Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-27, 22:06
  #1
Medlem
Hittade denna lilla pärla till kanal. Kohan Killetz heter skaparen av kanalen.

En modig judisk grabb som går igenom mycket av myterna och rena lögnerna som man tar som sanning i dagens förljugna samhälle.


Här går han igenom hur biblisk arkeologi är en "oxymoron". Han har flera andra sevärda klipp, fullmatade med information och fakta.

https://youtu.be/7SP2XHdO2-I?si=hPXgOZIFHSletLQ3

Jag länkar till senaste videon. Men finner överlag hans videos väldigt informativa och när jag kollar vidare från andra historiska källor visar det han säger stämma.

En small nischkanal men likväl intressant historieområde. Detta i synnerhet mtp evangelikernas relativa makt i USA, sionismens försök att skriva om och pervetera historien (göra om bibliska lögner och kvasi-historia till sanning del av detta) och dess relativa kontroll över världens mäktigaste land.

Då kan det vara bra och nyttigt att ha en fot i verkligheten och åtminstone vara varse om faktiska händelser och faktum.

Vad tycker du?

I denna tråden tänkte jag att vi kunde uppmärksamma och diskutera hans verk.

En matnyttig kanal, fullproppad med allehanda historisk info från regionen och de tider det ljugs och förvrängs en massa om - med bl a politiska förtecken.

Citera
2024-03-27, 22:20
  #2
Medlem
TRAVANESTOs avatar
I samma veva kan jag nämna en annan av judarnas myter är myten om Masada som säger att judar tog massjäkvmord för att inte hamna i romarnas klor. En myt som sannolikt inte stämmer.

https://www.youtube.com/watch?v=XVvn2IUFleo

Judarnas existens vilar på många myter bla förintelsemyten och att de skulle vara guds utvalda folk. Att de skulle vara guds utvalda folk har gjort dem otroligt rasistiska och hatiska mot icke-judar (goyim) och sannolikt har all form av judekritik (aka antisemitism/pogromer) sin logiska följd i judarnas hat mot icke-judar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback