Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-25, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad du tar i. Jag klagade inte på vädret. Jag konstaterade bara att det var kvavt.

Kvavt som fan, väderstationen visar 42%, tror det är nytt rekord.
Citera
2024-07-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Vet inte vart du huserar men där jag är har det varit som vilken sommar som helst, typisk svensk sommar.. Så länge det inte är som 2018 så är jag nöjd. Nu vill jag ha höst så att jag kan använda mina nya stövlar

Bara sommarhatare och fetknoppar som inte tål sol som är nöjda med årets sommar. För alla normala människor som trivs med sol, värme och bad har detta varit en kuksommar!
Citera
2024-07-25, 14:01
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Bara sommarhatare och fetknoppar som inte tål sol som är nöjda med årets sommar. För alla normala människor som trivs med sol, värme och bad har detta varit en kuksommar!
Är väl bara att du åker till sydligare breddgrader då om du anser att det har varit en kuk sommar 😁
Citera
2024-07-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

På ostkusten är det en ytterst normal juli. Och juni var bättre än normalt. Du ska ju bara flytta söderut. Vad fan gör du här?

Har två släktingar med precis dina åsikter men de har iaf tagit tag i problemet och flyttat söderut. Att sitta här och gnälla år efter år är ju patetiskt
Citera
2024-07-25, 15:18
Medlem
Faronstreams avatar
Lol hade ett ärende i stan och cyklade förbi 2 nötter som inte ens var feta som sa "fyfan vad varmt det är ute idag asså" sen kollar man stationen och ser att det är 21,5c och mest soligt

Sommaren har alltså varit så dålig att nån eller några dagar strax under det normala uppfattas som värme, helt skevt är det.
Citera
2024-07-25, 15:43
Medlem
SnurreSnorremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Lol hade ett ärende i stan och cyklade förbi 2 nötter som inte ens var feta som sa "fyfan vad varmt det är ute idag asså" sen kollar man stationen och ser att det är 21,5c och mest soligt
Det är den kvava luften som gör det. Är det soligt och samtidigt hög luftfuktighet kan även temperaturer strax över 20 kännas tufft för många. Det är inte som i maj/tidig juni när såna temperaturer bara är sköna.
Citera
2024-07-25, 16:41
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSnorreman
Det är den kvava luften som gör det. Är det soligt och samtidigt hög luftfuktighet kan även temperaturer strax över 20 kännas tufft för många. Det är inte som i maj/tidig juni när såna temperaturer bara är sköna.

Ja vet inte det jag, det var inte samma tongångar 2006 eller ens 10 år tillbaka vid liknande förhållanden.
Själv tror jag kartor likt dessa får folk att associera normal värme med fara och har påverkat folks undermedvetna.

https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.40.../image/p53.png
Citera
2024-07-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ja vet inte det jag, det var inte samma tongångar 2006 eller ens 10 år tillbaka vid liknande förhållanden.
Själv tror jag kartor likt dessa får folk att associera normal värme med fara och har påverkat folks undermedvetna.

https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.40.../image/p53.png

Är detta medeltempen för juli 2018?

Jag tror att du övertänker. De flesta människor kollar aldrig på dessa kartor.
Citera
2024-07-25, 17:39
Medlem
Det är ganska bra badtemperaturer här vid Västkusten nu. Ca 19-21 grader i havet och 21-22 grader i sjöarna.
Citera
2024-07-25, 17:53
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16

Nej den kartan visar genomsnittlig dagstemperatur en normal juli.
Citera
2024-07-25, 18:25
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16

Nej precis, varför skulle man kolla på såna kartor? Det räcker bra att se på väderprognoserna på tv-nyheterna.
Citera
2024-07-25, 18:56
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Nej den kartan visar genomsnittlig dagstemperatur en normal juli.
Jag trodde att det var en väderprognos. Inte lätt att veta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in