Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 21:19
  #229
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rögle är INTE kommundopade
Skillnaden e att Rögle har topp3 inkomster per biljett
Malmö botten 2 i samma inkomster

Vi är en fotbollsstad och himmelsblåa för hela slanten. Lägg sedan till att vi inte får ett skit från Malmö stad i en liga där det mer eller mindre är ett krav att ha kommunen i fickan för vara framgångsrika numera.

Jag säger inte att ni är den värsta boven när det gäller detta men kollar man på lag som Leksand, Växjö och Timrå så är det ett gigantiskt skämt att dessa ens får bedriva elitverksamhet.
2024-03-29, 21:21
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Med detta resultat så står sig Färjestad som säsongens fiasko. Alltid något att fira
Färjestadsvänner

Skålar på den , praktfiaskot 😂😂😂
2024-03-29, 21:23
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Vi är en fotbollsstad och himmelsblåa för hela slanten. Lägg sedan till att vi inte får ett skit från Malmö stad i en liga där det mer eller mindre är ett krav att ha kommunen i fickan för vara framgångsrika numera.

Jag säger inte att ni är den värsta boven när det gäller detta men kollar man på lag som Leksand, Växjö och Timrå så är det ett gigantiskt skämt att dessa ens får bedriva elitverksamhet.

Har ställt frågan många gånger men aldrig fått ngt svar hur mycket betalar dom kommun invånarna i i leksand till lyxfällan if som inte ens går på hockey ???
2024-03-29, 21:25
  #232
Medlem
perry2s avatar
Tv4 ordinarie reportrar e hemma med familjen

En turk som bryter tar intervjuerna i omklädningsrummet....
2024-03-29, 21:58
  #233
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, undrar om Blot-Sven är på plats i fiendens högborg, då borde han vara nöjd efter första perioden, Oskarshamn har varit närmast ett ledningsmål
Jag var, men jag drog hem efter första perioden för att hinna spela TV-spel.

Nåja. Nästa år vinner vi hockeyallsvenskan! På återseende, högsta serien.
2024-03-29, 22:04
  #234
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag var, men jag drog hem efter första perioden för att hinna spela TV-spel.

Nåja. Nästa år vinner vi hockeyallsvenskan! På återseende, högsta serien.

Haha, det var kanske det bästa du kunde göra, i den andra perioden gick det ju riktigt illa.

Beklagar förlusten men det är bara att bryta ihop och komma igen

Min Golgatavandring fortsätter ju imorgon, då djävlar ska fiskrensarna få spö
2024-03-29, 22:06
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror som du, AIK, Djurgården, Mora till och med Södertälje ligger före i kön till SHL, Brynäs räknar jag iskallt med att de går upp i år.
Fast om Brynäs går upp har dom väl ett problem med truppen. Den höll inte shl-klass förra säsongen och dom lär väl sitta med kontrakt på de flesta av spelarna som gäller nästa säsong. Då blir det dyrt att lösa ut avtalen samtidigt som dom måste betala dyrare för att värva spelare jämfört med andra shl-lag. Tycker nog att modos trupp såg bättre ut när dom gick upp än den trupp som Brynäs har
2024-03-29, 22:11
  #236
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Fast om Brynäs går upp har dom väl ett problem med truppen. Den höll inte shl-klass förra säsongen och dom lär väl sitta med kontrakt på de flesta av spelarna som gäller nästa säsong. Då blir det dyrt att lösa ut avtalen samtidigt som dom måste betala dyrare för att värva spelare jämfört med andra shl-lag. Tycker nog att modos trupp såg bättre ut när dom gick upp än den trupp som Brynäs har

Blir nog tufft för Brynäs första året i SHL igen men jag tror att de kommer att klara av det, renoveringen av truppen kommer att ske gradvis antar jag, det primära kommer att vara att helt enkelt hålla sig kvar.
2024-03-29, 22:12
  #237
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, det var kanske det bästa du kunde göra, i den andra perioden gick det ju riktigt illa.

Beklagar förlusten men det är bara att bryta ihop och komma igen

Min Golgatavandring fortsätter ju imorgon, då djävlar ska fiskrensarna få spö
Andra perioden — ett haveri. Dessa 20 minuter kan inte beskrivas på annat sätt. Där och då dog drömmen. Det var bara HV som verkligen ville vinna detta.

Vi kommer tillbaka. Lycka till i morgon! Det är på sätt och vis skönt att säsongen är slut här nu.
2024-03-29, 22:20
  #238
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Andra perioden — ett haveri. Dessa 20 minuter kan inte beskrivas på annat sätt. Där och då dog drömmen. Det var bara HV som verkligen ville vinna detta.

Vi kommer tillbaka. Lycka till i morgon! Det är på sätt och vis skönt att säsongen är slut här nu.

För djävligt, jag vet hur det känns, tro mig!

Att vara Leksandssupporter är ett livslångt lidande men det som inte dödar en härdar en

Klart ni kommer tillbaka och imorgon ska jag få en ny dos av eufori eller smärta, endast gud vet vad det kommer att bli.
2024-03-29, 22:30
  #239
Medlem
picapicans avatar
Oskarshamn tillbaka där de hör hemma. Skulle skett redan 2019/2020, men gå kom covid och räddade dem.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback