Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-21, 12:51
  #133
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
En fråga: varför flyger du inte bilen till Sverige eller annat EU-land istället?

Då slipper du oroa dig för säkerheten i Irak samt ifall bilen håller 720 mil eller inte. Tänk på att det är en gammal Saab...

Kostar 150-200.000 att flyga en bil från Qatar till Europa.
Kan omöjligt vara värt det. En container kostar 20.000 kr.
Citera
2024-03-21, 13:22
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Såvida inte tråden är en trolltråd såklart:
Märks att dom flesta ej har rest något vidare i världen.
Rädsla för det ena med det andra, helt ogrundat dessutom förankrat i mediers skriverier.
Dom länder du beskriver är gröna bara du har ett svenskt pass med åtminstone 6 månaders giltighetstid.
Ta med dollar eller euro kontant ifall det skulle behövas på vägen, annars bankkort som betalningsmedel. Lycka till

+1

Och varför göra resan så fort? Det finns ju tusen städer på den här sträckan som man kan och bös stanna i om man är "i krokarna" så att säga.
Citera
2024-03-21, 20:54
  #135
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PianoHitler
Ja de är jävligt dumt, de är därför jag för det. De resorna som ger mig mest är dom som utmanar mig mest. Om jag nu lyckas med resan så kommer de ge mig många bra erfarenheter, det är något jag kommer leva på länge. Då jag väl gjort allt i min makt inför planeringen med dokument o dylikt så får jag luta mig tillbaka och lita på turen.

Förstår. Då tycker jag inte att du skall skippa och backa ner ifrån länder som Irak och Iran. Passa på äventyret.
Citera
2024-04-27, 07:34
  #136
Medlem
senhackarens avatar
Det går nog åt mycket bensin och många besök hos närmaste bilmekaniker.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3595312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback