Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-03-27, 13:11
  #61
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Australiensare är störigast. Högljudda och skall spela macho fast de inte är särskilt macho. Vaxade bröst osv. Med det sagt har jag träffat några verkligt trevliga också. Tyskar är trevligast tycker jag. Kanske är Österrikare och Schweizare ännu trevligare, men inte träffat lika många.
Australiensare har någon jävla grej med att de måste involvera precis alla i sin närhet i sitt supande. Sitter man och tar en bucket i solnedgången någonstans kan man ge sig fan på att det kommer någon jävla straffångeättling och gnäller om att man och ens sällskap skall ”join the päääääärdy” istället för att vara på egen hand.

Det är trevligt i små doser dock, lite som amerikaner.
Citera
2024-03-27, 13:27
  #62
Medlem
deddds avatar
Tyskar verkar vara de jag gillade mest, då det var flest tyskar jag blev vän med när jag var backpacker. Nordvästra europeer var generellt de jag gillade mest, alltså Tyskland, Nederländerna, UK, Irland etc. Kanske inte så konstigt, är väl lättast att klicka med av kulturella grunder.
De israeler jag minns var trevliga, men lite högfärdiga.

Fransmän fruktansvärt illaluktande generellt, men trevliga. Spanjorer trevliga om man träffade de ensamma, men i grupp höll de sig för sig själva. Australiensare trevliga men ofta lite för extroverta och högludda. Amerikaner, er svår, amerikanska par alltid trevliga, amerikanska dudes, vet inte, nåt med de som är off, men kanske är mest militärer på permis jag mött, och inte regelrätta backpackers.

Tycker nästan alla är trevliga som ensamresande, och nästan alla lite jobbiga när det är en stor grupp från samma nation. Ett hostel överfyllt med folk från samma nation hade jag nog vantrivts mest med ett land med väldigt annorlunda kultur, typ indien. Men då har man ju bara stannat där en natt.
Citera
2024-03-27, 13:28
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Australiensare har någon jävla grej med att de måste involvera precis alla i sin närhet i sitt supande. Sitter man och tar en bucket i solnedgången någonstans kan man ge sig fan på att det kommer någon jävla straffångeättling och gnäller om att man och ens sällskap skall ”join the päääääärdy” istället för att vara på egen hand.

Det är trevligt i små doser dock, lite som amerikaner.

Om tyskar är Vetenskapens värld är australiensare Paradise hotell.
Citera
2024-03-27, 16:10
  #64
Medlem
Nationaliteten spelar ingen roll. Det som är jobbigt är när man träffar någon som är helt hjärntvättad i woke som vill att polisen skall bort helt, som för komplett intersektionell idiotanalys på samhället.
I regel handlar det som väldigt unga människor, men vissa är korkade på det sättet även i högre ålder.
Efter 35 är ingen sådär naiv och kategorisk om de inte är komplett idiot.
Träffat ett fåtal sådana, men de flesta backpackers jag mött har haft förstånd.
Jag var själv lite dum på det sättet när jag var runt 20, sedan förstod man att det bara var förklädd rasism och sexism i förklädnad som "rättvisa".
__________________
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-03-27 kl. 16:14.
Citera
2024-03-27, 16:25
  #65
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Australiensare har någon jävla grej med att de måste involvera precis alla i sin närhet i sitt supande. Sitter man och tar en bucket i solnedgången någonstans kan man ge sig fan på att det kommer någon jävla straffångeättling och gnäller om att man och ens sällskap skall ”join the päääääärdy” istället för att vara på egen hand.

Det är trevligt i små doser dock, lite som amerikaner.

Många Australiensiska killar har ofta macho issues. Kan bli störigt när dom är på fyllan.

Nej dom som beter sig bäst är andra Nordbor, Norrmän Danskar Finnar.
Tyskar, Österrikare etc oftast ochså helt ok. Bara träffat bra Kanadensare, USA kan vara si och så.

Spanjorer, Italienare, Fransmän kan ochså vara helt ok men dom pratar ofta så risig engelska
att man inte riktigt får bra kontakt.

Samt, Kineser
Man måste skilja på Kines och Kines.
En Taiwanes, Singaporean eller Hong Kong kines är totalt komplett annorlunda än en fastlands Kines
som åker på all inclusive zero dollar gruppresa.
Citera
2024-03-27, 18:34
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Många Australiensiska killar har ofta macho issues. Kan bli störigt när dom är på fyllan.

Nej dom som beter sig bäst är andra Nordbor, Norrmän Danskar Finnar.
Tyskar, Österrikare etc oftast ochså helt ok. Bara träffat bra Kanadensare, USA kan vara si och så.

Spanjorer, Italienare, Fransmän kan ochså vara helt ok men dom pratar ofta så risig engelska
att man inte riktigt får bra kontakt.

Samt, Kineser
Man måste skilja på Kines och Kines.
En Taiwanes, Singaporean eller Hong Kong kines är totalt komplett annorlunda än en fastlands Kines
som åker på all inclusive zero dollar gruppresa.

Särskilt med tanken på att de de facto inte är maskulina, tuffa eller vad de nu försöker påskina.
En jag träffade höll på och snacka om hur macho han var och hans livsval osv, men mannen ifråga kan väl bäst beskrivas som en metrosexuell pojke. Hade lagt ner honom på två röda.
Citera
2024-03-27, 19:43
  #67
Medlem
Värsta upplevelsen jag har varit med om när jag backpackade var när jag övernattade på ett hostel i Peru.

Jag umgicks med ett par irländare då hostellet hade en irländsk pub. Det var ett typiskt partyhostel. I varje rum fanns 3 våningssängar, totalt 6 sängplatser.

Jag gick och la mig och i våningssängen bredvid mig så hade en irländare redan somnat. När jag vaknade upp så låg irländare fortfarande och sov, men bredvid honom låg en annan man, naken och däckad. Jag hade aldrig sett honom tidigare. Irländaren vaknar upp, chockad och rusar ut ur rummet. Jag gick också ut ur rummet.

Jag frågade irländaren vem han andra mannen var och var han kom ifrån. Han hade ingen aning själv. Antagligen någon som hade däckat i fel säng.

Irländaren beslutar sig för att gå tillbaka till sin säng och konfrontera mannen. Men han är inte längre kvar i sängen och i sängen ligger det en större mängd avföring.

Ingen såg den nakna mannen under resten av vistelsen.
Citera
2024-03-27, 19:59
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Nationaliteten spelar ingen roll. Det som är jobbigt är när man träffar någon som är helt hjärntvättad i woke som vill att polisen skall bort helt, som för komplett intersektionell idiotanalys på samhället.
I regel handlar det som väldigt unga människor, men vissa är korkade på det sättet även i högre ålder.
Efter 35 är ingen sådär naiv och kategorisk om de inte är komplett idiot.
Träffat ett fåtal sådana, men de flesta backpackers jag mött har haft förstånd.
Jag var själv lite dum på det sättet när jag var runt 20, sedan förstod man att det bara var förklädd rasism och sexism i förklädnad som "rättvisa".

Precis så är det. Dom allra flesta västlänska backpackers som är i tidigt 20 års ålder med universitetsexamen är woke med moder Theresa komplex. Så fort dom besöker ett u-land så är det absolut ingen fel på lokalbefolkningen, oavsett hur vidriga dom är. Tvärtom så anser dom att lokalbefolkningen är smartare än Europeer och anledningen till att landet är ett u-land är pågrund av västlänska företag som förstör landet. För det har dom lärt sig genom media och universitet.

Umgås du med backpackers som är äldre än 40 och som har rest mycket och skaffat sig livserfarenhet så är nästan ingen woke. Dessutom bör du hålla dig borta från hostels och resemål som Thailand där unga backpackers samlas för att hitta meningen med livet.
Citera
2024-03-27, 20:07
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboSlayer
Precis så är det. Dom allra flesta västlänska backpackers som är i tidigt 20 års ålder med universitetsexamen är woke med moder Theresa komplex. Så fort dom besöker ett u-land så är det absolut ingen fel på lokalbefolkningen, oavsett hur vidriga dom är. Tvärtom så anser dom att lokalbefolkningen är smartare än Europeer och anledningen till att landet är ett u-land är pågrund av västlänska företag som förstör landet. För det har dom lärt sig genom media och universitet.

Umgås du med backpackers som är äldre än 40 och som har rest mycket och skaffat sig livserfarenhet så är nästan ingen woke. Dessutom bör du hålla dig borta från hostels och resemål som Thailand där unga backpackers samlas för att hitta meningen med livet.

Alltså jag vet inte, men det jag uppmärksammat är att wokesters i regel är unga människor med rika föräldrar. Dessa kan de intersektionella teorierna för de har de läst i skolan.
De förstår inte att det är rasistiskt att bedöma människor efter hudfärg eller sexistiskt efter kön.
Sedan när man snackar med människor som själva tillhör olika minoritetsgrupper tycker de att man är dum i huvudet om man kommer dragandes med Judith Butler eller liknande dasspapper till litteratur.
De flesta som är rabiata identitetskrigare, anti-polis osv. slutar ofta vara det runt 35. Kanske säger man först att alla män är svin, men sedan blir man totalt manglad av en kvinnlig chef och då öppnas ögonen. Eller man kanske säger att det inte behövs polis, men så blir man misshandlad, rånad, får inbrott i lägenheten eller annat och då förstår man att det inte är mer synd om kriminella än om brottsoffer eller polis.
Citera
2024-03-27, 22:19
  #70
Medlem
Allra värsta är, som så många redan har sagt, kineser (som arroganta insekter) och ryssar (buffliga och alltid otrevliga). Är det en slump att de kommer från några av de värsta diktaturerna? Jag kan tänka mig att ryssarna blir trevligare om värden på boendet behandlar dem som de undertryckta apor de är i sitt eget hemland.

Många nämner judar. Jag tycker alltid de har humor och självdistans men de är nästan alltid snåla. Det finna många värre nationaliteter.

Bortser man från backpacking och ser på turister i allmänhet, så är det lätt att se hur ekonomin påverkar. Norrmän har för mig flyttat från en av de allra trevligaste nationerna till att bli arroganta och överlägsna bastards, de senaste 20 åren. Det gäller främst de yngre. Det räcker ju att se hur norsk publik numera uppträder vid skidtävlingar. Arroganta okunniga nollor.

Dock har SimpCuck2000 beskrivit den värsta avarten till en trevlig människa:
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Nationaliteten spelar ingen roll. Det som är jobbigt är när man träffar någon som är helt hjärntvättad i woke som vill att polisen skall bort helt, som för komplett intersektionell idiotanalys på samhället.
I regel handlar det som väldigt unga människor, men vissa är korkade på det sättet även i högre ålder.
Efter 35 är ingen sådär naiv och kategorisk om de inte är komplett idiot.
Träffat ett fåtal sådana, men de flesta backpackers jag mött har haft förstånd.
Jag var själv lite dum på det sättet när jag var runt 20, sedan förstod man att det bara var förklädd rasism och sexism i förklädnad som "rättvisa".
Jag reser hellre som Ukrainasupporter med ett gäng ryssar, än fikar med en woke-idiot.
Citera
2024-03-27, 22:27
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Allra värsta är, som så många redan har sagt, kineser (som arroganta insekter) och ryssar (buffliga och alltid otrevliga). Är det en slump att de kommer från några av de värsta diktaturerna? Jag kan tänka mig att ryssarna blir trevligare om värden på boendet behandlar dem som de undertryckta apor de är i sitt eget hemland.

Många nämner judar. Jag tycker alltid de har humor och självdistans men de är nästan alltid snåla. Det finna många värre nationaliteter.

Bortser man från backpacking och ser på turister i allmänhet, så är det lätt att se hur ekonomin påverkar. Norrmän har för mig flyttat från en av de allra trevligaste nationerna till att bli arroganta och överlägsna bastards, de senaste 20 åren. Det gäller främst de yngre. Det räcker ju att se hur norsk publik numera uppträder vid skidtävlingar. Arroganta okunniga nollor.

Dock har SimpCuck2000 beskrivit den värsta avarten till en trevlig människa:

Jag reser hellre som Ukrainasupporter med ett gäng ryssar, än fikar med en woke-idiot.


Ja att fika med en woke-idiot är bland det jobbigaste som finns . Någon stroppig 26-åring som precis läst woke-studier på universitetet och skall förklara på vilka sätt du är priviligerad och hur denna har kunskap om detta och hur du borde veta det. När du kanske knappt har råd med hyran och studenten får en 3a i Paris betald a papi.
Ingen som helst insikt i hur vekrligheten funkar. Bara socialjustice-propaganda som han/hon svingar likt ett svärd.
Citera
2024-03-28, 13:24
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Många Australiensiska killar har ofta macho issues. Kan bli störigt när dom är på fyllan.

Nej dom som beter sig bäst är andra Nordbor, Norrmän Danskar Finnar.
Tyskar, Österrikare etc oftast ochså helt ok. Bara träffat bra Kanadensare, USA kan vara si och så.

Spanjorer, Italienare, Fransmän kan ochså vara helt ok men dom pratar ofta så risig engelska
att man inte riktigt får bra kontakt.

Samt, Kineser
Man måste skilja på Kines och Kines.
En Taiwanes, Singaporean eller Hong Kong kines är totalt komplett annorlunda än en fastlands Kines
som åker på all inclusive zero dollar gruppresa.
Det verkar vara en grej med australiensare att vara otrevliga bullies. Det är ryktet i alla fall. Precis som kanadensare är kända för att vara trevliga.

Jag vet ju inte om det är sant men Ryan Raynolds (kanadensare) och Hugh Jackman (australiensare) bygger vidare på stereotypen:

https://m.youtube.com/watch?v=YioAD0gQQSM

För er som inte sett det tidigare är det ren marknadsföring för deras respektive produkter. Men det är lysande i alla fall. Kolla in fler. Ren humor. Och produktförsäljning.

Ps. För den som inte vet handlar det om Dead Pool och Wolverine.
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3596918

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback