Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 05:57
  #1
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Personen i fråga gillar att posta sina svar ovan så därför kommer mitt senaste svar sist.

Tyslinge handlar inte om direkt folk med brottsproblematik. Att sen herr saker som inte förstår saker inte vill förstå det, det är ett annat kapitel.

https://www.stat-inst.se/var-verksam...hem/tysslinge/

Herrn kan omöjligen vetat varför de som är på stället är där och att då klumpa ihop LVU med Sluten ungdomsvård (LSU) är oerhört vidrigt och kränkande. Ja Tyslinge är bara pojkar men som sagt i länk ovan. Herrn kan inte veta det.

Men med bestämdhet så har det inget att göra för att "Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner."

Så poetiskt skrivet.
...

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Bästa Meiji.
SiS eller Statens institutionsstyrelse handlar inte enbart om kriminella barn.
Men det vet ju såklart någon som är så vis som dig.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stat...utionsstyrelse
https://www.stat-inst.se/

Så du trampar på flickor och pojkar som är under LVU utan att ha begått något brott. Är det medvetet eller är du som moderator så omedveten om vad du pysslar med?

Sova för länge eller ha sex... sen när är det brottsligt.

Ser fram emot ett välmotiverat svar, som vanligt.

(edit, jag fick alltså inget svar på ovanstående)

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Bäste PatsyStoneHC

"Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner. En diskussion om rapporterade, konkreta missförhållanden jämte problematiken på särskilda ungdomshem passar bättre i "Brott och brottsbekämpning".

MVH

Meiji/Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Därför att?
En eller flera.

1. Diskussionen kring Sis har inte med inrikespolitik att göra?

2. Saker som anmäls till IVO har med brott att göra?

3. Att referera till barnkonventionen, som är svensk lag, har mest med brott och brotts bekämpning att göra?

4. Flytta till ett forum som är mindre värt än det forum där moderatorer vanligtvis släpper igenom vad skit som helst utan att flytta?

5. Lite trigger happy?

6. Mitt inlägg var inte ens rapporterat.
Så Hen Meiji måste läst och bestämt flytt... Personlig vendetta?

Ser fram emot något annat än en nonsens svar då jag utgår ifrån att du måste blivit moderator utifrån förmågan att kunna motivera dina omdömen/bedömningar/beslut.

MVH

/Patsy Stone
__________________
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-03-16 kl. 06:33. Anledning: förklaring
Citera
2024-03-16, 06:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Personen i fråga gillar att posta sina svar ovan så därför kommer mitt senaste svar sist.

Tyslinge handlar inte om direkt folk med brottsproblematik. Att sen herr saker som inte förstår saker inte vill förstå det, det är ett annat kapitel.

https://www.stat-inst.se/var-verksam...hem/tysslinge/

Herrn kan omöjligen vetat varför de som är på stället är där och att då klumpa ihop LVU med Sluten ungdomsvård (LSU) är oerhört vidrigt och kränkande. Ja Tyslinge är bara pojkar men som sagt i länk ovan. Herrn kan inte veta det.

Men med bestämdhet så har det inget att göra för att "Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner."

Så poetiskt skrivet.
...

Bästa Meiji.
SiS eller Statens institutionsstyrelse handlar inte enbart om kriminella barn.
Men det vet ju såklart någon som är så vis som dig.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stat...utionsstyrelse
https://www.stat-inst.se/

Så du trampar på flickor och pojkar som är under LVU utan att ha begått något brott. Är det medvetet eller är du som moderator så omedveten om vad du pysslar med?

Sova för länge eller ha sex... sen när är det brottsligt.

Ser fram emot ett välmotiverat svar, som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Bäste PatsyStoneHC

"Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner. En diskussion om rapporterade, konkreta missförhållanden jämte problematiken på särskilda ungdomshem passar bättre i "Brott och brottsbekämpning".

MVH

Meiji/Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Därför att?
En eller flera.

1. Diskussionen kring Sis har inte med inrikespolitik att göra?

2. Saker som anmäls till IVO har med brott att göra?

3. Att referera till barnkonventionen, som är svensk lag, har mest med brott och brotts bekämpning att göra?

4. Flytta till ett forum som är mindre värt än det forum där moderatorer vanligtvis släpper igenom vad skit som helst utan att flytta?

5. Lite trigger happy?

6. Mitt inlägg var inte ens rapporterat.
Så Hen Meiji måste läst och bestämt flytt... Personlig vendetta?

Ser fram emot något annat än en nonsens svar då jag utgår ifrån att du måste blivit moderator utifrån förmågan att kunna motivera dina omdömen/bedömningar/beslut.

MVH

/Patsy Stone

Obegriplig post men 50/50 att det beror på att Flashbacks moderatorer återigen har visat sina färdigheter:
Därmed: .. (men ändå)
Citera
2024-03-16, 06:17
  #3
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattleser91
Obegriplig post men 50/50 att det beror på att Flashbacks moderatorer återigen har visat sina färdigheter:
Därmed: .. (men ändå)


På vilket sätt är mitt inlägg Obegripligt.
Jag förklarar först min ståndpunkt och skickar sen konversationen.
Att herrn väljer att svara nerifrån och upp är väl ändå inte mitt fel?
Citera
2024-03-16, 06:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
På vilket sätt är mitt inlägg Obegripligt.
Jag förklarar först min ståndpunkt och skickar sen konversationen.
Att herrn väljer att svara nerifrån och upp är väl ändå inte mitt fel?

Detta var ingen kritik mot dig. Men nu får du nog dela upp ditt inlägg på ett begripligt sätt. Så att konversationen (som jag tolkar det som att det handlar om) syns.

Exempelvis: fetstila din alt. din motparts text.
Citera
2024-03-16, 09:48
  #5
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Att TS inte klarar av att formulera ihop en begriplig trådstart må vara hänt, men om en trådflytt ska diskuteras kan man väl åtminstone begära att den aktuella tråden länkas in?
Citera
2024-03-16, 10:33
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Att TS inte klarar av att formulera ihop en begriplig trådstart må vara hänt, men om en trådflytt ska diskuteras kan man väl åtminstone begära att den aktuella tråden länkas in?

Det är den här tråden det handlar om:

(FB) SiS personal klagar på att kidsen sover, har mobiler & att de har sex framför dom.
Citera
2024-03-16, 12:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Personen i fråga gillar att posta sina svar ovan så därför kommer mitt senaste svar sist.

Tyslinge handlar inte om direkt folk med brottsproblematik. Att sen herr saker som inte förstår saker inte vill förstå det, det är ett annat kapitel.

https://www.stat-inst.se/var-verksam...hem/tysslinge/

Herrn kan omöjligen vetat varför de som är på stället är där och att då klumpa ihop LVU med Sluten ungdomsvård (LSU) är oerhört vidrigt och kränkande. Ja Tyslinge är bara pojkar men som sagt i länk ovan. Herrn kan inte veta det.

Men med bestämdhet så har det inget att göra för att "Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner."

Så poetiskt skrivet.
...

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Bästa Meiji.
SiS eller Statens institutionsstyrelse handlar inte enbart om kriminella barn.
Men det vet ju såklart någon som är så vis som dig.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stat...utionsstyrelse
https://www.stat-inst.se/

Så du trampar på flickor och pojkar som är under LVU utan att ha begått något brott. Är det medvetet eller är du som moderator så omedveten om vad du pysslar med?

Sova för länge eller ha sex... sen när är det brottsligt.

Ser fram emot ett välmotiverat svar, som vanligt.

(edit, jag fick alltså inget svar på ovanstående)

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Bäste PatsyStoneHC

"Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner. En diskussion om rapporterade, konkreta missförhållanden jämte problematiken på särskilda ungdomshem passar bättre i "Brott och brottsbekämpning".

MVH

Meiji/Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Därför att?
En eller flera.

1. Diskussionen kring Sis har inte med inrikespolitik att göra?

2. Saker som anmäls till IVO har med brott att göra?

3. Att referera till barnkonventionen, som är svensk lag, har mest med brott och brotts bekämpning att göra?

4. Flytta till ett forum som är mindre värt än det forum där moderatorer vanligtvis släpper igenom vad skit som helst utan att flytta?

5. Lite trigger happy?

6. Mitt inlägg var inte ens rapporterat.
Så Hen Meiji måste läst och bestämt flytt... Personlig vendetta?

Ser fram emot något annat än en nonsens svar då jag utgår ifrån att du måste blivit moderator utifrån förmågan att kunna motivera dina omdömen/bedömningar/beslut.

MVH

/Patsy Stone

Moderatorn du diskuterar är i mitt tycke inte den vassaste kniven i lådan vilket tydliggörs. Förstår inte heller varför tråden ska diskuteras under brott och brottsbekämpning. Meiji har inte koll på olika begrepp och så har det nog alltid varit. Lite trist då det förstör forumet med moderatorer utan kompetens.
Citera
2024-03-16, 13:59
  #8
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Tråden borde flyttats till forumet "Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet".

Ja, det känns rätt klockrent. Det har nog bara blivit ett misstag i flytten

Citat:
Ursprungligen postat av WP52
I kursen Svenska 1, som tydligen också behandlas här, så skulle jag säga att du motsvarar ett svagt E i betyg. Omvandlat till FB så får det väl anses motsvara ett C åtminstone. Det får man som läsare vara nöjd med nu för tiden.

Ja, jösess...
Citera
2024-04-12, 18:48
  #9
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, det känns rätt klockrent. Det har nog bara blivit ett misstag i flytten



Ja, jösess...
Käre Najas jag har inte orkat kommenterat ditt inlägg tidigare men nu gör jag det.
Förutom att du finner det viktigt att kommentera mitt bruk av svenska.

Är du seriös?

Misstag i flytten?

Meiji gör väl aldrig något misstag?

Dessutom så förklarade hen det hela, än en gång, på detta sätt ""Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner. En diskussion om rapporterade, konkreta missförhållanden jämte problematiken på särskilda ungdomshem passar bättre i "Brott och brottsbekämpning"."

Så varför skulle det vara ett misstag av Meiji?
Citera
2024-04-13, 17:07
  #10
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Käre Najas jag har inte orkat kommenterat ditt inlägg tidigare men nu gör jag det.
Förutom att du finner det viktigt att kommentera mitt bruk av svenska.

Ja, eftersom det är hyfsat centralt på ett diskussionsforum att man kan formulera sig så det framgår vad man vill ha sagt. Så ja, det är inte så konstigt att kommentera tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Är du seriös?

Misstag i flytten?

Meiji gör väl aldrig något misstag?

Dessutom så förklarade hen det hela, än en gång, på detta sätt ""Politik: inrikes" är inte avsett som ett paraplyforum för alla diskussioner, som kan beskrivas som inrikespolitiska diskussioner. En diskussion om rapporterade, konkreta missförhållanden jämte problematiken på särskilda ungdomshem passar bättre i "Brott och brottsbekämpning"."

Så varför skulle det vara ett misstag av Meiji?

Vad mer vill du att jag ska säga? Jag tycker tråden var klockren för "Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet" istället för "Brott och brottsbekämpning" och tog därför för givet att det var en miss av moderatorn. Varför skulle detta vara konstigt? Det händer ibland att moderatorer flyttar trådar till delforum där moderatorerna som moddar där inte håller med. Därför brukar vi dubbelkolla med modsen i det tilltänkta delforumet innan vi flyttar trådar, om det inte är helt uppenbart. Så kanske har skett i detta fallet, inte vet jag.

Om inte modsen i B&B flyttat den så anser dom rimligtvis att den platsar där. Min åsikt i frågan är ju betydligt mindre värd än modsen i B&B, det är så klart de moderatorer som moddar delforumet som avgör om trådar ligger rätt, som sagt.
Citera
2024-04-13, 17:13
  #11
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, eftersom det är hyfsat centralt på ett diskussionsforum att man kan formulera sig så det framgår vad man vill ha sagt. Så ja, det är inte så konstigt att kommentera tycker jag.



Vad mer vill du att jag ska säga? Jag tycker tråden var klockren för Två liknande legaliseringar har ägt rum i modern tid; 1996 av PP:s premiärminister José Maria Aznar och 2004 av PSOE:s José Luis Rodriguez Zapatero. Bägge gångerna fick nära 600 000 papperslösa formell status. istället för "Brott och brottsbekämpning" och tog därför för givet att det var en miss av moderatorn. Varför skulle detta vara konstigt? Det händer ibland att moderatorer flyttar trådar till delforum där moderatorerna som moddar där inte håller med. Därför brukar vi dubbelkolla med modsen i det tilltänkta delforumet innan vi flyttar trådar, om det inte är helt uppenbart. Så kanske har skett i detta fallet, inte vet jag.

Om inte modsen i B&B flyttat den så anser dom rimligtvis att den platsar där. Min åsikt i frågan är ju betydligt mindre värd än modsen i B&B, det är så klart de moderatorer som moddar delforumet som avgör om trådar ligger rätt, som sagt.

Jag tycker absolut inget kring ditt förslag på alternativ placering. Jag bara påpekar att det knappast, utifrån kommentaren jag fick i PM, skedde ett misstag vid flytten. Det var vad jag hade att säga.
Trevlig helg najas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback