Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 11:55
  #1
Medlem
hej, jag har fått diagnosen schizofreni för typ 4 år sen och har haft några drog psykoser och nu har jag varit nykter i 5 månader och har börjat hallucinera för en månad sen typ samt att allt jag säger förtränger min hjärna vad jag sagt och tror att jag sagt nått konstigt, jag tänker inte på konstiga saker det är bara att jag minns inte vad jag sagt och då får jag ångest, nu har jag haft möte med läkare och dom sa att det ända jag kan göra för att sluta hallucinera och att minnas vad jag sagt är att börja gymma och sluta spela dator, jag går på 20mg olanzapine en gång om dagen och har gått på samma dos i typ 3 år, Det jag undrar är att är det verkligen sant att gym och sluta med dator det ända sättet att bli av med dessa symptom?

vet ej vilket ämne jag skulle välja för inlägget så admin kan ändra
Citera
2024-03-28, 12:12
  #2
Medlem
Nochillss avatar
Det där låter jättekonstigt.... hmmm. Schizofreni går aldrig över av sig självt.. det finns med dig hela livet.

Jag har själv en nära vän som säger sig höra fem röster samtidigt i skallen efter maniska episoder.
Psykiatrikern menar nog att stillsittande i ensamhet inte är att föredra i längden.

Motion och rörelse borde ju få dina tankar på bättre humör!
__________________
Senast redigerad av Nochills 2024-03-28 kl. 12:34.
Citera
2024-03-28, 12:27
  #3
Medlem
okej ska testa med gym då
Citera
2024-03-28, 12:31
  #4
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2024-03-29, 16:50
  #5
Medlem
Jag tycker de luktar psykos på gång eller redan aktiv psykos. Åk till psykakuten för säkerhets skull. Kanske behöver du läggas in mvh
Citera
2024-03-31, 11:58
  #6
Medlem
Drillas avatar
Du kanske behöver en till antipsykotika. En brukar inte räcka.

Läs på lite och fråga efter någon till och kanske något mot ångesten.

Förövrigt är det normalt att glömma. Att komma ihåg ger mig personligen ångest.
Skönare att gå vidare. Jag tror att du ser din glömska som något onormalt. Man kommer ihåg här och där.
Citera
2024-04-03, 12:31
  #7
Medlem
Psykiatrireformers avatar
Om jag vore i din situation skulle jag ljuga om att jag tar medicinen samtidigt som jag skulle bli av med den i typ en gatu-kloak lite då och då (när man har typ 1 paket). Psykofarmaka är riktigt skadlig och dålig och gör nog hjärnsubstans till vatten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback