Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-17, 21:58
  #1
Medlem
TheSamePersons avatar
I koranen pratar Gud en hel del om avundsjuka och han nämner bland annat en av Adams söners avundsjuka på sin bror men också judarnas och kristnas avundsjuka på muslimer. Det är även allmänt känt inom islam att judar (och ev också kristna men är lite osäker) alltid vetat att jorden väntade på en sista profet men att när denne sen visade sig vara arab så kunde de inte acceptera det och resten är (bokstavligen) historia.

Om vi tittar lite på mänskligt psyke och hur människan fungerar så kan vi konstatera att det ligger i vår natur att vilja vara moderna, göra som vår granne och se upp till dem som vi anser är lite bättre. Det är även bekräftat att människan är dum och kortsiktig. En annan sak är att människan vill att alla ska ha det lika bra som man (själv tror att man) har det.

Svenskar menar kanske då alltså att det är medeltidet (är språkexpert och har rätt att leka med orden lite som jag vill ibland) med hedersförtryck och att alla ska komma in i 2020 talet, inte minst om man bor i Sverige. Men hur kan vi vara säkra på att det inte handlar om ren avundsjuka att muslimer fortfarande har kontroll över sina fruar och döttrar inte minst med tanke på att alla vet att samhället mer eller mindre bygger på kvinnor och att alla ser åt vilket håll väst är påväg?
Citera
2024-03-17, 22:03
  #2
Medlem
Vilken trist ordvits. Hade inte "medeltidigt" varit bättre? Även om din variant avspeglar inläggets övriga smartness.
Citera
2024-03-17, 22:05
  #3
Medlem
526s avatar
Det enda araber kan ha makt över är sina kvinnor. Utan Islam har de ingenting.
Citera
2024-03-17, 22:15
  #4
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det enda araber kan ha makt över är sina kvinnor. Utan Islam har de ingenting.

Jag personligen kan möjligen förneka allt annat i livet men absolut inte det du sa. Framför allt den andra delen alltså. Vi araber utan islam är ingenting. Och hela världen krigar mot oss just i det som är mest värdefullt för oss; islam. Hur kan väst eller andra förvänta sig att vi ska ge upp? Tänk om jag hade kommit och velat ta det mest värdefulla du har (säg t.ex dina barn) hur hade du agerat? Lite sunt förnuft måste man ha, även om man råkar vara västerlänning.
Citera
2024-03-17, 22:26
  #5
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag personligen kan möjligen förneka allt annat i livet men absolut inte det du sa. Framför allt den andra delen alltså. Vi araber utan islam är ingenting. Och hela världen krigar mot oss just i det som är mest värdefullt för oss; islam. Hur kan väst eller andra förvänta sig att vi ska ge upp? Tänk om jag hade kommit och velat ta det mest värdefulla du har (säg t.ex dina barn) hur hade du agerat? Lite sunt förnuft måste man ha, även om man råkar vara västerlänning.
Islam är en totalitär förtryckande regim. Varför håller ni på med det?
Citera
2024-03-17, 22:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag personligen kan möjligen förneka allt annat i livet men absolut inte det du sa. Framför allt den andra delen alltså. Vi araber utan islam är ingenting. Och hela världen krigar mot oss just i det som är mest värdefullt för oss; islam. Hur kan väst eller andra förvänta sig att vi ska ge upp? Tänk om jag hade kommit och velat ta det mest värdefulla du har (säg t.ex dina barn) hur hade du agerat? Lite sunt förnuft måste man ha, även om man råkar vara västerlänning.
Sjukaste argumentet jag hört. Jämför du på allvar att någon ifrågasätter din tro med att någon tar ens barn?
Citera
2024-04-07, 21:45
  #7
Medlem
Lidl.Castros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag personligen kan möjligen förneka allt annat i livet men absolut inte det du sa. Framför allt den andra delen alltså. Vi araber utan islam är ingenting. Och hela världen krigar mot oss just i det som är mest värdefullt för oss; islam. Hur kan väst eller andra förvänta sig att vi ska ge upp? Tänk om jag hade kommit och velat ta det mest värdefulla du har (säg t.ex dina barn) hur hade du agerat? Lite sunt förnuft måste man ha, även om man råkar vara västerlänning.
Hela världen och Väst förväntar sig INTE att ni ska ge upp. Det är din PROJICERING.
De förväntar sig att ni ska sluta trycka ner er religion i halsen på andra. Oftast med våldshandlingar m.m. Såväl mot folket i era egna länder och i de länder ni migrerar till. Sköt dig själv och lev som du vill och låt andra få bestämma över sina egna liv . Det gäller förstås även för era förtryckta kvinnor och flickebarn.

Det är inte märkligare än så.

/Lidl Castro
Citera
2024-04-08, 00:54
  #8
Medlem
Det finns inte, och har aldrig funnits, någon kristen som varit avundsjuk på muslimer. Muslimer verkar leva i en helt egen bubbla där de bara hämtar nyheter från den muslimska världen, och bara läser islamsk teologi. De yrar om att arabiska är Guds och änglarnas språk. Gud måste haft bronkit när han skapade araberna. De fantiserar om trädgårdarna i Andalusien som de vill knycka igen. Nämn något som kristna skulle vara avundsjuka på muslimer för.
Citera
2024-04-08, 18:39
  #9
Medlem
Traveller7s avatar
Folk är olyckliga.
Många är.
Förbittrade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback