Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 12:24
  #1
Medlem
TrueCs avatar
Jo jag vet, Reddit är generellt bara skit, men hänger i ett par nischade forum som bara finns där.

Varför jag fick permban vet jag inte, det är inte så att jag trollar runt, för gammal för det, men misstänker att det är något skämt om asiater jag skrev, blev rätt förvånad över PK andan där inne, men det är väl som det är

VPN verkar inte funka, kan ha nytt konto ett par dagar sen är jag bannad igen. Nån form av hårdvaru ban? Nån som vet hur jag kommer runt det? Har iPhone
Citera
2024-04-01, 15:00
  #2
Medlem
Livet är mkt bättre utan reddit
https://www.quora.com/How-do-I-circu...ent-Reddit-ban

Man klarar sig utan att trolla, lurkar runt lite ibland
Citera
2024-04-01, 16:50
  #3
Medlem
Permafloxs avatar
Testa gör ett konto på telefon utan att använda WIFI. Funkar det? Du är IP bannad.
Citera
2024-04-01, 17:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Jo jag vet, Reddit är generellt bara skit, men hänger i ett par nischade forum som bara finns där.

Varför jag fick permban vet jag inte, det är inte så att jag trollar runt, för gammal för det, men misstänker att det är något skämt om asiater jag skrev, blev rätt förvånad över PK andan där inne, men det är väl som det är

VPN verkar inte funka, kan ha nytt konto ett par dagar sen är jag bannad igen. Nån form av hårdvaru ban? Nån som vet hur jag kommer runt det? Har iPhone

Kontrollera om du har kvar cookies.

Installera två webbläsare (Chrome, Firefox ex)
Om du har Chrome som vanliga installera firefox och testa använda den och se om du kan registrera nytt konto och gå in igen, notera att det tar någon dag för kontot att bli 'verifierat' så att du kan posta saker.

Om du använt din vanliga IP adress så använd en VPN så kommer du runt det, dock tror jag att reddit börjat banna VPN/Proxies.
Om så är fallet så kan du ha en dedikerad vpn adress eller en residential proxy som du kan använda.
Citera
2024-04-01, 17:05
  #5
Moderator
Rassas avatar
Mac och macOS —> Övriga dator- och IT-diskussioner /Moderator
Citera
2024-04-01, 17:22
  #6
Medlem
På iPhone? Nollställa hela mobilen så får du nytt device ID. Annars är det kört.
Citera
2024-04-01, 20:38
  #7
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Kontrollera om du har kvar cookies.

Installera två webbläsare (Chrome, Firefox ex)
Om du har Chrome som vanliga installera firefox och testa använda den och se om du kan registrera nytt konto och gå in igen, notera att det tar någon dag för kontot att bli 'verifierat' så att du kan posta saker.

Om du använt din vanliga IP adress så använd en VPN så kommer du runt det, dock tror jag att reddit börjat banna VPN/Proxies.
Om så är fallet så kan du ha en dedikerad vpn adress eller en residential proxy som du kan använda.

Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
På iPhone? Nollställa hela mobilen så får du nytt device ID. Annars är det kört.

Tack, då har jag lite att testa
Citera
2024-04-02, 11:53
  #8
Medlem
Kantarellgudens avatar
Iallafall de populära VPN är värdelösa, testa att skapa konto från typ mcdonalds wifi eller något, bör inte vara några problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback