• 1
  • 2
2024-03-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det lste sig, men han lr vakna med bakis.

Tack fr hjlp!

Tjejen/grannen hans gick ver o tmde medicinskpet och han hade tydligen varit fr full fr att g vidare.

Jvlar vad jobbigt det var ett tag innan vi visste hur det hade gtt.
75*10mg tydligen.

Han brukar kunna trycka i sig en hink eller tv med vin i taget. Denna gng s trttnade han p livet och tyckte att det var en smart id att kombinera det med piller

Tur att han skrev om det till tjejen.

Sknt! Bara alkoholtoleransen skvallrar om allvarlig depression. Har det kommit hit r det uppenbart fr alla, missbrukaren inklusive, att det inte handlar om missbruk utan om suicid. Den typen av konsumtion r ett rop p hjlp. Frr eller senare dr man av det.

En sdan person skall inte ha tillgng till tabletter och skall g p Antabus samt f samtalsstd.

Beroende p tolerans och lite andra faktorer ligger ddlig Oxascand p 50-150mg. 50mg/dag r vad personer med tolerans fr i Sverige. Det tillverkas 80mg tabletter och det finns sdana som har dtt av en sdan tablett.

750mg... tuggar du dem r du dd ganska omgende. Annars har du 30 min eller s p dig att komma till sjukhuset. Men i sllskap av 3l vin? Nope.

Lite som med tabletterna, 3lit vin r vl samma farlighet som 75mg oxascand ungefr, det r f som dr av det men det har skett. Kombon r ddlig. 3lvin drucket ganska snabbt borde f upp din promille till runt 3-4. Och det r ddligt. Men en del kan ha det och fortfarande ha ett relativt normalt samtal.

Vldigt, vldigt f skulle verleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppska sjukhus. Dessutom r upptagningen av oxascand s snabb (i alla fall om de tuggas) s det kan vara svrt att hinna gra ngot. Naloxen kanske kan vara vrt att ha i nrheten av en sdan person, receptfritt nu.
Citera
2024-03-26, 20:40
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Sknt! Bara alkoholtoleransen skvallrar om allvarlig depression. Har det kommit hit r det uppenbart fr alla, missbrukaren inklusive, att det inte handlar om missbruk utan om suicid. Den typen av konsumtion r ett rop p hjlp. Frr eller senare dr man av det.

En sdan person skall inte ha tillgng till tabletter och skall g p Antabus samt f samtalsstd.

Beroende p tolerans och lite andra faktorer ligger ddlig Oxascand p 50-150mg. 50mg/dag r vad personer med tolerans fr i Sverige. Det tillverkas 80mg tabletter och det finns sdana som har dtt av en sdan tablett.

750mg... tuggar du dem r du dd ganska omgende. Annars har du 30 min eller s p dig att komma till sjukhuset. Men i sllskap av 3l vin? Nope.

Lite som med tabletterna, 3lit vin r vl samma farlighet som 75mg oxascand ungefr, det r f som dr av det men det har skett. Kombon r ddlig. 3lvin drucket ganska snabbt borde f upp din promille till runt 3-4. Och det r ddligt. Men en del kan ha det och fortfarande ha ett relativt normalt samtal.

Vldigt, vldigt f skulle verleva 750mg och 3lit vin som tas i kombination utan att uppska sjukhus. Dessutom r upptagningen av oxascand s snabb (i alla fall om de tuggas) s det kan vara svrt att hinna gra ngot. Naloxen kanske kan vara vrt att ha i nrheten av en sdan person, receptfritt nu.
Fast jag mste rtta dig. Oxazepam r inte ngot morfinpreparat. Grundmnet i Sobril, allts benso r Oxazepam. S det har inget med oxynorm eller ngon annan morfinpreparat. S visst gr det att verleva p 750mg Oxazepam, men han mste vara vldigt trtt och seg idag.
Citera
2024-03-27, 22:11
Medlem
Citat:

Tror du blandar ihop tv substanser hr.
Oxasand och Oxycontin r helt skilda saker.
Citera
2024-03-29, 05:14
Medlem
Onan-erarens avatar
Han kommer nog tyvrr att gra det igen, det gick ju bra den hr gngen men det berodde p att han hade nn i nrheten som kunde ingripa. Tnk om hon inte hade varit hemma, d hade nog chansen att terse dagens ljus varit lika med noll fr honom.
Citera
2024-03-29, 08:24
Medlem
ruttenfimps avatar
det r en benzo inget han dr av. En vldigt svag sdan..

Risken fr dumheter och annat tokigt r ju en annan femma men helt rligt s hade jag en ask sdana som jag petade i mig 30st p fyllan och knde fan inte ett skit utver muskel slappna av lite. (hade ingen tolerans) t 3st 2mg iktorovil sen och d kom blackouten. Dock var det 25mg, s samma dos som TS iofs.

Det farliga hr var vl mest intaget av alkohol men fr man i sig 3L vin s har man nog en del tolerans.

Den dr tredjediket sger akuten till allt och fler. SUICIDE DOS, jo visst kanske det r de men inte fan kommer TS d av dosen fr det.

Ser hur folk skriver i dessa drogakuten har ingen koll alls, allt r 112 och akuten ven fast det r lngt ifrn dden. Visst better safe than sorry men grejen med Sverige r att man fr vldigt med problem av hndelser som dessa om det kommer till myndigheter.
Senast redigerad av ruttenfimp 2024-03-29 kl. 08:52.
Citera
2024-04-02, 12:32
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:

Tack fr alla svar. Jag har frt infon vidare.

Tjejen ska skaffa Naloxen att ha bde hos sig o honom. Sedan verkar familj o vnner ha vaknat, o det kommer nog g att samla in pengar fr vistelse p ett privat behandlingshem.
Citera
2024-04-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Tror du blandar ihop tv substanser hr.
Oxasand och Oxycontin r helt skilda saker.

AH, det har du minsann helt rtt i! My bad!

D var det ju i alla fall inte helt akut ddligt!
Citera
2024-04-02, 21:44
Medlem
Citat:
AH, det har du minsann helt rtt i! My bad!

D var det ju i alla fall inte helt akut ddligt!
Ja, stor r stor skillnad p den svagaste benson och en av de starkaste opiaterna.
Citera
2024-04-04, 23:43
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Tack fr alla svar. Jag har frt infon vidare.

Tjejen ska skaffa Naloxen att ha bde hos sig o honom. Sedan verkar familj o vnner ha vaknat, o det kommer nog g att samla in pengar fr vistelse p ett privat behandlingshem.

Behandlingshem det funkar bara om missbrukaren i sig vill det innerst inne, vill personen i frga inte det s r det lnlst det kommer inte att hjlpa honom utan bara g tvrtemot vad han vill d blir det ingen ndring. Tyvrr r jag vldigt ledsen att behva sga detta.
Citera
2024-04-08, 13:25
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Behandlingshem det funkar bara om missbrukaren i sig vill det innerst inne, vill personen i frga inte det s r det lnlst det kommer inte att hjlpa honom utan bara g tvrtemot vad han vill d blir det ingen ndring. Tyvrr r jag vldigt ledsen att behva sga detta.
Bra att du frtydligade detta. Fr det vidare.

De har bokat tid med ngon psykiatriker som ska vara bra, och jag tnker att den personen kommer att vara ett bra std vad gller hur de ska gra framver.

Mormodern har bestmt sig fr att st fr alla kostnader. Hennes frste man krde tydligen ihjl sig p fyllan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in