Citat:
Ursprungligen postat av
poxxaq
Jag är en kille mellan 30-39 som är extremt tanig i kroppen. Så har jag alltid varit och min far är likadan. Jag har under perioder gått på gym för att göra något åt detta då jag inte vill se ut som en tanig 16-åring (en liten överdrift).
Problemet är att jag inte sett någon visuell skillnad alls när jag gått på gym 3-4 dagar i veckan i ett halvår och då har jag tröttnat efter ungefär samma tid. Jag har fått resultat i att jag har kunnat lyfta tyngre och tyngre vikter så där har jag varit nöjd. Men ingen som helst visuell skillnad.
Kan man ha avsaknat DNA för att bygga muskler? Ska jag ge upp och acceptera hur jag ser ut?
Jag vill påstå att alla kan bygga muskler med rätt träning, kost och återämtning. Den här snacket om gener är mest bara dåliga bortförklaringar. Gener har betydelse ja men bara om du ska upp på elitnivå. Alla kan få resultat oavsett gener men det kan ta olika lång tid.
Problemet ligger ofta hos dig själv. De flesta som tycker sig träna hårt och ge allt ger egentligen bara 80%. Du skall pressa ut allt du har ur muskeln, köra till fail, i varje set, varje pass.. När du är klar skall du vara så slut att du knappt tar dig ut ur gymet. Annars har du inte gett allt, och då blir resultaten därefter.
Samma med kosten. De flesta som tror sig äta "hur mkt som helst" äter egentligen inte mycket nog sett över hela veckan.