Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-28, 20:47
  #13
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffmama
Säg att du på en valdag i september eller under hela tiden förtidsröstningen pågår får rösta hur många gånger du vill och hinner med. Varje gång du röstar måste ske på samma sätt, dvs ungefär att du sprätter upp kuvertet, letar på nytt upp din vallokal, tar dig dit, köar, klistrar igen, avlägger rösten, bockas av i röstlängden, går eller åker hem.
Därefter uppstår samma möjlighet på nytt. En röstomgång tar alltifrån kanske en kvart till någon timme plus eventuellt 50 kr i bensinkostnader.

Hur många röster hade du röstat om du fick avlägga hur många röster du än ville? Hur många omgångar röstningar hade du genomfört innan du eventuellt hade tyckt att det blev för jobbigt och dyrt i proportion till antalet röster du hade hunnit med?
Sluta kolla på TV4.as tävlingsprogram.
Jag skulle sluta rösta om det blev orättvist.
Citera
2024-04-02, 04:57
  #14
Medlem
Pungsvings avatar
Noll gånger. Har inte lust att rösta 50 tusen gånger för att kompensera för galningen före mig.
Citera
2024-04-02, 05:09
  #15
Medlem
Galejans avatar
Noll gånger. Jag röstar inte. Den parlamentariska demokratin är ett skuggspel för att hålla arbetarmyrorna docila så att de tror att de är med och påverkar trots att alla generationsavgörande beslut tas över huvudet på folk. Det finns ingen mening med att delta i farsen när man ser igenom kulisserna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback