Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 10:26
  #1
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/visselb...box=1711669282

Någon med insyn som kan berätta mer ? Vad kan ha föranlett spårningen ? Om jag postat i fel forum ber jag om ursäkt.
Citera
2024-03-29, 10:34
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
I faktarutan där längst ner från IMY sägs att "Arbetsgivaren kan i vissa fall få använda gps om det finns konkret misstanke om att den anställde allvarligt missbrukar arbetsgivarens förtroende. Men då ska den anställde ha fått information i förväg om att arbetsgivaren har den möjligheten".

Då kan väl det på ett anställnings- eller bilkontrakt stå det som allmän upplysning, så är allt lugnt. Det motsatta är ju absurt, att arbetsgivaren skulle berätta att "vi misstänker att du missbrukat bilen så från och med nu kommer vi ha en gps på den ... så att vi aldrig kan påvisa det".
Citera
2024-03-29, 10:40
  #3
Medlem
Vad är fel här? Hjälp mig förstå.

Det här är bara ett symptom på den verkliga orsaken nämligen att man måste ha bevis för att kunna kasta folk som underpresterar eller inte passar in på en arbetsplats.

Vad som är fel är att vi har för hårda lagar på att sparka folk som vi inte tycker passar in.
Citera
2024-03-29, 11:30
  #4
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag kan bara gissa vad det kan röra sig om i det här fallet. Jag har sett kommunbilar fulla med ungdomar som bara åker runt och vrålkör med bilarna. Det är helt uppenbart att bara en av dem är anställd av kommunen och resten är hans polare från förorten.
__________________
Senast redigerad av Mike.Andersen 2024-03-29 kl. 12:09.
Citera
2024-03-29, 11:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vad är fel här? Hjälp mig förstå.

Det här är bara ett symptom på den verkliga orsaken nämligen att man måste ha bevis för att kunna kasta folk som underpresterar eller inte passar in på en arbetsplats.

Vad som är fel är att vi har för hårda lagar på att sparka folk som vi inte tycker passar in.


Jag säger inte heller att det är fel men det är viss skillnad på att ta en omväg för att handla när ens arbetspass är slut och att nöjesköra eller skjutsa fan och hans moster med tjänstebilen. Nyfiken på var på den skalan just detta specifika ärende hamnar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback