Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-26, 11:52
  #1
Medlem
Tele2 lägger ner TiVo och den kommer inte längre att kunna användas till att spela in program. Vad finns det för roliga saker man kan göra med en TiVo-box? Finns det någon custom firmware?

Det känns lite tråkigt att bara skruva ur hårddisken och skrota.
Citera
2024-04-04, 20:41
  #2
Medlem
Men detta kan väl inte gälla gamla kunder? Det är väl bara att fortsätta spela in program/filmer?
Citera
2024-04-04, 20:43
  #3
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Men detta kan väl inte gälla gamla kunder? Det är väl bara att fortsätta spela in program/filmer?
Vem fan skulle det annars gälla? Jo det gäller samtliga.
O nej det finns inget att göra förutom att skrota.
Citera
2024-04-04, 21:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Vem fan skulle det annars gälla? Jo det gäller samtliga.
O nej det finns inget att göra förutom att skrota.

Ja men hur ska dom ta bort funktionen? Det är väl bara att trycka på rec. Dom kan ju inte sköts den boxen från ”kontoret”
Citera
2024-04-05, 06:38
  #5
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja men hur ska dom ta bort funktionen? Det är väl bara att trycka på rec. Dom kan ju inte sköts den boxen från ”kontoret”
All uppkoppling till alla nätverk har stängt ner på min TiVo, de stängde ner det innan jag ens fick ersättningshuben.

Det enda jag kan göra på TiVon idag är att titta på de programmen som redan är inspelade.
Citera
2024-04-05, 08:40
  #6
Medlem
Vodos avatar
Jag ville använda den som hårddisk. Den var full med serier och film. Men det fick jag inte. Den ska lämnas tillbaka.
Fick ett brev där de erbjöd sig att hjälpa till med återvinning och skickade en plastpåse som jag skulle använda att skicka tillbaka den i.
Det gjorde jag inte och då ville de ha den i original kartongen men jag kunde få köpa den för marknadspris. Jag ringde och sade att jag har inte lådan och vad är det priset. Runt 3500 men du får den för 500 sade han. Då gav jag upp och skickade tillbaka boxen i plastpåsen. Hörde inget mera om detta.

Kanske är mycket pengar i dessa gamla boxar. De säljer vidare eller vad ska de ha allt gammalt skrot till.
Citera
2024-04-05, 09:06
  #7
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja men hur ska dom ta bort funktionen? Det är väl bara att trycka på rec. Dom kan ju inte sköts den boxen från ”kontoret”
Nej det funkar inte så. Där är ingen manuell record funktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback