2024-03-28, 12:27
Avstngd
sanningenskrigare2s avatar
Nr vi skrattar t dliga Idol-auditions anses det elakt och fult fr att vi inte skrattar med dem, utan t dem. Det r lyteskomik, det r hnfullt.

Paradoxalt nog anses den snllaste humorn vara djurhumorn. Men mnga aspekter av den elaka humorn kan ocks appliceras p djurhumorn. Djuren har knappast humor sjlva, nd skrattar vi t dem. Vi skrattar inte med djuren. Jag sg ett klipp p en apa som urinerade sig sjlv i munnen. Harmls komedi, tnkte jag men apan frstr knappast det roliga i dennes agerande. De har heller ingen sjlvdistans.

Sjlv skrattar jag grna t bde falsksng och djur som hller p. Men fr andra anses det senare mer harmlst bara fr att det r djur. Men det r fortfarande ett von oben-perspektiv. Vi ser ner p Idol-deltagare och drulliga djuren, varfr vi skrattar t dem.

r det ett hyckleri?
Citera
2024-03-28, 15:12
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Nr vi skrattar t dliga Idol-auditions anses det elakt och fult fr att vi inte skrattar med dem, utan t dem. Det r lyteskomik, det r hnfullt.

Paradoxalt nog anses den snllaste humorn vara djurhumorn. Men mnga aspekter av den elaka humorn kan ocks appliceras p djurhumorn. Djuren har knappast humor sjlva, nd skrattar vi t dem. Vi skrattar inte med djuren. Jag sg ett klipp p en apa som urinerade sig sjlv i munnen. Harmls komedi, tnkte jag men apan frstr knappast det roliga i dennes agerande. De har heller ingen sjlvdistans.

Sjlv skrattar jag grna t bde falsksng och djur som hller p. Men fr andra anses det senare mer harmlst bara fr att det r djur. Men det r fortfarande ett von oben-perspektiv. Vi ser ner p Idol-deltagare och drulliga djuren, varfr vi skrattar t dem.

r det ett hyckleri?
Vilka r vi? Jag ser inte ner p eller skrattar t Idoldeltagare eller djur. r det personer med dlig sjlvknsla som frsker hvda sig genom att se ner p andra?
Citera
2024-04-01, 12:43
Folk som trampar runt i hamsterhjulet och aldrig skulle stlla upp i Idol utan har tv ungar och noll drmmar och nd tror att de r ngot r roligare att skratta t, det r sant.
Citera
2024-04-15, 23:42
Medlem
OceanDeeps avatar
Grisljud r roligast, tycker jag.

nuff sg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem