Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-21, 16:19
  #1
Medlem
Trottoarskraparens avatar
Tjena,

Snacka om snygghetsskalan med en polare nyss. Alltså den skalan där man kan placera en tjej som en tio poängare och en snubbe som en sjua.

Jag har alltid tänkt på skalan som en vanlig normalfördelning, det vill säga att normalsvensken är en femma. Kompisen menar att medelvärdet för en grabb är en 6a ungefär och en 7a för tjejer. Är det så? Hur tolkar ni andra skalan? Och är den ur fas mellan kvinnor och män.
Citera
2024-03-21, 16:35
  #2
Medlem
OneTaps avatar
allt under 5 e riktigt fult :P 5 e under genom snitt. 6a halv snygg. nån som ser allmänt bra ut e en 7a. as snygg 8a. dö snygg 9a. röda mattan hollywood snygg 10a =)
Citera
2024-03-21, 17:07
  #3
Medlem
Jordgubbes avatar
Skulle den som av en händelse omedvetet kunna råka följa det betygssystem man vuxit upp med. Stort A var exceptionellt (typ ingen hade i alla ämnen), sju procent hade femmor (i just en normalfördelning), och därefter har det gått betygsinflation för de generationer där alla varit Lucia på dagis. Alltså ingen, några, resp. många såg 7-10'or beroende på tidsperiod. Jag hade nog annars tänkt den som linjär.
Citera
2024-03-21, 18:06
  #4
Medlem
Skalan är en klassisk normalfördelning. De flesta är 4,5 eller 6. Jim Jeffries förklarar detta på ett lättförståeligt sätt på följande länk, dessutom väldigt roligt.
https://youtu.be/zEreMObRxuI?si=b8aTxpNi4M4PZfXr
Citera
2024-03-21, 19:09
  #5
Medlem
Jag har hängt på reddit lite grand och tagit del av Tiktokcringe bl.a.

Och det är häpnadsveckande många kvinnor som tycker de själva är 10 poängare! De är helt förvirrade för ingen man skulle klassa dem så.

Kolla reddit r/truerateme, där forumreglerna ger bilder på vad en 1:a är och en 10:a. Det är en relativt hård och verklig utgångspunkt.

Detta är det bästa "objektiva" försöket jag sett.

Besök denna sub och kolla hur många av de vackra på instagram och facebook som är 10, 9 eller rent av 5.

Kläd av de falskt vackra...
__________________
Senast redigerad av Spjutspetsen 2024-03-21 kl. 19:11.
Citera
2024-03-21, 21:19
  #6
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trottoarskraparen
Tjena,

Snacka om snygghetsskalan med en polare nyss. Alltså den skalan där man kan placera en tjej som en tio poängare och en snubbe som en sjua.

Jag har alltid tänkt på skalan som en vanlig normalfördelning, det vill säga att normalsvensken är en femma. Kompisen menar att medelvärdet för en grabb är en 6a ungefär och en 7a för tjejer. Är det så? Hur tolkar ni andra skalan? Och är den ur fas mellan kvinnor och män.

Jag har nog inte tänkt på det som en norm.förd-kurva, utan som en "rak" fördelning. 10% av befolkningen är då ex.vis femmor, och det finns lika många 10-or som 3-or. Men det gäller ju bara för personer i de åldrar när man ens pratar om det här. Alla över en viss ålder är diskvalificerade från bedömning. Och vii gamlingar utrycker oss inte så (längre..).
Kan man ens anse att det finns 78-åriga 10-poängare? Om gamlingarna skulle räknas med, så skulle de innebära att ALLA mellan 18-23 års ålder räknas som 10-or, enbart för att de inte är russin med hängpattar. Skalan skulle skevas till något enormt. (Likaså måste det vara inom typ ett land. Skalan kan inte ta hänsyn till alla fula människor i typ sub-Sahararegionen).
Citera
2024-03-22, 12:54
  #7
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trottoarskraparen
Tjena,

Snacka om snygghetsskalan med en polare nyss. Alltså den skalan där man kan placera en tjej som en tio poängare och en snubbe som en sjua.

Jag har alltid tänkt på skalan som en vanlig normalfördelning, det vill säga att normalsvensken är en femma. Kompisen menar att medelvärdet för en grabb är en 6a ungefär och en 7a för tjejer. Är det så? Hur tolkar ni andra skalan? Och är den ur fas mellan kvinnor och män.

Sen är det precis som med bilförare att de flesta anser sig vara över medel.
Framförallt tjejer överskattar sitt utseende. Det gör att fördelningen känns lite skev när man lyssnar in andra och kanske även påverkas
Citera
2024-03-22, 13:15
  #8
Medlem
fellowvessels avatar
Angelica Houston är rätt het.
https://www.google.com/search?client...geklica+houstn
Citera
2024-03-22, 18:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Angelica Houston är rätt het.
https://www.google.com/search?client...geklica+houstn
Visst, och Kathlen Turner är lika het (numera): https://ntvb.tmsimg.com/assets/asset...pg?w=270&h=360
Citera
2024-03-23, 13:56
  #10
Medlem
80% av männen är below average enligt kvinnor.

https://medium.com/hello-love/women-...e-bab0b8af2606
Citera
2024-03-23, 14:25
  #11
Medlem
Såhär brukar jag fördela när man provar nya glassar, maträtter, utseende osv:

10p 0,1%
9p 0,5%
8p 2%
7p 5%
6p 7%
5p 10%
4p 18%
3p 23%
2p 19%
1p 15,4%
Citera
2024-03-25, 18:21
  #12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Såg en 10.0 en endaste gång i mitt liv i tunnelbanan och det var närmast overkligt, inte ens i min fantasi kunde en kvinna vara så snygg. Så en riktig 10a ska närmast vara en enhörning, något du sett någon gång och betvivlar än att du verkligen såg vad du såg. Ser jag någon dag någon ännu snyggare så får jag uppdatera vad som är en 10.0...
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-03-25 kl. 18:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback