Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 19:58
Medlem
Olduvais avatar
The Guardian
https://www.theguardian.com/society/...ys-nhs-england

Tidigare har det tydligen getts där till barn som känner att de hellre skulle vara det andra könet, men nu ska det upphöra. Även i Sverige skedde detta, men här slutade man väl för några år sen?

Är vi före kurvan? Kommer fler göra som vi?
Citera
2024-03-12, 20:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
The Guardian
https://www.theguardian.com/society/...ys-nhs-england

Tidigare har det tydligen getts där till barn som känner att de hellre skulle vara det andra könet, men nu ska det upphöra. Även i Sverige skedde detta, men här slutade man väl för några år sen?

Är vi före kurvan? Kommer fler göra som vi?

Länken går inte att öppna.
Men, jo . UK har gått igenom en riktig offentlig skandal i.o.m upptäckten att Tavistock kliniken visade sig vara fullständigt korrupt där politiker styrde den medicinska professionen med järnhand och helt enkelt hoppade över det medicinska löftet att inte tillfoga människor skada , enkelt uttryckt.
https://www.theguardian.com/society/...dentity-clinic

I Sverige finns ingen behandling för könsinvasiva ingrepp före 18 års ålder kvar längre.
Citera
2024-03-12, 20:50
Medlem
hallooos avatar
Det kommer definitivt att bli förbjudet i fler länder allt eftersom forskning publiceras. Det är ingen som kan påstå att det är ofarligt längre. Det är helt klart fruktansvärt för barn att utsättas för hormonbehandlingar vid den åldern, de blir ju skadade för livet. Men oavsett kommer det ta längre tid för exempelvis USA då det är storaffärer där.
Citera
2024-03-12, 21:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Länken går inte att öppna.
Men, jo . UK har gått igenom en riktig offentlig skandal i.o.m upptäckten att Tavistock kliniken visade sig vara fullständigt korrupt där politiker styrde den medicinska professionen med järnhand och helt enkelt hoppade över det medicinska löftet att inte tillfoga människor skada , enkelt uttryckt.
https://www.theguardian.com/society/...dentity-clinic

I Sverige finns ingen behandling för könsinvasiva ingrepp före 18 års ålder kvar längre.

Behandling ges fortfarande till barn under 18 år i samband med forskning. Okänt hur många barn det handlar om, men det lär vara ett antal i Sverige.

Citat:
- Bedömningen är att behandling med hormoner fortsättningsvis bör ges inom ramen för forskning. Ökad kunskap behövs bland annat om behandlingarnas påverkan på könsdysforin samt den psykiska hälsan och livskvaliteten hos minderåriga, på både kort och lång sikt, säger Thomas Lindén.
https://www.socialstyrelsen.se/om-so...fori-hos-unga/
Citera
2024-03-12, 21:52
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Tur att detta vansinne upphör.
Citera
2024-03-13, 03:15
Citat:
Ursprungligen postat av hallooo
Det kommer definitivt att bli förbjudet i fler länder allt eftersom forskning publiceras. Det är ingen som kan påstå att det är ofarligt längre. Det är helt klart fruktansvärt för barn att utsättas för hormonbehandlingar vid den åldern, de blir ju skadade för livet. Men oavsett kommer det ta längre tid för exempelvis USA då det är storaffärer där.

Jag tycker det är förbluffande att minderåriga får genomgå den här typen av behandlingar över huvud taget. Man får väl bara hoppas att fler förbud träder i kraft oavsett publicerad forskning men tiden får väl utvisa.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Tur att detta vansinne upphör.

Ja, sannerligen! Det skriver jag under på med en gång!
Citera
2024-03-13, 03:53
Medlem
Galejans avatar
Synd. De bästa TS-arna är sådana som börjat med hormoner i mycket tidig ålder och därigenom helt hindrat den manliga puberteten från att förstöra skapelsen. Det är fascinerande att beskåda ibland. Man får inte riktigt ihop det i skallen att pangtjejen på bilden har en (liten) bula i trosorna. Det är fascinerande.

Jag struntar i personerna bakom och lidandet och yaddayadda, jag resonerar enbart utifrån min egen upplevelse. Det kommer att bli fulare transor i UK som resultat av detta, och är det något UK inte behöver så är det fulare brudar.
Citera
2024-03-13, 11:36
Medlem
hallooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Synd. De bästa TS-arna är sådana som börjat med hormoner i mycket tidig ålder och därigenom helt hindrat den manliga puberteten från att förstöra skapelsen.

Gäller det också för personer som går från kvinna till man? Så som jag hört på Joe Rogan så är det typ bara män som upplever könsdysfori och att den kvinnligakönsdysforbin bara är en inbildning.
Citera
2024-10-31, 10:56
Medlem
Jag sökte ett tag men hittade ingen klockren tråd så jag droppar länken här, tycker den är intressant.

https://www.nytimes.com/2024/10/23/s...-kennedy.html#

”An influential doctor and advocate of adolescent gender treatments said she had not published a long-awaited study of puberty-blocking drugs because of the charged American political environment.

The doctor, Johanna Olson-Kennedy, began the study in 2015 as part of a broader, multimillion-dollar federal project on transgender youth. She and colleagues recruited 95 children from across the country and gave them puberty blockers, which stave off the permanent physical changes — like breasts or a deepening voice — that could exacerbate their gender distress, known as dysphoria.

The researchers followed the children for two years to see if the treatments improved their mental health. An older Dutch study had found that puberty blockers improved well-being, results that inspired clinics around the world to regularly prescribe the medications as part of what is now called gender-affirming care.

But the American trial did not find a similar trend, Dr. Olson-Kennedy said in a wide-ranging interview. Puberty blockers did not lead to mental health improvements.

In the nine years since the study was funded by the National Institutes of Health, and as medical care for this small group of adolescents became a searing issue in American politics, Dr. Olson-Kennedy’s team has not published the data. Asked why, she said the findings might fuel the kind of political attacks that have led to bans of the youth gender treatments in more than 20 states, one of which will soon be considered by the Supreme Court.

“I do not want our work to be weaponized,” she said.”
Citera
2024-10-31, 11:12
Medlem
Sinnessjukt att detta ens hänt och att folk, jag gissar pedofiler, stöttade detta.
Barn får inte ta egna beslut, utom när det kommer till beslut som kommer ärra dom LIVET UT.

"Pride" och hbtqi134678+++ rörelsen är så jävla störd och finns till för pedofiler då allt de gör riktas otroligt intensivt mot barn. Jävla avskum är ni.
Citera
2024-10-31, 19:48
Medlem
Om det här stämmer så är det ju bara sjukt... Ett barn vet inte vad dom vill när dom är så unga...

Det är som att låta bögar adoptera barn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in