Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-28, 21:40
  #13
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Eftersom du skall även använda den vid vid utvalda tillfällen kan att få testa den i verkligheten före beställning vara bra ?

Lätt begagnade från butik kanske kan vara alternativ om du undviker de mest "trendiga" ?
Silvrig klocka med brunt band av Maurice Lacroix masterpiece för 63 000 kr (30% rabatt p g a demoex) men kan gå pruta extra detta krisår?

https://magnussonsur.se/produkt/maur...7158ss0011011/
Inte en chans att den där behåller priset bra.

Citat:
Ursprungligen postat av klock-freak
Hej.

Jag har 50- 60 000:- jag tänkt plöja ner i en klocka. Syftet med detta är dels att emellanåt ha en fin klocka att använda, dels att binda upp kapital i.

Det viktigaste är inte att klockan ökar särskilt mycket i värde, utan mer bibehåller sitt värde.

Vilka märken och modeller anser ni passar ovanstående ändamål?

Tips om att placerade pengarna i ädelmetaller, finansiella instrument m.m. undanbedes.


Tyvärr är det ju mest Rolex som är ett överskattat märke men som används mycket i det syfte du är ute efter (dock för mer än 50-60k) och där är det kötid om du ska ha ny klocka. Så då får du leta begagnat. För 50k får du väl en sliten tråkig skit-Rolex i dåligt skick.

Jag skulle rekomendera nån rolig gammal Omega från 40-70tal. Typ en Omega Spitfire från andra världskriget + en Omega Constellation Pie Pan från 60-talet. Då har du två riktigt fina antika klockor som lär hålla värdet bra (förmodligen öka) Två såna i bra skick är runt 50.000kr. Eller om du köper en dyr Constellation (jag personligen hade tyckt det var coolare med två, särskilt coolt med en Spitfire från andra världskriget) Ligger en Constellation i guld för just exakt 50k på klocksnack exempelvis.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-03-28 kl. 21:53.
Citera
2024-04-06, 21:03
  #14
Medlem
Doktorphils avatar
en speedmaster från 60-talet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback