Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-04-14, 17:16
Medlem
qvarne2s avatar
Jag promenerade på en random väg och såg 2 hästar komma upp till vänster på korsande väg. Jag var kanske 15m ifrån dem. Så säger en tant "Hej! Det är bra om du hojtar till så hästen vet att du är där." Jag kunde inte ens svara för det var så muppigt. Jag läxade istället upp tanten på hästen. Något i stil med "Ute med en häst in public som inte klarar av att se en människa komma gående? " Kände mig riktigt cool sedan när jag sakta gick iväg i solnedgången vetandes att jag hade ägt henne.
Citera
2024-04-17, 10:59
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Jag promenerade på en random väg och såg 2 hästar komma upp till vänster på korsande väg. Jag var kanske 15m ifrån dem. Så säger en tant "Hej! Det är bra om du hojtar till så hästen vet att du är där." Jag kunde inte ens svara för det var så muppigt. Jag läxade istället upp tanten på hästen. Något i stil med "Ute med en häst in public som inte klarar av att se en människa komma gående? " Kände mig riktigt cool sedan när jag sakta gick iväg i solnedgången vetandes att jag hade ägt henne.

Ja, hästfolket lägger ansvaret på oss övriga. Och där jag bor; sätter upp arga lappar att cyklister ska visa hänsyn.

Vi alla ska väl visa hänsyn?

Som följd av det jag var med om har jag lagt om mina joggingrondor, så att jag inte kommer i kontakt med hästfolket. Egentligen är det viktiga att man springer, men ibland kanske man vill ta en viss väg för att man tycker det är fint just på ett ställe.
Citera
2024-07-03, 20:38
Medlem
Lill-Anns avatar
Då jag idag tittade närmare på den arga lapp någon satt upp om att cyklister ska visa hänsyn gentemot ryttare och hästar ser jag att det är kommunen som satt upp lappen.

Trodde det var ryttarna / ridhuset själva. Nejdå, kommunen ställer sig bakom detta.

Ursäkta en gång till; det är väl inte bara cyklisterna som ska visa hänsyn.

Vi alla ska väl göra det?

Här tar allstå kommunen parti för ryttarna.

Men hallå!!
Citera
2024-11-20, 04:30
Medlem
kan bara instämma med TS. livsfarliga bestar som uteslutande borde få framföras i speciellt inrättade miljöer (och Mongoliets öknar), och att förvänta sig att fotgängare ska stå och småprata lite samtidigt som en fysiskt formidabel men mentalt fullständigt obalanserad biologisk stridsvagn passerar förbi är otroligt märkligt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in