Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 20:01
Avstängd
Hej,
Jag har försökt värna min integritet från väldigt judiska Alphabet Inc och upptäckt efter att ha studerat inställningarna att det går inte att blockera Android operativsystemets internet-kontakt med moderbolaget Alphabet Inc hur man än gör. Alltså bränner man sin IP-adress genom att ha igång smartphonen med Internet uppkoppling. När vet jag dock inte. Det här är något jag hoppas någon svensk internetleverantör, eller någon annan som vet, kan skriva här i tråden. Alltså exakt när är ett Android system tar ens Ip-adress från ens Android smartphone.

Vågar ni distansera er från Android p.g.a. judar som konkurrerar mot kristna?
Senast redigerad av Shadowk102 2024-03-15 kl. 20:03. Anledning: Stavfel.
Citera
2024-03-15, 20:04
Medlem
Bidens avatar
Svar ja, använder du en smartphone med Googles mjukvara så skickas på något mysteriskt sätt din IP (och en hel del mer) direkt till dom där jäääävla judarna!
Citera
2024-03-15, 20:53
Medlem
Jag har Apples iPhone. Apples styrelseordförande heter Arthur D. Levinson.
Citera
2024-03-15, 22:02
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Hej,
Jag har försökt värna min integritet från väldigt judiska Alphabet Inc och upptäckt efter att ha studerat inställningarna att det går inte att blockera Android operativsystemets internet-kontakt med moderbolaget Alphabet Inc hur man än gör. Alltså bränner man sin IP-adress genom att ha igång smartphonen med Internet uppkoppling. När vet jag dock inte. Det här är något jag hoppas någon svensk internetleverantör, eller någon annan som vet, kan skriva här i tråden. Alltså exakt när är ett Android system tar ens Ip-adress från ens Android smartphone.

Vågar ni distansera er från Android p.g.a. judar som konkurrerar mot kristna?

Hur kan du ha spenderat så HÄR mycket tid på att läsa på om olika konspirationsteorier och helt ignorerat enkla grundläggande tekniska kunskaper? Du kan installera om din telefon. Det är inte svårt. Roota skiten ur den och göra en telefon helt isolerad från Google och Alphabet... men nej... det är för svårt för såna som dig. Istället har du tittat på när mentala dvärgar världen över vars enda förmåga är att spela in videos på youtube pratar om skit dom inte kan... och köpt det totalt av. Ooof.

Bara kolla hur du rootar din telefon. Jag menar du kommer inte lyckas utan fucka upp din telefon trots att 10-åringar klarar av det. Men försök i alla fall bli BÄTTRE istället för mer av samma skämt till människa.
Citera
2024-03-15, 22:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Hur kan du ha spenderat så HÄR mycket tid på att läsa på om olika konspirationsteorier och helt ignorerat enkla grundläggande tekniska kunskaper? Du kan installera om din telefon. Det är inte svårt. Roota skiten ur den och göra en telefon helt isolerad från Google och Alphabet... men nej... det är för svårt för såna som dig. Istället har du tittat på när mentala dvärgar världen över vars enda förmåga är att spela in videos på youtube pratar om skit dom inte kan... och köpt det totalt av. Ooof.

Bara kolla hur du rootar din telefon. Jag menar du kommer inte lyckas utan fucka upp din telefon trots att 10-åringar klarar av det. Men försök i alla fall bli BÄTTRE istället för mer av samma skämt till människa.
Jag ska nog bygga ett litet fängelse likt en Märklin-tågbana där jag ska placera min Android smartphone så att jag alltid minns att Alphabet Inc är otroligt judiskt och de konkurrar om t.ex. samma kvinnor, guld och pengar som jag och de är judar som har utrustat psykopatiska azerbaijanska turkars militär som sedan angripit stackars fattiga kristna armenier. Ifall man köper en Android lur bara för att roota den så betalar man ju till Alphabet Inc då t.ex. Samsung säkert betalar en avgift till Alhapbet Inc för att installera Android.
Senast redigerad av Shadowk102 2024-03-15 kl. 22:10. Anledning: Stavfel.
Citera
2024-03-15, 23:01
Medlem
Citat:
Jag ska nog bygga ett litet fängelse likt en Märklin-tågbana där jag ska placera min Android smartphone så att jag alltid minns att Alphabet Inc är otroligt judiskt och de konkurrar om t.ex. samma kvinnor, guld och pengar som jag och de är judar som har utrustat psykopatiska azerbaijanska turkars militär som sedan angripit stackars fattiga kristna armenier. Ifall man köper en Android lur bara för att roota den så betalar man ju till Alphabet Inc då t.ex. Samsung säkert betalar en avgift till Alhapbet Inc för att installera Android.
Nej. Android är freeware och open source.
Citera
2024-03-15, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Nej. Android är freeware och open source.
Fast kolla detta på Wikipedia:
Citat:
However, most devices run on the proprietary Android version developed by Google, which ships with additional proprietary closed-source software pre-installed,[5] most notably Google Mobile Services (GMS)[6] which includes core apps such as Google Chrome, the digital distribution platform Google Play, and the associated Google Play Services development platform. Firebase Cloud Messaging is used for push notifications. While AOSP is free, the "Android" name and logo are trademarks of Google, which imposes standards to restrict the use of Android branding by "uncertified" devices outside their ecosystem.[7][8]
Det där ser ut som att proprietary Android version kostar. Tror du inte?
Citera
2024-03-15, 23:10
Medlem
Citat:

Eller så kollar man de officiella källorna direkt https://www.android.com/everyone/

Citat:
Androids källkod är kostnadsfri för alla att ladda ned, anpassa och distribuera. Det innebär att tillverkare kan skapa nya enhetsmodeller till lägre kostnader, vilket i sin tur ger användare runt om i världen tillgång till mobil teknik som tidigare var utom räckhåll.
Citera
2024-03-16, 01:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du kan installera om din telefon. Det är inte svårt.

Jo, det är ganska svårt. Det är ofta väldigt många steg involverade.

Oftast hittar du en guide och en ROM som ska funka till telefon QK42, och så köper du en sådan, just därför, för att finna att det hela bara funkar till chip 1234a, fast nu sitter det chip 1234b i din nya QK42 som du köpt.

Ponera att du ändå lyckats få in ett alternativt OS, då kommer det lagningar till säkerhetshål i radiomodemet, då har du inget sätt att få hem och installera dessa, utan då måste du "roota tillbaka" telefonen till ursprungligt skick.

Och nästan alltid är det en grej som inte fungerar. Antingen är det wifi eller blåtand, eller så är det kameran, eller avstängningsknappen, whatever. Alltid en grej.
Citera
2024-03-16, 08:46
Medlem
Citat:

Du har fått svar redan, nedan. Nej, det kostar ingenting. Du får tänka på att Alphabet huvudsakligen tjänar pengar på annonsering. Alltså är det logiskt att de indirekt tillhandahåller en ”annonsläsplatta” till lågt pris för användaren. Det finns massor av snorbilliga Androidlurar i fattiga delar av världen tack vare detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Eller så kollar man de officiella källorna direkt https://www.android.com/everyone/
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in