Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 22:50
  #1
Medlem
Hej! Jag vill kolla på tv4play på mitt xbox one. Går in på microsoft edge och loggar in på mitt tv4konto. När jag försöker spela serien jag vill kolla på får jag upp felkoden ”ett fel uppstod. Vänligen ladda om sidan och försök igen. Vi jobbar på att lösa problemet. Felkod: SHAKA:DRM:NO_LICENSE_SERVER_GIVEN”. Vissa serier fungerar och andra fungerar inte. Vet ni vad det beror på och vad jag ska göra? Har testat ladda om sidan, startat om microsoft appen och startat om xboxet. Det går att streama utan problem på telefonen.
Citera
2024-04-01, 00:09
  #2
Medlem
Gill.Batess avatar
"SHAKA", vad jag förstår det verkar vara mediaspelaren för Xbox. Denne verkar ej inneha korrekt DRM licens, ligger det någon uppdatering redo att köras tro?

E.v logga ut/in i windows store
Citera
2024-04-01, 01:33
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoxAR
Hej! Jag vill kolla på tv4play på mitt xbox one.
Såg att man kan ha kodi på xbox one och jag brukar själv kolla på TV4Play via den appen genom videotillägg Retrospect för kodi så kan vara värt att testa.
Man kan behöva synka med sitt konto hos tv4 efter installation men sen flyter det på.
Citera
2024-04-01, 15:36
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoxAR
Hej! Jag vill kolla på tv4play på mitt xbox one. Går in på microsoft edge och loggar in på mitt tv4konto. När jag försöker spela serien jag vill kolla på får jag upp felkoden ”ett fel uppstod. Vänligen ladda om sidan och försök igen. Vi jobbar på att lösa problemet. Felkod: SHAKARM:NO_LICENSE_SERVER_GIVEN”. Vissa serier fungerar och andra fungerar inte. Vet ni vad det beror på och vad jag ska göra? Har testat ladda om sidan, startat om microsoft appen och startat om xboxet. Det går att streama utan problem på telefonen.
Kollar man på projektets hemsida finner man deta:
https://github.com/shaka-project/sha...yer/issues/513

Det ser således ut som om man från MS sida slarvat när man installerat paketet, alternativt att ett fel uppstog när licensen skulle valideras(?)

Strular samma klipp gång på gång om du försöker, är det så att valideringen av certet misslyckas då å då, eller sker det hela tiden på ett och samma klipp?
__________________
Senast redigerad av Proton 2024-04-01 kl. 15:39.
Citera
2024-04-20, 14:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Kollar man på projektets hemsida finner man deta:
https://github.com/shaka-project/sha...yer/issues/513

Det ser således ut som om man från MS sida slarvat när man installerat paketet, alternativt att ett fel uppstog när licensen skulle valideras(?)

Strular samma klipp gång på gång om du försöker, är det så att valideringen av certet misslyckas då å då, eller sker det hela tiden på ett och samma klipp?

Jag gav upp och fixade en chromecast istället. När jag väl försökte med mitt xbox lyckades jag aldrig få igång programmet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback