Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 23:45
  #133
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
"Hackaren" i Uppdrag Gransknings program om bedragare som blivit hackade har total kontroll över bedragarnas samtliga enhter, kan höra allt de säger, se exakt vad de gör på skärmen, se exakt var i världen de befinner sig, till och med i exakt vilket hus!

Alltså det låter ju för bra för att vara sant. Till och med nån "hackerexpert" som var med i programmet sade att han aldrig hade hört talas om något liknande.

Utan att vara särskilt insatt i ämnet så får jag lite BS-vibbar. Har "hackaren" månne haft fysisk tillgång till bedragarnas hårdvara och därmed kunnat installera en massa spionprogram? Eller hur i helvete kan han annars ha tagit total kontroll över deras enheter under flera års tid, utan att de märker något?! Kör de Windows 95 och Android 2.3 eller vad?? Borde inte något antivirus/brandväggsprogram varnat bedragarna under hela denna tiden?

Jag håller med, och jag har skrivit det tidigare. Jag är själv hackare, och uppfattar hela historien som osannolik. Det ligger en hel hundkyrkogård begraven här... Inte ens NSA skulle klara detta enkelt.
Citera
2024-03-29, 05:06
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllaren
Eftersom du har autism ska jag ge dig lite hjälp. FRA och andra militära underrättelsetjänster får inte lämna ut sina hemligheter utanför. En domstol skulle tex kalla alla anställda som vittnen då röjs deras identiteter. De du ser på SVT är underhållning där inget förklaras i detalj eller tekniskt. Det är vad denna tråden handlar om, hur "hackaren" bar sig åt.

Nu är det ju dock så att myndigheter gör en del saker under bordet, för rikets säkerhet till exempel. Dessutom har ju regeringen deklarerat öppet att de ämnar låta polis/åklagare nyttja förmågor som idag är unika för försvaret.

En svensk tiger och det som funkar plockas sällan bort förrän journalisterna står för dörren.
Citera
2024-03-31, 00:16
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag håller med, och jag har skrivit det tidigare. Jag är själv hackare, och uppfattar hela historien som osannolik. Det ligger en hel hundkyrkogård begraven här... Inte ens NSA skulle klara detta enkelt.

Vad är det som är osannolikt? Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-03-31, 07:55
  #136
Medlem
Klart det är möjligt. En RAT gör det mesta av detta.
Citera
2024-03-31, 14:26
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazylewd
Klart det är möjligt. En RAT gör det mesta av detta.
Fast hur petade de in detta på blattarnas mobiler?
Citera
2024-03-31, 15:02
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Fast hur petade de in detta på blattarnas mobiler?

Tror inte nödvändigtvis att han har infekterat deras mobila enheter. Man såg att babbarna körde desktopklienten för Signal. Det som kommuniceras via mobilklienten syns även på desktopklienten.
Citera
2024-04-01, 08:34
  #139
Avstängd
Bifrost81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag håller med, och jag har skrivit det tidigare. Jag är själv hackare, och uppfattar hela historien som osannolik. Det ligger en hel hundkyrkogård begraven här... Inte ens NSA skulle klara detta enkelt.

Jag undrar också vad det är som skulle vara osannolikt, ställer mig på kö bakom fisekurt och hoppas på svar.

Det är ju helt galet vad många konton som blir avstängda. Det kan väl aldrig vara en och samma person bakom alla dessa, isåfall började det ju med att det verkade helt osannolikt till att bli hur enkelt som helst. Haha! Snacka om att ta sig in vart man vill när man vill hur man vill och så.. Berätta nu för oss alla vad du menade för du läste väl inte mina tre långa inlägg igår, för jag är en ensam individ och inte samma som dom andra! Fyfan, mördare och allt möjligt blir avstängda på nolltid. Vad är det för värld.

Vad menade du nu, NSA? Dom kan väl ingenting. Sedan var mina inlägg helt relevanta men jag antar att det inte är passande att skriva ut den typen av information på ett stort forum. Så nu bollar jag över frågan och väntar på svar.
__________________
Senast redigerad av Bifrost81 2024-04-01 kl. 08:43.
Citera
2024-04-07, 12:59
  #140
Medlem
Trakessons avatar
”Hackaren” jobbar naturligtvis åt polisen. Han kanske är FRA, MUST, SÄPO eller till och med inlånad från någon utländsk underrättelsetjänst, men han gör det här på polisens uppdrag. Vi har fri bevisprövning i Sverige, vilket innebär att även bevis som framkommit på illegal väg får och kan användas i en rättsprocess. Däremot finns det regler för hur polisen får arbeta för att få fram bevis. Det ”hackaren” gör är olagligt i sig så en svensk polis eller en som jobbar åt polisen får inte göra det han gör. Om en påhittad ”hackare” istället gör det är det däremot inga problem. Polisens vilja att spåra och åtala hackaren är naturligtvis obefintlig och ingen kommer att ifrågasätta varför de inte lyckas få fast honom. Huvudsaken är ju att de får fast de gängkriminella han samlar bevis mot. Vet man lite om hur polisen tidigare jobbat med infiltratörer och informatörer så är det ganska uppenbart.
Citera
2024-04-09, 15:57
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumo
Jaja. Den 19:e November 2023 var den kallaste månaden på flera år. Den 23:e November skrev dom att hackaren hörde av sig, sedan dök tjockisen upp den 19:e och försöker elda upp på skärmen. Haha!. Går tiden baklänges?

På skärmen står det 21 grader. Skall jag behöva göra kaos med alla? Det blir inte varmt någonstans.



Fyra månader bakåt blir Oktober 2023. Kolla på dokumentären, kolla på skärmen som dyker upp nere i vänstra hörnet så har du temperaturen.

Vart spelades detta in? 21 Grader, 2023-11-19 kl 14.

Var i dokumentären ser du att det är 21 grader?

Vid tiden 51:34 så är det 26 grader och tiden på datorn 14:57 den 19 november 2023.
Men hittar inte 21 grader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback