Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-19, 10:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Ojdå det finns ett parti som heter Swexit. Det viste jag inte. Då röstar jag garanterat på dom. Tack för svaret.
Deras toppkandidat tycks vara en undersköterska från Malmö. Alla som man placerade före henne tackade nej.

Låter måttligt förtroendeingivande.
Citera
2024-03-19, 10:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Deras toppkandidat tycks vara en undersköterska från Malmö. Alla som man placerade före henne tackade nej.

Låter måttligt förtroendeingivande.

Det står Horndal som ligger i Avesta, Dalarna. Däremot är det en annan person som kommer från Malmö som också medgivit kandidatur men inte finns på valsedlarna. När jag söker på den personen så får jag förutom en enskild firma även upp att "Sveriges nationella demokratiska parti" (SNDP) har personens adress som c/o. Det partiet har en egen tråd: (FB) Tråden om Sveriges nationella demokratiska parti - SNDP
Citera
2024-03-19, 11:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det står Horndal som ligger i Avesta, Dalarna. Däremot är det en annan person som kommer från Malmö som också medgivit kandidatur men inte finns på valsedlarna. När jag söker på den personen så får jag förutom en enskild firma även upp att "Sveriges nationella demokratiska parti" (SNDP) har personens adress som c/o. Det partiet har en egen tråd: (FB) Tråden om Sveriges nationella demokratiska parti - SNDP
Jag gick efter det du citerar i ditt inlägg här, det tycks vara officiella uppgifter om vilka kandidater de har:
(FB) Registreras rösten i EU valet om jag skriver SWEXIT på en blankröst?
Citera
2024-03-26, 08:49
  #16
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Det registreras. Hittade det nu. Längst ner på den här sidan.
Du är uppenbarligen ingen man ska lyssna på.

https://historik.val.se/val/ep2019/s...ike/index.html
Som jag skrev: Det registreras. Om det du väljer skriva på valsedeln överensstämmer med kriterierna för variantnamn på ett registrerat politiskt parti så kommer din röst även att räknas det partiet till godo.

Det är något av till synes godtyckligt olika, vilka fritt formulerade handjagade varianter av ett partinamn som godkännes. Felstavningar och fulstavningar kan, alternativt kan inte komma att godkännas beroende på parti och graden av i folkmedvetandet vedertagna benämningar på ett parti. Med det medlemsnumerärt stora och starka partiets rätt godtas "sossarna", men inte "trottarna".

Jo, du kan lugnt lita på undertecknad.

Undertecknad kan ses som ett av fundamenten.

Spontan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback