Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-03-23, 10:35
  #85
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Har jag missat något här? Musiken är bajs, hon är en 180 cm jävligt snygg kvinna?

Lyssnar unga människor med röven? Hör de inte att musiken är katastrof? Eller dyrkar de Taylor för hennes utseende?

Swift är ingen Jackson, Elvis, Beatles osv. Swift är en talanglös bimbo med snyggt yttre. Men varför fattar ingenn detta?


Hennes musik är knappast sämre än alla andra popband som använder max 4 ackord ?

Hon har samma producent som Lana del Ray förresten. Likheten i låtstrukturern är slående. Också Del Ray har kultstatus
Hon dyrkas för sin image och en hel del unga vuxna ser något beständigt och vettigt i henne. Idoldyrkan. Någon man tror sig vara nära när man tror Taylor sjunger och spelar till dom personligen. Det är tröst i en stökig omvärld
Har man lyckats få en sådan publik då behåller Swift sin helgonstatus år ut och år in.
För musiknördarna är Swifts musik inget speciellt. Det finns på Youtube en snubbe som räknat samma ackord progression som finns i swifts låtar. Och det är 21 st. låtar med samma (!)
Alltså massor av återanvändning hela tiden. Men så fungerar tuggummi pop .
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-23 kl. 10:48.
2024-03-23, 10:44
  #86
Medlem
psaks avatar
Ja, hon är SNYGG (titta på dragen, har ni synfel eller??) både ansiktet och figuren, vilket inte är den vanligaste kombon. Det finns bilder i Modeller-forumet där hon fotats på en strand med en pojkvän. Ingen som behöver photoshoppas precis.

Musiken däremot är ju inte lika minnesvärd, ingen jag kan säga att jag gillar med stolthet om man säger så *host*

Hon har väl sagts vara bitchig mot partners också, en hel del drama verkar det.
2024-03-23, 10:59
  #87
Medlem
Giant Squids avatar
Jag förstår inte hennes scenklädstil. Det ser ut som hon har en simdräkt på sig. Är det något mode nu för tiden?
2024-03-23, 11:04
  #88
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag förstår inte hennes scenklädstil. Det ser ut som hon har en simdräkt på sig. Är det något mode nu för tiden?

Hon klär sig som om hon vore en tonåring.. Hon behöver en ”reality-check”
2024-03-23, 11:05
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Ja, hon är SNYGG (titta på dragen, har ni synfel eller??) både ansiktet och figuren, vilket inte är den vanligaste kombon. Det finns bilder i Modeller-forumet där hon fotats på en strand med en pojkvän. Ingen som behöver photoshoppas precis.

Musiken däremot är ju inte lika minnesvärd, ingen jag kan säga att jag gillar med stolthet om man säger så *host*

Hon har väl sagts vara bitchig mot partners också, en hel del drama verkar det.

Vare sig attraktivt ansikte eller figur, skulle jag vilja säga. Tämligen standard-utseende, inga utropstecken.

Målgruppen är tonårstjejer, så syftet är inte att vara attraktiv för män.

Hade hon varit för attraktiv, så hade tonårstjejerna ogillat henne, för hon hade varit ett ouppnåeligt ideal. Nu ser Taylor Swift ganska alldaglig ut, och då kan tonårstjejerna identifiera sig med henne.

Sen sjunger hon om typiska relationsproblem och känslor som tonårstjejer har, så det är inte konstigt att tonårstjejer gillar musiken.
__________________
Senast redigerad av ViktigSynpunkt 2024-03-23 kl. 11:14.
2024-03-23, 11:08
  #90
Medlem
Tuors avatar
Hon är bara ännu ett degenererat missfoster som har skapats av den evige juden som styr musikbranschen.

Hon är ett perfekt verktyg.
2024-03-23, 11:09
  #91
Medlem
mellanmjölk i en cool förpackning

en mjölkvit ripp-hannah
2024-03-23, 11:11
  #92
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Vare sig attraktivt ansikte eller figur, skulle jag vilja säga. Tämligen standard-utseende, inga utropstecken.

Målgruppen är tonårstjejer, så syftet är inte att vara attraktiv för män.

Hade hon varit för attraktiv, så hade tonårstjejerna ogillat henne, för hon hade varit ett ouppnåeligt ideal. Nu ser Taylor Swift ganska alldaglig ut, och då kan tonårstjejerna identifiera sig med henne.
Alldaglig jaja, kämpa på. Syftet är inte att vara attraktiv för oss män, nähä då får vi se det som en rejäl bonus bara
2024-03-23, 11:17
  #93
Moderator
oilslicks avatar
Det här är inte forumet där vi tycker till om musik.

*Låst*

/Moderator
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback