• 2
  • 3
2024-07-15, 22:50
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Har inte hunnit testat Sonnet 3.5 så mycket ännu, men de test jag gjort lutar mot att Sonnet 3.5 är betydligt bättre än GPT-4o på programmering, till den nivån det faktiskt börjar bli användbart.
Helt klart.
Med GPT får man fortfarande skitproblem som utdaterade kommandon i diverse libraries, såsom Selenium. Eller för all del helt påhittade saker alldeles för ofta.

Claude 3.5 Sonnet har inte påvisat några sådana problem alls.
Citera
2024-08-09, 19:54
Medlem
TextTvs avatar
Jag tycker Sonnet 3.5 är otroligt mycket bättre än ChatGPT 4o, framför allt på att skriva olika texter. Enda minuset är att man är begränsad till i hur mycket kan använda den trots att man betalar för tjänsten.
Citera
2024-08-09, 22:56
Avstängd
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Någon mer som får problem med "Internal Server Error" ikväll?

Var och hos vem?
Citera
2024-08-11, 04:11
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Jag tycker Sonnet 3.5 är otroligt mycket bättre än ChatGPT 4o, framför allt på att skriva olika texter. Enda minuset är att man är begränsad till i hur mycket kan använda den trots att man betalar för tjänsten.
Tycker personligen att Poe.com har mycket bättre villkor.

Dels för att man kan testa andra premiummodeller om man vill, men även för att man har en månadspott istället, vilket är mycket bättre om man som jag kan gå flera dagar utan att använda AI:n något, för att sedan sitta några timmar och dryfta teknik.

Dessutom slipper man sådana onödigheter som att... tja... en del av det man betalar för fryser inne bara för att man sover normala tider?

Claude är grym, men Anthropic har inte riktigt tänkt på slutanvändaren med schemaläggningen på sina begränsningar.
Senast redigerad av Kottkompott 2024-08-11 kl. 04:13.
Citera
2024-08-31, 10:18
Medlem
Från vad jag upplevt när jag provat är claude riktigt bra, sen kostar det ju en slant.
Citera
2024-12-21, 12:34
Medlem
inkboys avatar
Vad ska man använda Claude 3 Opus till?

Tycker Claude 3 är ojämn. Laddade hem appen och där ingår Claude 3 Haiku och Claude 3.5 Sonnet. Rekommenderar att använda appen då den komplimenterar övriga appar. Inte min favorit, men ibland överlägset bäst.

Gratisversionen tillåter bara en viss mängd förfrågningar, vilket inte är något problem. Har bara nått gränsen en gång, och då blev jag informerad om att jag kan göra flera sökningar om två timmar. Inte hela världen.

Blev nyfiken på betalversionen som kostar 249kr/mån. Då för man göra 5 ggr fler sökningar, men man får även tillgång till Claude 3 Opus (som bara är tillgänglig i betalversionen). Det senare gjorde mig nyfiken.

Har nu testat Opus, och den är helt värdelös. Jag misstänker att det inte är appen det är fel på, utan att jag använder den till fel saker.

Så min fråga är: Vad kan jag använda Opus till?
Citera
2024-12-26, 02:08
Medlem
Jag brukar köra Claude när det gäller programmeringsproblem. Annars ChatGPT
Citera
2024-12-26, 03:19
Medlem
Vad tusan ska ni ha era AI.tjänster till? Jag har ställt alla mina snuskigaste frågor till fria AI-tjänster och känner att jag är nöjd där. :-)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in