Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-28, 21:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Eftersom du skall ven anvnda den vid vid utvalda tillfllen kan att f testa den i verkligheten fre bestllning vara bra ?

Ltt begagnade frn butik kanske kan vara alternativ om du undviker de mest "trendiga" ?
Silvrig klocka med brunt band av Maurice Lacroix masterpiece fr 63 000 kr (30% rabatt p g a demoex) men kan g pruta extra detta krisr?

https://magnussonsur.se/produkt/maur...7158ss0011011/
Inte en chans att den dr behller priset bra.

Citat:
Ursprungligen postat av klock-freak
Hej.

Jag har 50- 60 000:- jag tnkt plja ner i en klocka. Syftet med detta r dels att emellant ha en fin klocka att anvnda, dels att binda upp kapital i.

Det viktigaste r inte att klockan kar srskilt mycket i vrde, utan mer bibehller sitt vrde.

Vilka mrken och modeller anser ni passar ovanstende ndaml?

Tips om att placerade pengarna i delmetaller, finansiella instrument m.m. undanbedes.

Tyvrr r det ju mest Rolex som r ett verskattat mrke men som anvnds mycket i det syfte du r ute efter (dock fr mer n 50-60k) och dr r det ktid om du ska ha ny klocka. S d fr du leta begagnat. Fr 50k fr du vl en sliten trkig skit-Rolex i dligt skick.

Jag skulle rekomendera nn rolig gammal Omega frn 40-70tal. Typ en Omega Spitfire frn andra vrldskriget + en Omega Constellation Pie Pan frn 60-talet. D har du tv riktigt fina antika klockor som lr hlla vrdet bra (frmodligen ka) Tv sna i bra skick r runt 50.000kr. Eller om du kper en dyr Constellation (jag personligen hade tyckt det var coolare med tv, srskilt coolt med en Spitfire frn andra vrldskriget) Ligger en Constellation i guld fr just exakt 50k p klocksnack exempelvis.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-03-28 kl. 21:53.
Citera
2024-04-06, 21:03
Medlem
Doktorphils avatar
en speedmaster frn 60-talet
Citera
2024-07-26, 10:31
Medlem
Citat:
Hej.

Jag har 50- 60 000:- jag tnkt plja ner i en klocka. Syftet med detta r dels att emellant ha en fin klocka att anvnda, dels att binda upp kapital i.

Det viktigaste r inte att klockan kar srskilt mycket i vrde, utan mer bibehller sitt vrde.

Tips om att placerade pengarna i delmetaller, finansiella instrument m.m. undanbedes.

Vill ni inte kpa en klocka som ni anvnder hela tiden?
Citera
2024-08-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayee87
Vill ni inte kpa en klocka som ni anvnder hela tiden?
Han kan ju kolla klockan p mobilen, armbandsuret r till fr binda kapital och sen bankfack
Citera
2024-08-18, 11:51
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Hej.

Kan inte s mycket om armbandsur men det kanske finns en entusiastmarknad dr priset gr upp. Det r lite som bilar, rena dussinbilar r bara en kostnad men en som kper en Ferrari som bara tillverkades i ngra hundra exemplar kanske gr upp i vrde efter ngra decennier. Detta betyder du kper inte en Rolex eftersom dessa r bara dussinur.

D r nsta frga, r armbadsur som kostar 50000 lite fr billigt fr att komma upp i samlarklassen? Armbadsur som r exklusiva kostar ofta uppt en miljon som tillverkas p order.

Kan ngon ge exempel p dessa mycket ovanliga armbadsur som anses som samlarobjekt.
Citera
2024-08-20, 05:03
Medlem
Pungsvings avatar
Vansinne. Vnta till brskraschen och kp till halva priset.
Citera
2024-08-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Den trkigaste och skraste vrdebevararen I detta prisspann r en begagnad Rolex Datejust 36mm I Guld/Stl p Jubileearmband.

Se till att kpa en s orrd klocka som mjligt med box och cert. Den kommer vara 20+r gammal,s en service p ca 10000kr kommer behvas,eller iallfall rknas med.
Bl tavla om mjligt.

Vill du vara mer riskbengen kan du handla dig en begagnad guld Panerai, Hublot ,Breitling Chopard Bvlgari etc fr I stort sett skrotguldspris plus tio femton tusen.
Gr guldpriset upp fljer klockan med,ner likas,men ngon direkt vrdekning p sjlva klockan ska du inte rkna med.
Inflationen kanske?

Hller med om en date just men en 36a knns inte s skoj. 41 r de mycket bttre omsttning p.

Vart fr man service p en datejust fr 10k i Sverige?

Fredrar rodium tavla men kanske svrt att hitta i den kategorin.
Citera
2024-08-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Hller med om en date just men en 36a knns inte s skoj. 41 r de mycket bttre omsttning p.

Vart fr man service p en datejust fr 10k i Sverige?

Fredrar rodium tavla men kanske svrt att hitta i den kategorin.

Du fr ingen 41mm fr 50.

Nymans tar vl strax ver 10 fr att serva en DJ. Finns oberoende som kan serva,men ocks kan ha problem med att f tag i reservdelar (inget Rolexkonto) som gr det fr 2/3.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in