Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 15:37
  #1
Medlem
Då jag inte hänger i kretsar som brukar vet jag inte om represationen av könen varierar kraftig mellan olika substanser? Min första tanke var ladd som den mest manliga drogen pga egoboosten/självsäkerheten och mdma som den mest kvinnliga drogen som ökar affektion, öppenhet och empati. Tramadol känns också som en drog kvinnor uppskattar väldigt mycket?

Inte den starkaste trådstarten kanske men är nyfiken
__________________
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-14 kl. 15:41.
Citera
2024-03-14, 15:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlusSub
Då jag inte hänger i kretsar som brukar vet jag inte om represationen av könen varierar kraftig mellan olika substanser? Min första tanke var ladd som den mest manliga drogen pga egoboosten/självsäkerheten och mdma som den mest kvinnliga drogen som ökar affektion, öppenhet och empati Tram känns också som en kvinnodrog av någon anledning?

Inte den starkaste trådstarten kanske men är nyfiken

Tror det är ganska lika endå? Vi tar ladd också men det stämmer nog att det kanske i så fall är att en blir bjuden på det mer och att det är männen som har det? MDMA kan en ju inte ta så ofta men alla tjejer jag känner som testat brukar tycka om det. Opiater är nog vanligare än vad många tror men ofta något som kanske inte syns på samma sätt?

Över lag så tror jag kvinnor brukar mer försiktigt och tex inte röker lika mycket/ofta/på samma "mer skadliga sätt" som män kan göra? Många brukar också sluta ta på de mer skadliga sätten och vara försiktiga om tex lungor, näsa mm tycker jag. Män verkar inte bry sig lika mycket?

Det går trender också och priserna påverkar nog också. Många läkemedel missbrukas också och här tror jag kvinnor är vanligare eftersom det kan kännas säkrare än ett pulver som kan innehålla typ vad som helst och vara farligt att få in i kroppen typ
Citera
2024-03-14, 15:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plananna
Tror det är ganska lika endå? Vi tar ladd också men det stämmer nog att det kanske i så fall är att en blir bjuden på det mer och att det är männen som har det? MDMA kan en ju inte ta så ofta men alla tjejer jag känner som testat brukar tycka om det. Opiater är nog vanligare än vad många tror men ofta något som kanske inte syns på samma sätt?

Över lag så tror jag kvinnor brukar mer försiktigt och tex inte röker lika mycket/ofta/på samma "mer skadliga sätt" som män kan göra? Många brukar också sluta ta på de mer skadliga sätten och vara försiktiga om tex lungor, näsa mm tycker jag. Män verkar inte bry sig lika mycket?

Det går trender också och priserna påverkar nog också. Många läkemedel missbrukas också och här tror jag kvinnor är vanligare eftersom det kan kännas säkrare än ett pulver som kan innehålla typ vad som helst och vara farligt att få in i kroppen typ

Hos andelen kvinnliga missbrukare tror jag också läkemedel är betydligt större än hos andelen män relativt till totala antalet missbrukare. Jag tänkte på benzo men samtidigt känns det som kvinnor är bättre på att hantera ångest så dom kanske inte tar den genvägen lika snabbt som män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback