Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-19, 06:01
  #13
Medlem
Pripps3.5s avatar
Demokratin är död.
Tänker inte spela med längre. Min röst har ingen verkan.
Citera
2024-03-21, 16:05
  #14
Avstängd
Carmanatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Demokratin är död.
Tänker inte spela med längre. Min röst har ingen verkan.


Exakt
Citera
2024-03-21, 16:18
  #15
Medlem
Pareto-optimals avatar
Även om det på sista raden är rätt meningslöst att rösta plus att vi vanliga medborgare har mycket lite att sätta emot en galen opinion eller hur rösterna räknas är politik ändå intressant. Det finns ekonomiska bedömare som i det mesta har rätt men inte har förstått själva essensen inom ekonomin, samma inom politiken. Det är såhär, politik och ekonomi, är en studie i makt och hierarkier. Sitter man längst ned i hierarkin har man väldigt lite att säga till om.

Sedan är politik lite som fotboll för personer som har lite högre IQ. Vissa sysslar med aktier, vissa hejar på sitt politiska lag. Det är ganska tröttsamt egentligen men kan medföra rätt intressanta diskussioner i rätt sällskap.

Jag motiverar mig med att rösta genom att det finns alltid någon jävel jag inte gillar som stör sig på om det ena eller det andra får en högre procent om jag röstar. Det är en klen tröst men jag är benägen att hålla med de allra flesta om att valsystemet är nog minst lika korrupt som det genomsnittliga svenska samhället är i miniatyr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback