Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 19:08
  #253
Medlem
trickydicks avatar
Härnösand.
Citera
2024-03-20, 19:28
  #254
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Härnösand.
Finns de där också?
Citera
2024-03-20, 19:36
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns de där också?

Härnösand är rent förjävligt. Liten stad med så måmga invandrare är en obehaglig syn.
Citera
2024-03-20, 23:57
  #256
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Härnösand är rent förjävligt. Liten stad med så måmga invandrare är en obehaglig syn.

Brukar bli så i ständigt styrda sossekommuner.
Citera
2024-03-21, 08:06
  #257
Medlem
ThreeHeart7.5s avatar
London, eller hela UK överlag ligger nog snäppet över Sverige när det kommer till invandring
Citera
2024-03-26, 15:02
  #258
Medlem
Grus-Olles avatar
Helsingborg.
Citera
2024-03-27, 16:00
  #259
Medlem
Masingas avatar
Har hört att det ska vara mycket ficktjuvar i Amsterdam. Någon som märkt av det?
Citera
2024-04-01, 11:48
  #260
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Håller med. Nybyggnationen är för det mesta medioker och ska likna nått internationellt som verkligen har noll genuinitet eller själ, lika genuint som skiten dom har i Dubai, men med skillnaden att det är billigare och fattigare. Det hjälper bara till att ännu mer rasera den göteborgska stadssjälen. Bidrar inte med nått alls utöver att vi får fler bostäder, dvs bostadsbristen som är en konsekvens av massinvandringen.

Nu kanske jag låter negativ och bitter, men vi som vet hur Göteborg en gång i tiden var förstår hur jävla illa det blivit. Alla svenskar vet det. Det är hela anledningen till att många svenskar numera gärna undviker stadskärnan, speciellt allt som har med Brunnsparken och Nordstan att göra.
Det är en plats där Göteborgs mest misslyckade och missanpassade invånare håller till på. Var ju där som en 9 åring blev nedhuggen av en man som nu sitter inspärrad. Förra året gick jag och min bror igenom 5an huset eftersom vi skulle köpa nått där inne. Då går det förbi en somalier i 50 års åldern och helt random droppar en kniv i marken som han av någon anledning ville göra sig av med. Det ska även sägas att det för något år sedan var en ungdom som blev knivhuggen till döds i just 5an, av en annan ungdom, båda var icke skidåkande.

Utvecklingen av Nordstan med omnejd kunde inte ens politikerna förbise efter ett tag, så dom satte in 10 gånger fler väktare som nu huserar inne i centrum. Dom brukar ha gula västar och ljusblåa kläder. En anledning till att dom sattes var att kvinnor som arbetade i affärer inne i Nordstan hade blivit hotade och sexuellt ofredade på daglig basis.. Det ar som värst när det vandrade runt massvis med "marockanska gatubarn" som dom kallades. Vakternas närvaro har gjort att en del av buset håller sig undan eller har låg profil numera. Men alla dom som är psykiskt sjuka eller knarkare, dom skiter helt i om det finns vakter där eller inte. Eller dom som är impulsstyrda/psykfall och lättkränkta blattar som inte har nått att leva för, som står på randen till självmord. För såna har ju självklart centrala Göteborg som sin dagliga verksamhet.
Nordstan har ju i alla tider varit ett litet tillhåll för för uteliggare och missanpassat folk. På 70-80 talet fanns ju bland annat han med tidningar på fötterna, Evald, även kallad Sopgubben. Det gick rykten om att han var miljonär och "hängde" i Nordstan långt upp i livet. De sista 8-10 åren i livet tillbringade han på Fjällbohemmet, har för mig att det är inriktat på psykgeriatrik, men att det i alla fall varit ett bra boende. Gott att han kom in på ett hem till slut. Såg han väl senast i slutet på 80 talet.

Men på den tiden så var Nordstan rätt ofarligt. På 80 talet var det väl mest afrikanegrer som kom hit, de ser man inte så ofta nu och det var väl ingen jättegrupp heller. Sent 80 tal började det väl komma mycket turkar men även araber. Arabinvällningen tog väl mer fart i början på 90 talet.

Under 90 talet kom det väl en massa juggar med, och det var väl vissa problem med dem med.

Hur som helst så är min absoluta åsikt att redan under 90 talet så började Nordstan bli allt mer otrygg. Ofta narkotikahandel, även öppet. Hot och rån var förekommande, men det eskalerade verkligen när alla jävla "barn" från Afghanistan kom. Då blev narkotikahandeln i princip helt öppen. Man kunde runt 2016 och framåt klart ofta se öppen handel utanför McDonalds i Brunnsparken. Det förekom även en hel del sån skit och annat uppe i P-huset med.

Även innan skäggbarnen med begynnande prostatabesvär invällde var det ju problem med redan befintliga arabungar. Sexuellt trakasserande förekom i butikerna, både mot personal och kunder, innan "barnen" kom men i och med dess ankomst så eskalerade problemet till gigantiska nivåer.

Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
För att vända ett elände som Nordstan i Göteborg, kanske man borde titta på lite andra exempel där förvandling till det bättre fungerat.
Köpenhamn H var för sådär 20 år sedan ett ställe som man gärna undvek. Köpenhamnare valde att kliva på tåg från Østerport station. Köpenhamn H huserades av pundare som öppet knarkade, påtända prostituerade och diverse miserabla tjuvar som rånade eller stal väskor från resenärer. På sommaren kunde en stank av urin sprida sig på stället eller en stank av ruttet kött på perrongerna. Det var nämligen inte ovanligt att sprutmissbrukare kröp in under perrongplattorna, uträtta sina behov, tog överdos och dog där under. På sommaren när det luktade fan började man göra en besiktning och hittade makabert fynd.
Någonstans där började man fundera på huruvida Köpenhamn H tillhör knarkeliten eller om det skall fylla funktionen som en av Europas största järnvägsstationer.
Idag kan du utan problem vistas på den klassiska gamla Köpenhamn H. Där finns butiker, restauranger och det kryllar av resenärer. Ja du har pundare vid ingången från Vesterbro hållet, men de är noga med att inte gå in på Köpenhamn H och hitta på jävulskap.
Köpenhamn H är en nyttig case study. Vad man har gjort exakt vet jag inte, men jag är säker på att det inte var saft & bullar.
Något liknande borde införas i Nordstan. Idag har Sverige lagstiftningen, så det är bara till att börja använda den. Öronmärk packet och förbjud dessa att vistas där.
Annars känns det som att långgatorna fortfarande är Göteborg. Resten lider av någon Dubai-komplex.
Minns det du skriver om Köpenhamn H. Ska ändå säga att jag tycker det blivit lite bättre i Nordstans området, men jag är verkligen mycket sällan där. Å andra sidan att bara sätta in massa väktare är ju bara en symptomlindring, det kan nästan jämföras med att ge Alvedon mot avancerad cancer, man dämpar bara ytterst lite symtomatiskt utan att göra något åt grundproblemet. Alla vet vad grundproblemet är och det är den okontrollerade MENA invandringen, det går inte att förneka.

Sen så späs problemet i Nordstan och andra knutpunkter på genom att stan har bestämt att bussa alla jävla ungar kors och tvärs över stan, t ex så ska alla gymnasieungar åka från ytterområdena till Lindhomen eller centrala delarna av stan för att gå i skolan och det är klart att många av de ej allt för skolintresserade landar i Nordstan. Nu när det tjatas något så förbannat om miljö så kan jag inte se vitsen att bussa tiotusentals ungar varje dag. Det vore väl bättre att de gick på gymnasieskolor där de bor, förutom vissa specialprogram då.
Citera
2024-04-01, 11:52
  #261
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
För att vända ett elände som Nordstan i Göteborg, kanske man borde titta på lite andra exempel där förvandling till det bättre fungerat.
Köpenhamn H var för sådär 20 år sedan ett ställe som man gärna undvek. Köpenhamnare valde att kliva på tåg från Østerport station. Köpenhamn H huserades av pundare som öppet knarkade, påtända prostituerade och diverse miserabla tjuvar som rånade eller stal väskor från resenärer. På sommaren kunde en stank av urin sprida sig på stället eller en stank av ruttet kött på perrongerna. Det var nämligen inte ovanligt att sprutmissbrukare kröp in under perrongplattorna, uträtta sina behov, tog överdos och dog där under. På sommaren när det luktade fan började man göra en besiktning och hittade makabert fynd.
Någonstans där började man fundera på huruvida Köpenhamn H tillhör knarkeliten eller om det skall fylla funktionen som en av Europas största järnvägsstationer.
Idag kan du utan problem vistas på den klassiska gamla Köpenhamn H. Där finns butiker, restauranger och det kryllar av resenärer. Ja du har pundare vid ingången från Vesterbro hållet, men de är noga med att inte gå in på Köpenhamn H och hitta på jävulskap.
Köpenhamn H är en nyttig case study. Vad man har gjort exakt vet jag inte, men jag är säker på att det inte var saft & bullar.
Något liknande borde införas i Nordstan. Idag har Sverige lagstiftningen, så det är bara till att börja använda den. Öronmärk packet och förbjud dessa att vistas där.
Annars känns det som att långgatorna fortfarande är Göteborg. Resten lider av någon Dubai-komplex.

Tror stor del i det är att de flockas utanför sprututbyte och fikserum några kvarter bort, och när jag säger flockas så är det just det. Flockar med nedgångna missbrukare.

poängen: de har lockats därifrån.
Citera
2024-04-01, 12:00
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Helsingborg.
Helsingborg absolut, en vacker stad på västkusten med
livlig färjetrafik och trevliga människor, har förvandlats
till ett stinkande rövhål.
Citera
2024-04-03, 20:29
  #263
Medlem
bomhulls avatar
Alla städer😩
Citera
2024-04-05, 14:27
  #264
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nordstan har ju i alla tider varit ett litet tillhåll för för uteliggare och missanpassat folk. På 70-80 talet fanns ju bland annat han med tidningar på fötterna, Evald, även kallad Sopgubben. Det gick rykten om att han var miljonär och "hängde" i Nordstan långt upp i livet. De sista 8-10 åren i livet tillbringade han på Fjällbohemmet, har för mig att det är inriktat på psykgeriatrik, men att det i alla fall varit ett bra boende. Gott att han kom in på ett hem till slut. Såg han väl senast i slutet på 80 talet.

Men på den tiden så var Nordstan rätt ofarligt. På 80 talet var det väl mest afrikanegrer som kom hit, de ser man inte så ofta nu och det var väl ingen jättegrupp heller. Sent 80 tal började det väl komma mycket turkar men även araber. Arabinvällningen tog väl mer fart i början på 90 talet.

Under 90 talet kom det väl en massa juggar med, och det var väl vissa problem med dem med.

Hur som helst så är min absoluta åsikt att redan under 90 talet så började Nordstan bli allt mer otrygg. Ofta narkotikahandel, även öppet. Hot och rån var förekommande, men det eskalerade verkligen när alla jävla "barn" från Afghanistan kom. Då blev narkotikahandeln i princip helt öppen. Man kunde runt 2016 och framåt klart ofta se öppen handel utanför McDonalds i Brunnsparken. Det förekom även en hel del sån skit och annat uppe i P-huset med.

Även innan skäggbarnen med begynnande prostatabesvär invällde var det ju problem med redan befintliga arabungar. Sexuellt trakasserande förekom i butikerna, både mot personal och kunder, innan "barnen" kom men i och med dess ankomst så eskalerade problemet till gigantiska nivåer.


Minns det du skriver om Köpenhamn H. Ska ändå säga att jag tycker det blivit lite bättre i Nordstans området, men jag är verkligen mycket sällan där. Å andra sidan att bara sätta in massa väktare är ju bara en symptomlindring, det kan nästan jämföras med att ge Alvedon mot avancerad cancer, man dämpar bara ytterst lite symtomatiskt utan att göra något åt grundproblemet. Alla vet vad grundproblemet är och det är den okontrollerade MENA invandringen, det går inte att förneka.

Sen så späs problemet i Nordstan och andra knutpunkter på genom att stan har bestämt att bussa alla jävla ungar kors och tvärs över stan, t ex så ska alla gymnasieungar åka från ytterområdena till Lindhomen eller centrala delarna av stan för att gå i skolan och det är klart att många av de ej allt för skolintresserade landar i Nordstan. Nu när det tjatas något så förbannat om miljö så kan jag inte se vitsen att bussa tiotusentals ungar varje dag. Det vore väl bättre att de gick på gymnasieskolor där de bor, förutom vissa specialprogram då.

Sverige är ju mästare i "politisk värdegrund" som egentligen är ett sätt att tysta kritik och så har man väktare som egentligen är mer av dekoration än att de faktiskt löser problemet.

Kalla zigenare för zigenare och kaosblatte för kaosblatte. Alla skall få en chans. Du skall lugnt kunna vara svart afrikan och handla i Nordstan, men hittar du på jävulskap så har du bränt din chans och du skall få storstryk med batong oavsett om du är svart, zigenare, polack eller vit arisk.

Tyvärr fungerar det inte så. "Värdegrunden" sätter effektivt stopp för alla form av problemlösning.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3595149

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback