Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-13, 15:37
  #37
Medlem
Ni som kollar, stämmer listan så här långt?
Citera
2024-04-13, 15:39
  #38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Ni som kollar, stämmer listan så här långt?
Fanns aldrig någon lista. Skrev redan i inlägg #3 att listan kom från ett ökänt troll.
Citera
2024-04-13, 15:56
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fanns aldrig någon lista. Skrev redan i inlägg #3 att listan kom från ett ökänt troll.

Jag vet inte hur jag ska tolka ditt svar, min fråga kvarstår stämmer listan som inte finns då?
Citera
2024-04-13, 16:05
  #40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Jag vet inte hur jag ska tolka ditt svar, min fråga kvarstår stämmer listan som inte finns då?

Vilken lista som inte finns? Hur kan en lista som inte finns kunna stämma?

Det har funnits en lista som ett troll skapade som rent hittepå. Denna lista hakade media snabbt på och gjorde artiklar om precis som de gjort tidigare år när de läckta listorna har stämt. De trodde väl att även årets lista stämde.
Citera
2024-04-13, 21:03
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vilken lista som inte finns? Hur kan en lista som inte finns kunna stämma?

Det har funnits en lista som ett troll skapade som rent hittepå. Denna lista hakade media snabbt på och gjorde artiklar om precis som de gjort tidigare år när de läckta listorna har stämt. De trodde väl att även årets lista stämde.

Tack, jag ställde en ja eller nej fråga och fick ett kryptiskt svar, nu är jag nöjs svaret är alltså nej
Citera
2024-04-14, 09:00
  #42
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Ni som kollar, stämmer listan så här långt?

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fanns aldrig någon lista. Skrev redan i inlägg #3 att listan kom från ett ökänt troll.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Jag vet inte hur jag ska tolka ditt svar, min fråga kvarstår stämmer listan som inte finns då?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vilken lista som inte finns? Hur kan en lista som inte finns kunna stämma?

Det har funnits en lista som ett troll skapade som rent hittepå. Denna lista hakade media snabbt på och gjorde artiklar om precis som de gjort tidigare år när de läckta listorna har stämt. De trodde väl att även årets lista stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Hult
Tack, jag ställde en ja eller nej fråga och fick ett kryptiskt svar, nu är jag nöjs svaret är alltså nej

Aftonbladet blev trollade.
Ett troll postade en påhittad lista, och Aftonbladet hängde på och uppmärksammade ett "avslöjande" för sina lättlurade läsare. På Flashback skrattade man åt publiceringen, då vi alla visste att den var påhittad. Om några av Aftonbladets läsare blev lurade, och trodde på detta, så är det en bonus.

Jag kan posta en lista där jag berättar att Clint Eastwood, Nelson Mandela och Påven är några av de medverkande. Givetvis kan man tolka detta som ännu ett "avslöjande", men de enda som blivit lurade är Aftonbladet och deras läsare. Alternativt, om Aftonbladets varit cyniska och publicerat något som de redan innan visste var påhittat (vilket jag hoppas, då jag har svårt att tro att deras journalister är så pass dumma att de trodde att detta var ett avslöjande), så var det lyckligtvis bara de lättlurade Aftonbladet-läsarna som gick på detta.

Kort sammanfattning: Ett troll postade ett trollinlägg, och Aftonbladet trodde det var en nyhet. Som redan uppmärksammats så var det ett trollinlägg och inte något avslöjande. En påhittad lista utan verklighetsförankring. Ej att jämföra med tidigare avslöjanden.

admin
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback