Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-18, 09:37
  #13
Medlem
slagskotts avatar
Vi har kollat på stugor, vi la det i malpåse när vi istället beslutase oss för ett nytt hus men vi satte max 1,5 - 2 timmars resväg och vi tittade på några stugor men inget kändes rätt, då satte vi oss ned och istället hyr vi stugor, då kommer vi till en ny plats varje gång istället för att uppleva allt på en gång och bara ha tråkigt efter något år när euntusiasmen avtagit,

Under covid hyrde vi en stuga på en större ö, på det första dygnet hade jag hunnit med att bada, trampebåt, kajak, tagit en gåtur runt ön och plockat blåbär/kantareller.
Jag var mer eller mindre färdig, stugan låg fint till och allt men när man gjort allt blir det fort tråkigt och det var en stor grund till att vi inte kommer köpa något.
Citera
2024-03-18, 09:59
  #14
Medlem
Jag fattar inte hur man har tid med det riktigt. Skulle gärna haft en stuga norrut men känns som ett projekt
Citera
2024-03-18, 10:08
  #15
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag fattar inte hur man har tid med det riktigt. Skulle gärna haft en stuga norrut men känns som ett projekt
Jo tack,åka typ 100 mil för o sätta upp ngr brädor,klippa gräs o rensa avloppet. Du hinner plocka lite ogräs sedan ska du söderut igen som en jävla skottspole.
Citera
2024-03-18, 10:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jo tack,åka typ 100 mil för o sätta upp ngr brädor,klippa gräs o rensa avloppet. Du hinner plocka lite ogräs sedan ska du söderut igen som en jävla skottspole.

Exakt! kanske inte hade behövt 100 mil men väl 50-60 minst för att hitta något som hade kännts kul.
Citera
2024-03-18, 10:43
  #17
Medlem
Baalzamons avatar
Bra med hus långt bort att retirera till när kriget kommer till huvudstaden
Citera
2024-03-18, 11:43
  #18
Medlem
Absolut, jag är ålänning, är där över sommaren och spyr galla över Sverige.
Citera
2024-03-18, 16:41
  #19
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Varför så långt bort? Fritidsboende känns som en sjysst grej men då gärna högst 2t bort så man faktiskt orkar ta sig dit ofta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback