• 9
  • 10
2024-08-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Ursäkta att detta är månader sedan, jag är inte inne här så ofta men dina argument är lite konstiga.
Ska vi inte ge hjärtmedicin till någon som har levt osunt i sitt liv och som till och med fortsätter att leva osunt?
Du förstår självklart att jag kan ge hundra andra liknande argument här.
Ska vi sluta ge insulin till någon som har fått diabetes tack vare deras ohälsosamma livsstil?
Ska vi inte ge idrottare smärtstillande vid långvariga skador pga att dom har valt att hålla på med en idrott som kan skada kroppen eller till och med kommer att skada kroppen i det långa loppet?
Ska vi inte ge alkoholister medicin till sin lever pga deras osunda levende?

Svenskar har något konstigt dille på ämnet testosteron. Testosteron är något helt naturligt jämfört med exakt allt annat jag precis skrev men det är så extremt kontroversiellt.

Jag jobbar varje dag och betalar skatt varje månad till min egen sjukvård. jag är ingen belastning.
Men låt oss säga att även om jag sedan 15 års ålder, vilket är sedan jag börjat betala skatt blir en belastning som mina första kommentarer om hjärtmedicin osv. Så kan jag inte ens gå till en privat läkarvård utanför skattesystemet och punga upp pengar till min egen vård om jag vill ha högre testosteronvärden än en 70 åring.
Du tycker inte att detta låter sjukt? Det finns jättefriska 70åringar och det finns sjuka 70åringar som går på hjärtmedicin. Ska vi ta ifrån hjärtmedicinen för att andra 70åringar inte går på hjärtmedicin?
Försök inte att vinna en argumentation bara för att vinna. Ta bort alla förutfattade åsikter och titta på det utifrån.
Säger du nej här för att folk som lever osunt är en belastning för samhället så kan vi ta bort smärtstillande, hjärtmedicin, levermedicin och insulin till folk.
Det sjuka här är att det är inte det värsta du skulle kunna besvara mig med. Det sjukaste skulle vara om du säger att jag inte får ta mina egna intjänade pengar, pengar som jag redan har skattat för och sparat ihop genom livet och betala min egen privata sjukvård med. Du tycker att det är fel för att om jag hade levt sunt så hade jag inte behövt använda mina egna pengar till min egen sjukvård.
Hör du inte hur sinnessjukt detta låter?

Jag förstår ditt argument men nu är saken att testosteron återigen inte är någon mirakelmedicin som fixar dina hälsoproblem utan tvärtom kan göra dom värre.

Testosteron har biverkningar, som exempel finns det tydliga samband mellan högt testosteron och tidig död.
Både bland folk som tar väldigt höga doser för kroppsbygge och de som har naturligt högt testosteron.
Att ha testosteron som är i nivå med med en 30 årig man, nej det är inget problem är en vis sanning.
Men många tar i extra med doserna för att man tror att man ska få extra effekter, ja tillväxten av muskler förbättras men man får en rad andra biverkningar.
Men även om inte tar extra så finns det ändå biverkningar som slår hårt om man just lever en ohälsosam livsstil.

Dessa biverkningar blir värre om man redan har en ohälsosam livsstil och speciellt om man är överviktig.
Det kan låta som en smart ide att dra i sig testosteron om man är överviktig och har en ohälsosam livsstil för att det på något sätt ska göra situationen ska bli bättre, men det är tvärtom det förstärker dåliga värden och påverkan på organ som lever, njurar, hjärta, hjärnan osv.

Testosteron tillskott är ironiskt nog mycket säkrare för människor som lever en hälsosamlivstill som inte lider av övervikt och brukar en del alkohol.

Bland folk som brukar det för muskeltillväxt så är det ökänt som något man måste tänka på att leva en hälsosam livsstil för att motverka biverkningar.
Att man äter rent/hälsosamt, kör konditionsträning, undviker att lägga på sig för mycket fett handlar inte enbart om resultat utan om att man reducerar biverkningar som testosteron ger.

Att kroppen reducerar sin testosteron produktion när man är överviktig och lever en ohälsosam livsstil är ett sätt för kroppen att skydda sig själv från biverkningar från testosteron och biverkningarna från övervikt och ohälsosam livsstil.

Så med andra ord har du en hälsosam livsstil och inte är överviktig och har lågt testosteron så hoppa på det.
Du kan även hoppa på det och ta lite extra för kanske extra muskeltillväxt i kombination med en aktiv hälsosam livsstil.

Men är du överviktig och har en ohälsosam livsstil så är det som att hälla bensin på elden, det gör inte saker bättre utan tvärtom ännu värre.
Det är som att dricka alkohol och ta smärtstillande på det.
Det är inte en lösning och det gör inte saker bättre utan tvärtom saker sämre.
Citera
2024-08-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag förstår ditt argument men nu är saken att testosteron återigen inte är någon mirakelmedicin som fixar dina hälsoproblem utan tvärtom kan göra dom värre.

Testosteron har biverkningar, som exempel finns det tydliga samband mellan högt testosteron och tidig död.
Både bland folk som tar väldigt höga doser för kroppsbygge och de som har naturligt högt testosteron.
Att ha testosteron som är i nivå med med en 30 årig man, nej det är inget problem är en vis sanning.
Men många tar i extra med doserna för att man tror att man ska få extra effekter, ja tillväxten av muskler förbättras men man får en rad andra biverkningar.
Men även om inte tar extra så finns det ändå biverkningar som slår hårt om man just lever en ohälsosam livsstil.

Dessa biverkningar blir värre om man redan har en ohälsosam livsstil och speciellt om man är överviktig.
Det kan låta som en smart ide att dra i sig testosteron om man är överviktig och har en ohälsosam livsstil för att det på något sätt ska göra situationen ska bli bättre, men det är tvärtom det förstärker dåliga värden och påverkan på organ som lever, njurar, hjärta, hjärnan osv.

Testosteron tillskott är ironiskt nog mycket säkrare för människor som lever en hälsosamlivstill som inte lider av övervikt och brukar en del alkohol.

Bland folk som brukar det för muskeltillväxt så är det ökänt som något man måste tänka på att leva en hälsosam livsstil för att motverka biverkningar.
Att man äter rent/hälsosamt, kör konditionsträning, undviker att lägga på sig för mycket fett handlar inte enbart om resultat utan om att man reducerar biverkningar som testosteron ger.

Att kroppen reducerar sin testosteron produktion när man är överviktig och lever en ohälsosam livsstil är ett sätt för kroppen att skydda sig själv från biverkningar från testosteron och biverkningarna från övervikt och ohälsosam livsstil.

Så med andra ord har du en hälsosam livsstil och inte är överviktig och har lågt testosteron så hoppa på det.
Du kan även hoppa på det och ta lite extra för kanske extra muskeltillväxt i kombination med en aktiv hälsosam livsstil.

Men är du överviktig och har en ohälsosam livsstil så är det som att hälla bensin på elden, det gör inte saker bättre utan tvärtom ännu värre.
Det är som att dricka alkohol och ta smärtstillande på det.
Det är inte en lösning och det gör inte saker bättre utan tvärtom saker sämre.

Baserat på ditt svar så vill jag bara fråga dig en sak egentligen. Anser du att någon som lever osunt har rätten att använda sina egna intjänade pengar till att användas för är att öka deras testosteronnivåer?
Jag pratar om normala nivåer, inte bodybuildingnivåer. Alltså normala nivåer som inte är skadliga.
Anser du att någon som tar en medicin i Sverige idag som hjälper men har bieffekter borde bli olagligt?

Tänk väldigt hårt här för samma fråga kan ställas om massa olika preparat som är lagliga idag.
Det är inte som att dricka alkohol och ta smärtstillande. Anser du att någon som dricker för mycket inte har rätten till att få antabus utskrivet? Något som kan ge dåliga biverkningar.

Jag förstår verkligen inte varför du argumenterar emot detta. Visst att jag i slutändan hade önskat att alla skulle få den vård dom vill men det är inte det jag argumenterar för. Jag argumenterar för att jag ska kunna använda mina egna pengar för att få den vård jag vill ha. Något som är lagligt i andra länder utanför Sverige.
Citera
2024-08-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Baserat på ditt svar så vill jag bara fråga dig en sak egentligen. Anser du att någon som lever osunt har rätten att använda sina egna intjänade pengar till att användas för är att öka deras testosteronnivåer?
Jag pratar om normala nivåer, inte bodybuildingnivåer. Alltså normala nivåer som inte är skadliga.
Anser du att någon som tar en medicin i Sverige idag som hjälper men har bieffekter borde bli olagligt?

Tänk väldigt hårt här för samma fråga kan ställas om massa olika preparat som är lagliga idag.
Det är inte som att dricka alkohol och ta smärtstillande. Anser du att någon som dricker för mycket inte har rätten till att få antabus utskrivet? Något som kan ge dåliga biverkningar.

Jag förstår verkligen inte varför du argumenterar emot detta. Visst att jag i slutändan hade önskat att alla skulle få den vård dom vill men det är inte det jag argumenterar för. Jag argumenterar för att jag ska kunna använda mina egna pengar för att få den vård jag vill ha. Något som är lagligt i andra länder utanför Sverige.
Förstod du ens något av vad jag skrev?

Det blir ju inte vård/medicin om du förvärvar din kropps värden, du höjer ditt testo men det är samtidigt påfrestande för kroppen om du har en ohälsosam livsstil och en övervikt i kombination med med testosteronet.

Gå ner i vikt och fixa en hälsosam livsstil och hoppa på testosteron.

Att kroppens produktion av testosteron sjunker med övervikt är ju ett sätt för kroppen att skydda sig mot effekterna som övervikten ger med testosteronet.

Så återigen självklart hoppa på TRT om du verkligen har naturligt låga nivåer.
Men beror det på din livsstil och övervikt, så är det ju rena idiotin.
Du behandlar ju inte dig själv utan återigen skadar du dig själv.
Citera
2024-08-04, 09:27
Den mannen har ju haft problem inte bara med doping. Han har knarkat och supit hela livet. Grov blandmissbrukare och psykisk sjukdom, helt enkelt. Anabola har nog varit hans minsta problem. Han har varit så alkoholiserad att han bodde på gatan och drack träsprit. In och ut på behandlingshem, psyket och avgiftning hela livet.

Här är ett annat reportage från 2015
sverigesradio.se/artikel/6244478
Det finns annat om hans missbruk om man letar. Att det är bara dopingen som förstört hans kropp är inte sant.
Citera
2024-08-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Den mannen har ju haft problem inte bara med doping. Han har knarkat och supit hela livet. Grov blandmissbrukare och psykisk sjukdom, helt enkelt. Anabola har nog varit hans minsta problem. Han har varit så alkoholiserad att han bodde på gatan och drack träsprit. In och ut på behandlingshem, psyket och avgiftning hela livet.

Här är ett annat reportage från 2015
sverigesradio.se/artikel/6244478
Det finns annat om hans missbruk om man letar. Att det är bara dopingen som förstört hans kropp är inte sant.
Det är en sanning med modifikation, dopning ledde antagligen in på det andra då det var dopingen han började med.

Det är ju inte som att doping gör att någon med psykisk ohälsa mår bättre utan snarare tvärtom.
Det spär på ett redan instabilt psyke.
Det är okänt att många som dopar sig och är inne kroppsbyggar svängen ofta har diagnoser som ADHD och är bland missbrukare.

Att man ens börjar från början beror ju ofta på en svag självbild och ett behov till att försöka självmedicinera detta med preparat.
Det är den manliga varianten av kvinnor som har ett stort behov av bekräftelse, dricker, ätstörningar, självskadebeteende sexuellt osv.

Självklart är inte alla som dopar sig så här utan många har ju stabila psyken och är framgångsrika i sporter eller karriärer.
Men fördomar och bilden av någon som dopar sig kommer från någonstans.

Att det är rakade Jimmy med halskedja som har brott bakom sig eller missbruk samt har klassiska diagnoser och hade problem i skolan kommer ju inte hur tomma intet.

Det finns en anledning till att fler invandrare från Afrika är associerade till brott än svenskar.
Fördomar uppstår inte ur ingenting.
Citera
2024-08-04, 20:18
Medlem
PingPongZongs avatar
Vad är fusk och dopning? Lyssna på (Galne) Gunnar. Den här sortens folk har man ju träffat på. Som hatar folk som fuskar med maten och tar kosttillskott.

Aschberg | Radio1 - Gunnar bråkar med Hoa Hoa om kost, och frågar om han fuskat

https://www.youtube.com/watch?v=irrUf8KQxTw

Det här påminner mig om när jag såg ett program på tv om dopning. Och en från dopningjouren var inbjuden för och prata. Och på borde stod det fullt med burkar med proteinpulver...programledaren sa att det är alltså det här dom tar? Nej det här inte dopning. Men anabola är det... protein är anabolt. Och han menade att det kunde vara en inkörsport till mer fusk... 90-talet.

"Det började med proteinpulver. Skulle gett fan i allt."
Senast redigerad av PingPongZong 2024-08-04 kl. 20:39.
Citera
2024-08-06, 07:09
Medlem
Sverige is a bitch. Trtbehandling skulle underlätta tillvaron för många småbarnsfarsor som ligger hemma med huvudvärk och sömnbrist. Och företagen blir drabbade med vabborkaner. Den gubben tråden handlar om svalde ner sina dbollar med en saranoff. Men håll ut några år till så kan vi säkert 3d-printa alla möjliga organ för dig. Vad ska ens en nedpundad alkis med potens till? Knulla vattenmeloner är ute
Citera
2024-08-06, 08:06
Medlem
Hardstekts avatar
Vad är det för jävla mongotråd.

Mats kardell var stor inom bodybuilding. Och han likt många bodybuilders har maxat intaget av doping för att nå extrema resultat.

Det är inte hälsosamt att ligga på extrema doser testo, trycka i sig en massa tillväxthormon och mixtra med insulin.

Bodybuliding på den här nivån är lixom inte en hälsosam livsstil. uUtan en extrem livstil, med ett extrem intag av kem för att nå extrema resultat.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in