Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-19, 17:57
  #13
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Innan du resetar, vilket är något av en blanket-lösning som ofta inte har någon effekt:
Jag har samma mobil och hade problemet från början men det försvann med uppdateringar.
Kolla så det absolut senaste är uppdaterat, inte bara system updates utan även Google Play System updates, detta kan ibland sega.
(Settings -> About phone -> Android version)

obs! Säkerställ också att du inte har Stamina-mode påslaget, detta består av bl.a. en appkiller som ganska aggressivt dödar appar i bakgrunden, men detta är hela syftet med funktionen.

Stamin är inte påslaget, men Google Play systems gick faktiskt att uppdatera precis som du skrev.

Provar under kvällen och återkommer med resultat
Citera
2024-03-30, 19:08
  #14
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Innan du resetar, vilket är något av en blanket-lösning som ofta inte har någon effekt:
Jag har samma mobil och hade problemet från början men det försvann med uppdateringar.
Kolla så det absolut senaste är uppdaterat, inte bara system updates utan även Google Play System updates, detta kan ibland sega.
(Settings -> About phone -> Android version)

obs! Säkerställ också att du inte har Stamina-mode påslaget, detta består av bl.a. en appkiller som ganska aggressivt dödar appar i bakgrunden, men detta är hela syftet med funktionen.

Jag gjorde som du skrev, uppdaterade Play system updated och det gick att uppdateras. System för Android var dock redan uppdaterat.

Jag upplevde telefonen som bättre, men det var kanske under en halv dag efter uppdateringen, sen vart den likadan igen och jag är på ruta ett..

Om jag gör en forcerad avstängning av telefonen (håller in strömknappen och volym upp tills den vibrerar 3 gånger och slår av sig), då den även gör en rensning av ALL cache, då funkar telefonen som jag tycker den ska göra i kanske 1 timme innan den beter sig likadant igen .

Hade fan helst av allt bytt telefon till mer premium Sony, men pga abonnemanget så får jag pynta typ 5 lök för att dra av det på en gång, vilket inte är värt det.. Stör mig så förbannat på att den beter sig som den gör
Citera
2024-04-03, 11:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Hade fan helst av allt bytt telefon till mer premium Sony, men pga abonnemanget så får jag pynta typ 5 lök för att dra av det på en gång, vilket inte är värt det.. Stör mig så förbannat på att den beter sig som den gör

Trist.
Prova eventuellt den här också då, kanske kan vara något...
https://www.reddit.com/r/SonyXperia/..._or_slowdowns/
Citera
2024-04-03, 21:28
  #16
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Trist.
Prova eventuellt den här också då, kanske kan vara något...
https://www.reddit.com/r/SonyXperia/..._or_slowdowns/

Den där inställningen finns inte på min telefon, jag har dom där extra inställningarna påslagna (man aktiverar dom på ett lite speciellt sätt) men just den som har av aktiverats i den där tråden har jag inte..

Men reddit kanske är nästa ställe att ta dom här tipsen vidare till?
Citera
2024-04-04, 07:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Den där inställningen finns inte på min telefon, jag har dom där extra inställningarna påslagna (man aktiverar dom på ett lite speciellt sätt) men just den som har av aktiverats i den där tråden har jag inte..

Men reddit kanske är nästa ställe att ta dom här tipsen vidare till?

Ja, du kan fortsätta fråga där. Jag upplever som sagt inte problemet numera, obs att det skulle kunna uppstå om du har någon minnessugande/minnesläckande app i bakgrunden, då blir andra appar utsparkade.

Jag har följt Xperia-redditen en stund bl.a. pga en del andra buggar kring till exempel fingeravtrycksläsaren som blivit bättre men inte är helt korrigerade än. Dock har jag sett få eller inga referenser till det problem du säger dig ha.
Citera
2024-04-04, 10:46
  #18
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Ja, du kan fortsätta fråga där. Jag upplever som sagt inte problemet numera, obs att det skulle kunna uppstå om du har någon minnessugande/minnesläckande app i bakgrunden, då blir andra appar utsparkade.

Jag har följt Xperia-redditen en stund bl.a. pga en del andra buggar kring till exempel fingeravtrycksläsaren som blivit bättre men inte är helt korrigerade än. Dock har jag sett få eller inga referenser till det problem du säger dig ha.

Nej jag hittar heller inget, jag har scrollat runt ganska mycket men hittar inget. Jag fortsätter kolla där och ser om det dyker upp något .

Fan att jag började rota i de här, nu stör det mig ännu mer än tidigare!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback