• 8
  • 9
2024-03-24, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Jag har läst på.

AB gick urstarkt på andra marknader än i USA och följde marknaden och gjorde TROTS en katastrof reklam ett helt ok resultat.

Ansvarige för Mulvaney reklamen med medföljande Harvard woke VP person som kommenterade och försvarade mulvaney inriktningen sattes direkt på isbänken och är definitivt inte en del av AB längre.

Analysen är att hon orsakade mång miljard förluster!

Likaså som Victoria Secret nu krisar pga sin Woke inriktning.

Det finns INGET positivt med att gå woke ÖHT att ens hinta om det som CIV:are är ett Logik brott utan dess like!

Edit: Hade inte saker som ESG funnits så hade woke varit extremt farligt för alla företag att det skulle vara rent idiotiskt att ens närma sig det (vilket det fortf är.. Med tanke på risken man tar och kunderna man har).

Men får tänka i längre steg…
Citera
2024-03-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Men får tänka i längre steg…
Längre steg?

Det är inte ett geni drag att göra narr av sin breda kundbas och reta gallfeber på dom. PUNKT. Det spelar ingen roll hur många steg du vill gå.

Det bevisar sig om & om IGEN

Disney, Bud Light, Victoria Secret, SAS, Msoft, Nokia (RIP), HTC osv osv
Citera
2024-03-24, 20:15
Medlem
En hel del bra exempel i tråden, men oftast utan någon analys av hur affären påverkades. Bud Light och Dylan Mulvaney var soklart, katastrof för företaget. Alla smårasistiska grjr som Bookbeat etc - blev inte mer än en rubrik i Aftonbladet.
Citera
2024-03-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta
En hel del bra exempel i tråden, men oftast utan någon analys av hur affären påverkades. Bud Light och Dylan Mulvaney var soklart, katastrof för företaget. Alla smårasistiska grjr som Bookbeat etc - blev inte mer än en rubrik i Aftonbladet.

I Sverige mörkas ju ämnet som om det inte vore ett problem...

Däremot diskuteras det ganska flitigt på youtube och poddar - där åsikts korridoren inte är lika stark.
Citera
2024-03-24, 23:08
Medlem
datalogs avatar
Jag röstar på Arla:
https://www.youtube.com/watch?v=vZ8mttkEZAo

Har inte köpt deras produkter på 8 år pga den reklamen.
Citera
2024-03-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Jag röstar på Arla:
https://www.youtube.com/watch?v=vZ8mttkEZAo

Har inte köpt deras produkter på 8 år pga den reklamen.

8 år senare... Framtiden blev inte så bra..

Arla bör hålla sig till företagande inte politik.

Som politiker eller spå-företag har man ingen framtid.

/sen på bollen men ÅT FANDERS med propaganda!
Citera
2024-03-26, 11:05
Medlem
vet inte om det var ett misstag men när ikea skulle öppna sin nya butik i Bangkok körde de en reklamslogan " Go too Ikea if you want a happy ending" många drog på smilebanden men vem vet de kanske sålde sånt oxå
Citera
2024-04-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
H&M och negerpojken med tröjan "Coolest Monkey in the Jungle".

Det roliga är ju att den måste ha passerat en massa folk på vägen som tänkt "Fan, killen som har aptröjan är svart men det kan jag ju inte påpeka för då tror folk att jag associerar apor med svarta. Lika bra att vara tyst". Och så kablas det ut. Hehe.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in