Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 00:12
  #1
Medlem
multi3000s avatar
Hej!
Tänkte flyga med en så kallad ”penna” (en e-cigg man byter ”patroner” på, patroner med THC olja i sig) inom Europa och undrar hur chill eller inte man kan vara med det? Jag tänker folk flyger väl hundra gånger om dagen med vapes, är det skillnad? Och hur hade ni gjort enklast om ni skulle ta med er? Jag brukar endast packa handbagage. Hur tänker ni?
Citera
2024-03-15, 00:56
  #2
Medlem
Kantarellgudens avatar
Åker du till ett land där THC är olagligt så hoppas jag du har en plan B redo ifall tullen plockar dig.

Annars skulle jag avstå.
Citera
2024-03-15, 05:41
  #3
Medlem
OdCaBos avatar
Just såna 510 batterier är ju inte så värst vanliga förutom för just cannabis. Så det kan nån reagera på.

Och råkar du ut för en hund är det ju kört. Även "rena" thc-extrakt har lite beta-karofyllen (det som hundar egentligen reagerar på) kvar.

Ovärt risken om det inte är en rutt du kan utan och innan.
Citera
2024-03-15, 08:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Just såna 510 batterier är ju inte så värst vanliga förutom för just cannabis. Så det kan nån reagera på.

Och råkar du ut för en hund är det ju kört. Även "rena" thc-extrakt har lite beta-karofyllen (det som hundar egentligen reagerar på) kvar.

Ovärt risken om det inte är en rutt du kan utan och innan.

Hur e d med såna HHC vapes? Kan hundar sniffa d med?
Citera
2024-03-15, 14:40
  #5
Medlem
multi3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Åker du till ett land där THC är olagligt så hoppas jag du har en plan B redo ifall tullen plockar dig.

Annars skulle jag avstå.

Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Just såna 510 batterier är ju inte så värst vanliga förutom för just cannabis. Så det kan nån reagera på.

Och råkar du ut för en hund är det ju kört. Även "rena" thc-extrakt har lite beta-karofyllen (det som hundar egentligen reagerar på) kvar.

Ovärt risken om det inte är en rutt du kan utan och innan.

Tack för era svar! Jag förstår. Och inrikes…?
Jag menar man hör om folk höger och vänster som tar med sig allt möjligt i små-små mängder - sen är det inget kvitto för verkligheten, det förstår jag med, men jag ville ändå se vad andras uppfattning är.
Citera
2024-03-15, 22:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av multi3000
Tack för era svar! Jag förstår. Och inrikes…?
Jag menar man hör om folk höger och vänster som tar med sig allt möjligt i små-små mängder - sen är det inget kvitto för verkligheten, det förstår jag med, men jag ville ändå se vad andras uppfattning är.

Har spånat lite kring olika sätt när man rest inrikes och utrikes. Efter vad jag sett är det absolut ingen idé att ens försöka sig på något liknande. Man kan aldrig helt enkelt veta när det blir kontroll med svabb eller att det kommer nån hund. Batteriet får man inte ta med sig ändå...Att ha det i skosulan funkar inte heller eftersom vissa gånger körs skorna också. Halsband funkar inte heller, inte i hårklämma heller... allt som inte tillhör kroppen och kroppen själv kontrolleras. En gång fick jag med mig en bit utomlands som låg i jeansen i lilla fickan med ett papper. Blev helt paff eftersom att jag försöker resa med kläder och väskor som jag aldrig varit nära droger med. Däremot, hade jag vetat om det och medvetet smugglat med så hade nån antagligen sett det på mig, nervosit och att man kollar runt mycket säger sig självt för en kontrollant. De enda jag kan tänka mig efter allt är att föra in nått sort piller med thc olja i mellanskikten i huden på nått vis. Men återigen, hundar och kroppsröntgen....infektions risk....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback