Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 01:48
  #1
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Hej! Har ett soundboard som jag vill spela upp via Discord. Dvs, har ljud på min dator som jag vill spela upp via Discord. Hur går jag till väga? Känns som jag Googlat mig blå men ej kommit fram till något konkret.. Hur går jag till väga?


Tack på förhand!
Citera
2024-03-31, 04:04
  #2
Medlem
CookieClickers avatar
Om du har några kronor över så är Soundpad extremt enkelt. Dumpa ljudfilerna där och tryck ett kortkommando för att spela upp ljuden.
Citera
2024-03-31, 04:24
  #3
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CookieClicker
Om du har några kronor över så är Soundpad extremt enkelt. Dumpa ljudfilerna där och tryck ett kortkommando för att spela upp ljuden.

Fast det måste väl finnas någon enkel inställning som gör att man kan spela upp något ur sina egna högtalare och att det är det sedan är det ljudet som går ut till folk på Discord utan att ens behöva betala något?
Citera
2024-03-31, 04:32
  #4
Medlem
CookieClickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Fast det måste väl finnas någon enkel inställning som gör att man kan spela upp något ur sina egna högtalare och att det är det sedan är det ljudet som går ut till folk på Discord utan att ens behöva betala något?

Jag tänker spontant att OBS eller något annat liknande skulle kunna användas för att streama in i ett Discord-samtal och sedan användas för att spela upp ljud. Efter en snabb sökning på google hittade jag "Resanance" men jag har ingen aning om det är säkert, bra eller tillförlitligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback