Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 20:58
  #913
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Menar du att det skulle det vara okänt för mig att man världen över håller möss och andra laboratoriedjur i burar och ger dem gratis mat?
Nej, däremot verkar det okänt för dig att gener kan ändras radikalt på ett fåtal generationer när miljön gör det.

Är man bekant med evolutionsteorin är det fullständigt självklart att generna ändras radikalt hos en population när den går från skyhög dödlighet (förindustriellt) till obefintlig dödlighet (postindustriellt).

I din konspirationsvärld, låg judarna bakom förfallet i antika Grekland, Rom och alla andra historiska civilisationer? Haha, vansinnigt kul att en konspirationsteoretiker kallar teorier med empiriskt stöd "pseudointellektuella".

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ett intressant experiment som du kan läsa om som ändrade generna i en organism var när man via avel skapade domesticerade rävar i Sibirien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Domesticated_silver_fox
Det experimentet känner jag till sedan många år. Avel är den ultimata miljöförändringen. Experimentet visar hur snabb evolutionen kan vara. På tre generationer blev rävarna tama och ljusnade i pälsen (lägre melaninhalt). Melanin och adrenalin går hand i hand och det gäller allt djurliv. Det förklarar bl.a. varför det ser mörkt ut på anstalterna.
Citera
2024-04-02, 21:37
  #914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Nej, däremot verkar det okänt för dig att gener kan ändras radikalt på ett fåtal generationer när miljön gör det.

Är man bekant med evolutionsteorin är det fullständigt självklart att generna ändras radikalt hos en population när den går från skyhög dödlighet (förindustriellt) till obefintlig dödlighet (postindustriellt).

I din konspirationsvärld, låg judarna bakom förfallet i antika Grekland, Rom och alla andra historiska civilisationer? Haha, vansinnigt kul att en konspirationsteoretiker kallar teorier med empiriskt stöd "pseudointellektuella".


Det experimentet känner jag till sedan många år. Avel är den ultimata miljöförändringen. Experimentet visar hur snabb evolutionen kan vara. På tre generationer blev rävarna tama och ljusnade i pälsen (lägre melaninhalt). Melanin och adrenalin går hand i hand och det gäller allt djurliv. Det förklarar bl.a. varför det ser mörkt ut på anstalterna.

Ämnet för diskussionen är att blattar lurar äldre. Möss och diverse andra djur i laboratorier får alltid fri mat och borde enligt dig drabbas av dysgeni och dö ut men de dör inte av det vilket innebär att du har fel. Du får gärna fortsätta leva med din hemmasnickrade vulgo-variant av evolutionsteroin jag kunde inte bry mig mindre. Om du vill fortsätta diskussionen börja en tråd i biologiforument.
Citera
2024-04-02, 22:23
  #915
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ämnet för diskussionen är att blattar lurar äldre. Möss och diverse andra djur i laboratorier får alltid fri mat och borde enligt dig drabbas av dysgeni och dö ut men de dör inte av det vilket innebär att du har fel. Du får gärna fortsätta leva med din hemmasnickrade vulgo-variant av evolutionsteroin jag kunde inte bry mig mindre. Om du vill fortsätta diskussionen börja en tråd i biologiforument.
Tja, det var ju du började svävade ut med tron att svensken blivit "lurad", skulle "vakna upp" och tillfriskna. Kommer inte hända om min teori stämmer, utan galenskapen kommer bara tillta. Vänta tills ADHD-generationen förökat sig.

Kritiken med lab-möss är befogad. En skillnad mot Mouse Utopia-experimentet är att genpoolen är mycket större i farmer som föder upp mössen. Problemet är då självreglerande. Mouse Utopia började med 4 individer om jag minns rätt.

Att moderna människor bär på fler skadliga mutationer än forntida människor är fastställt.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/307058v3

Mer intressant i mina ögon för att förklara civilisationers uppgång och fall än vad barnsliga teorier om judekonspirationer är.
Citera
2024-04-04, 21:09
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...rag-granskning

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...hemlig-hackare

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

Tankar om programmet?

Såå bra av hackaren!!! Civilkurage at its finest! Någon som vet vem “hasse” är och resten av det smutsiga patrasket ?? Lust att göra hembesök…
Citera
2024-04-07, 20:13
  #917
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Han är gripen? Nån som vet mer om "hasse"?
Citera
2024-04-11, 19:59
  #918
Medlem
nikithas avatar
Vad ska man göra med dessa "Hej Mamma jag har ny telefon" sms. Blir så trött på dem. Nu sitter jag och låtsas bli lurad och ska betala en faktura åt "min dotter"
Citera
2024-04-16, 08:45
  #919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapatcho
Det är inte kommunen som borde agera först utan banken. Hur många har behovet av att kunna tömma sina sparkonton och föra över alla pengar på tre minuter?
Vore det inte rimligt att det ligger en spärr om man inte aktivt gått in och beställt ett undantag för en transaktion man vill göra om några dagar? Om det är så jävla akut att man behöver tömma sina konton får man väl besöka banken?
Jag är inte gammal , jag är it kunnig mennjsg skulle själv vilja ha en spärr. Jag gör aldrig sådan transaktioner mer än om jag köper en bil ellet liknande. Då skulle jag lätt kunna uppsöka bankkontoret och tala om att jag behöver göra ett köp...
Det borde nog bankerna införa en spärr för spärren skulle nog kunna stoppa bedrägerier.
Citera
2024-04-16, 08:47
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Nej, däremot verkar det okänt för dig att gener kan ändras radikalt på ett fåtal generationer när miljön gör det.

Är man bekant med evolutionsteorin är det fullständigt självklart att generna ändras radikalt hos en population när den går från skyhög dödlighet (förindustriellt) till obefintlig dödlighet (postindustriellt).

I din konspirationsvärld, låg judarna bakom förfallet i antika Grekland, Rom och alla andra historiska civilisationer? Haha, vansinnigt kul att en konspirationsteoretiker kallar teorier med empiriskt stöd "pseudointellektuella".


Det experimentet känner jag till sedan många år. Avel är den ultimata miljöförändringen. Experimentet visar hur snabb evolutionen kan vara. På tre generationer blev rävarna tama och ljusnade i pälsen (lägre melaninhalt). Melanin och adrenalin går hand i hand och det gäller allt djurliv. Det förklarar bl.a. varför det ser mörkt ut på anstalterna.
Då kan jag utgå att samtliga medlemmar i den inavlade babbeligan har gripits av polisen och bör få sträng påföljd för grovt bedrägeri.
Citera
2024-04-16, 21:35
  #921
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Då kan jag utgå att samtliga medlemmar i den inavlade babbeligan har gripits av polisen och bör få sträng påföljd för grovt bedrägeri.
Kusingifte ger ett mer primitivt men samtidigt mer stabilt samhällsbygge. Det är därför som vi är självhatande och babbarna koloniserar oss.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback