Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-03-27, 01:07
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Jag har ifrågasatt men ibland blir jag så ställd och förvånad att jag funderar först senare. Som det här med att dra henne i svansen och vattenskålen. Jag är mer beredd nu och ska föröka agera snabbare nästa gång.

Jag ser och blir typ perplex och hjärnan stänger av och sedan tänker jag vidare. Vad hände nyss. Svårt att förklara.Jag ska försöka prata med henne. Jag har inget behov av att hon tycker om mig. Det gör hon nog inte, ser tecken på det. Problemet är att jag tror inte att det kommer att hjälpa.
Citera
2024-03-27, 04:15
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Jag ska kolla upp det.De bor i en ganska liten by med många barn.Kanske sätta upp lappar och söka barn som vill rasta en hund och tjäna en slant. Om matte går med på det. Hon, hunden är ingen fan av att promenera i byn. Hon går hellre utanför på fälten och i skogen. Men kanske bättre än inget. Eller så blir hon bara irriterad av ungar. Jag har märkt att hon inte är särskilt fötjust i barn. Hon ogillar dom inte men ja det verkar som om hon tycker de är lite småjobbiga. Men kan vara värt att prova för motionen.
Lycka till. Något äldre barn går kanske bättre.
Citera
2024-03-27, 10:37
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Vi har varit ute med hunden 2-3 timmar i sträck. Efter det har hon inte verkat speciellt trött. En gång var vi ute i 3 och en halv timme och då såg hon faktiskt lite trött ut. Hon är ung också. 3 år. Och hon går ju inte heller långsamt utan springer gärna i sick sack och nosar.
Om ni kan ta över hunden tycker jag att ni ska försöka övertala henne att ge hunden till er.
Citera
2024-03-29, 14:30
  #52
Medlem
EgyptiskKatts avatar
Husdjur är jättefina och charmiga. Men det är många av oss som inte skulle orka med att ha en och stimulera den och hålla på med den. Kanske du borde få tanten att förstå detta?
Citera
2024-03-30, 01:42
  #53
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Husdjur är jättefina och charmiga. Men det är många av oss som inte skulle orka med att ha en och stimulera den och hålla på med den. Kanske du borde få tanten att förstå detta?

Jo, håller med dig helt.

Förutom långa promenader så kör vi rätt mycket med en massa aktiviteter för vår hund, som tex. nose work och agility, för att hunden skall få utlopp för sin energi, arbetsvilja och leklust. Bara promenader räcker inte för alla typer av hundar. De behöver även få mental stimulans och arbete för att må bra.

TS svärmor borde inte ha något djur alls (och tveksamt ens om hon borde haft barn då hon verkar rätt psykopatisk och kontrollerande av sina), men övriga bör tänka efter vilka djur de skaffar.
Citera
2024-04-11, 16:39
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Ja hon jobbar hela tiden när vi är ute. Hon har en otrolig mängd energi och är också liten och lätt för en Cocker Spaniel. Väger bara 9 kg.
Undernärd?
Citera
2024-04-19, 21:56
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Undernärd?
Jag vet inte om hon är undernärd. Ser inte ut så. Hon är väldigt liten för att vara en Cocker Spaniel.
Citera
2024-04-22, 16:01
  #56
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Är det verkligen katastrofalt lite med att vara ute 40 min-1h per dag? Det skulle inte förvåna mig om det var typ snittet bland hundägare i stressade storstäder.
Citera
2024-04-22, 16:12
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Nosa spår och hoppa i majsfält.

Och då står majsbonden bredvid och applåderar?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback