter ca 6 dygn.

Ltt huvudvrk hittills.

2 mn? Lste 2-4 veckor fr en del innan det eventuellt ger resultat. Vissa knner positivt resultat p en gng.

Pregabalin behver trappas ut lngsamt. Fattar inte att det tillts.
Citera
2024-03-27, 00:15
Medlem
Citat:
Pregabalin behver trappas ut lngsamt. Fattar inte att det tillts.
Ligger inte jttehgt i dos, 200mg/dygn (maxdos r 600) men ja, det br trappas ut.
Det r en av f mediciner som fungerar ngorlunda mot svr GAD. Det har sina baksidor och r knappast frstahandsval. Ungefr som bensodiazepiner.
Men om man/behandlaren inte hittar ngot annat som fungerar s r vad som helst bttre n en dd patient.
D finns ju mjligheten i alla fall att hitta ngot behandlingsalternativ med tiden.
I det andra scenariot s r det slut.
Vid svr ngest skjuter du heroin om alternativ saknas om du s r ordfrande i frldrarfreningen mot narkotika.

Men ja, vissa upplever utsttning av pregabalin som svrare n frn bens.
Jag har slutat med bgge efter lngre tids anvndning flera gnger.
Tycker bensutsttning r jobbigare d det hnger i lngre. Mycket lngre fr mig. Har ocks rddat mitt liv mnga ggr. Himmel och helvete...
Senast redigerad av ypsilonsport550 2024-03-27 kl. 00:20.
Citera
2024-03-27, 16:58
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Hlsokostbranschens preparat har s lga doser att de r verkningslsa.

Emotionellt: Jag odlar egen Sibirisk hjrtstilla och gr egen tinktur p den frska rten.http://www.susunweed.com/herbal_ezin.../wisewoman.htm

Mentalt fokus: Jag odlar egen Bacopa monnieri i tv mini vxthus i kksfnstret. P vintern behver de extra belysning.

Energi: Jag odlar Ashwaganda. Sr frn under vintern under extra belysning och stter ut p balkongen i slutet av maj. Skrdar hela plantorna innan frosten. Rtter, grenar och blad anvnder jag i mina rtteer.
Citera
2024-04-18, 01:15
Medlem
Citat:

Ltt huvudvrk hittills.

Blev ca 3v p Ashwagandhan. Huvudvrken la sig efter ngra dygn. Ltt ltt ngestdmpning men min mage tlde den inte. Inte ens 1 tablett/dygn och direkt efter maten.
Var s pass illa med smrtor och frekventa besk att det var ohllbart. Effekten rtt tveksam ven p tv tabl/dygn.
Men det var vrt ett frsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in