Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-19, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Det skulle han visst om hans testosteronvärden är påtagligt låga, dessutom så har testosteron ingen som helst negativ påverkan på njurarna om blodtrycket hålls under kontroll.
Ja teoretiskt sett men med njursvikt kan du inte hålla blodtrycket i schack.
Citera
2024-03-19, 15:56
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja teoretiskt sett men med njursvikt kan du inte hålla blodtrycket i schack.

Jo, du hålla ett högt blodtryck i schack med goda resultat även om du har kronisk njursvikt i stadium 5.
Citera
2024-03-19, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Jo, du hålla ett högt blodtryck i schack med goda resultat även om du har kronisk njursvikt i stadium 5.
Nej.
Citera
2024-03-19, 16:01
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej.

Jag vet att det är så, men du kanske sitter på stora kunskaper inom nefrologi? Vilket du inte gör iså fall hade du inte kommit med ett sådant påstående.
Citera
2024-03-19, 18:05
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ulf Bengtsson tävlade på 70-talet mot bl.a. Arnold. Jag googlade uffe som fyller 70 i år.

Om denne man tävlade tidigare än Uffe, hur gammal är han då? Det är väl rätt naturligt att kroppen rasar för alla efter 70
Citera
2024-03-19, 18:32
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ulf Bengtsson tävlade på 70-talet mot bl.a. Arnold. Jag googlade uffe som fyller 70 i år.

Om denne man tävlade tidigare än Uffe, hur gammal är han då? Det är väl rätt naturligt att kroppen rasar för alla efter 70

Artikeln har mycket bristfällig information, njurfunktionen minskar även med stigande ålder och det framgår heller inte hur pass långt framskriden hans njursvikt är. Ser inga tecken på nefrotiskt syndrom eller access till dialys så enligt den begränsade information som finns så tyder inget på någon allvarlig njursvikt.
Citera
2024-03-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Arnold Schwarzenegger, hur mår han idag?

Han mår bra.

Citat:
De måste väl ha tagit på samma nivå när de var i topp?

nja. 100mg testo och 3st Dianabol om dagen (a 5mg/st), under överinseende av läkare, men det här var ju länge sedan, då det inte var olagligt, långtidskadorna oklara och lite av ett expriment.
Citera
2024-03-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Arnold har genomfört tre omfattande hjärtoperationer. Dessutom lider han av reumatoid artrit.

Jo men han är 76 och mår ypperligt.
Citera
2024-03-19, 19:20
Medlem
Tycker polisen har ett stort ansvar här, samt självklart media.

Hur svårt skulle det vara att kolla instsgram, hitta folk som ser ut som en belgian blue och sen bara åka dit och testa dom?

5 års fängelse för dopingbrott rakt av!
Bort med alla bodybuilder tävlingar men om det nu ska vara några så ska varje topp 10 testas 5 gånger inom en 6 månaders period före tävling.
Vad jag vet så funkar en hel del doping som så att det används flera månader före och nån vecka innan slutar man helt, äter annat som driver ut dopingen ur kroppen och gör den ospårbar, eller dricker mycket vatten så man pissar ut en del.

Förstår inte hur folk kan tillåtas visa sina rådopade kroppar helt öppet på sociala media och inte få några som helst konsekvenser.

Vi har skapat en kultur där doping inte anses dåligt.
Jag har alltid sett doping som fusk och sånt som bara används av loosers som inte kan bygga muskler på laglig väg, men så är det inte riktigt.

Finns många som varit riktigt vältränade och sen börjat dopa sig, Ronnie coleman och Jay cutler tex var väl båda rätt bra i amerikansk fotboll innan dom började med bodybuilding.
Senast redigerad av Therak900 2024-03-19 kl. 19:24.
Citera
2024-03-19, 19:22
Han har tur som lever. 63 år är en aktningsvärd ålder för en "kroppsbyggare". De flesta dör före 40.
Senast redigerad av Juristen08 2024-03-19 kl. 19:36.
Citera
2024-03-19, 20:26
Medlem
Relevant är också Ronnie Coleman som vunnit 8 Mr Olympia, som idag får gå med dubbla kryckor efter 13 ryggoperationer. Han är nog dessutom slut lite överallt, det lär knaka både här och där. Som jag ser det var det ren tur att inte hjärtat gav upp först. Men han har ju också pressat sig extremt hårt väldigt länge. Det finns definitivt sånna som tränar sönder sig även utan steroider.

Jag kommer ihåg från dokumentären när hans coach bokstavligen får ligga ovanpå honom och insistera på att han var störst, bäst och vackrast för att han skulle sluta gråta efter poseringen. Mitt tips, lägg pengarna på terapi istället. Träna för att det är skönt och kul.
Citera
2024-03-19, 20:30
Medlem
Olduvais avatar
Något annat som förstör kroppen är att bli 60+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in