Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 14:59
  #1
Medlem
Tjena det är så att jag lämnar leverprover pga körkort, är klar med proverna i oktober men vill hoppa på en ren testo kur. Som jag förstår det så rör inte testo levern då det är inject. Däremot pct samt om jag skulle behöva ta någon slags ai skulle synas på mina lever värden. Hur mycket påverkar det värdena? Ser det ut som att jag dräper i mig 5 liter vodka varje morgon på proverna eller syns det knappt? Någon som har erfarenhet?
Svar skulle uppskattas
Citera
2024-03-24, 15:12
  #2
Moderator
Kraftkarls avatar
Skulle dina levertransaminaser vara förhöjda på grund utav aromatashämmare så kommer det märkas med ett lätt förhöjt ALAT, konsumerar du stora mängder alkohol kommer ASAT vara i dominans med ett betydligt lägre ALAT. GT är förhöjt vid all form av leverpåverkan.
Citera
2024-03-24, 16:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Skulle dina levertransaminaser vara förhöjda på grund utav aromatashämmare så kommer det märkas med ett lätt förhöjt ALAT, konsumerar du stora mängder alkohol kommer ASAT vara i dominans med ett betydligt lägre ALAT. GT är förhöjt vid all form av leverpåverkan.
Okej, då gäller att vänta tills jag är klar med proverna. Tack för svar ändå om jag inte fattade allt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback