2024-03-24, 13:32
Medlem
Behöver en bra och någorlunda billig kamera med vridbar skärm och uttag för ljudinspelning, ska vara till en vlogg.

Tack på förhand.
Citera
2024-03-24, 15:33
Medlem
Nu vet jag inte vad billig är för dig men spegellösa kamerar är generellt mindre och fungerar bra, canon eos R100 till exempel. Är denna för dyr vet jag att många använder eos M50 för vlogging som är billigare och ganska kompakt den med.
Citera
2024-03-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leledai
Nu vet jag inte vad billig är för dig men spegellösa kamerar är generellt mindre och fungerar bra, canon eos R100 till exempel. Är denna för dyr vet jag att många använder eos M50 för vlogging som är billigare och ganska kompakt den med.
Tänkte max 8000-9000 kr som man kan koppla till sin Rodecaster pro 2, vändbar skärm är också viktigt.
Tänkte använda den till en vlogg eller troligast en podcast så det är viktigt att sakerna fungerar tillsammans.
Citera
2024-03-25, 13:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
Behöver en bra och någorlunda billig kamera med vridbar skärm och uttag för ljudinspelning, ska vara till en vlogg.

Tack på förhand.
DJI Osmo Pocket 3
Citera
2024-05-27, 00:16
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Behöver man verkligen en vridbar skärm när man kan styra allt via en app i mobiltelefonen?

Den här är billig, kanske för billig. Jag kollade en recension på Youtube och den verkar bra.

D5 4K Digital Videokamera

Citat:
D5 4K HD WiFi Digital Videokamera 3 tum IPS-skärm 16X Time-Lapse Webcam Stabilizer
Professional Camcorder för YouTube Streaming Vlog Recorder
Citera
2024-06-05, 00:08
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Panasonic G9 (första generationen) från 2018 finns på Rajala begagnade i fantastiskt skick för ca 6000 kr. Köp till en Panasonic 25mm f/1.7 (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3303655) så har du ett A+ kit för både foto och film för under 8000 kr.

Skrolla med på denna sida till ”CyberPhoto Testar” och läs recensionen så får du inblick i vad det handlar om: https://www.cyberphoto.se/foto-video...s-(begagnad)_2
Citera
2024-08-20, 16:47
Medlem
Panasonic har en hel del prisvärda kameror som uppfyller det du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in